דעה: יאיר לפיד יצטרף לממשלת נתניהו

האם יאיר לפיד מתחיל להבין שבמידה ויהיה לו כוח אמיתי בכנסת הבאה הוא יצטרך לשבת בממשלה בראשות נתניהו? • לפיד הערב: "ראש הממשלה ושר הביטחון הם אנשים שכבר גירשנו מהעיר"

כתבות נוספות בנושא:

נתניהו: "יש לי הצעה לחוק - מי ששמו מתחיל בב' ונ' לא יוכל לכהן כרה''מ"
נתניהו נאם; בנט הגיב בזלזול וסימן בידו שיו''ר הליכוד אינו שפוי • צפו
דיון 40 חתימות - בנט: "החזון שלכם זה בחירות קיטוב וסגרים"; נתניהו: "הוא חסר אונים"
אחרי שלפיד ברח למאבטחים: בכיר בשב"כ הגיע לשיחת "חידוד נהלים"

העיתונאי לשעבר יאיר לפיד, הבין כנראה שהשקט התקשורתי שבו נקט עד עכשיו חייב להיפסק. גם לפיד רואה את הסקרים שמנבאים לו צניחה ל-6 מנדטים, זאת לאחר שבתחילת דרכו כפוליטקאי (לפני כחודש וחצי) הראו סקרים מסוימים כי הוא גורף לא פחות מ-20 מנדטים.

קרא עוד:

[postim]

הערב (ד') המשיך לפיד את מה שנראה כיציאתו ממחשכי הפייסבוק אל אור הזרקורים. לאחר שבשבוע שעבר נאם בוועידת העסקים של עיתון העיר – שם ירה לכל הכיוונים, נשא הערב לפיד דברים באוניברסיטת תל אביב, ושוב, ירה לכל הכיוונים.

שקט, יורים.

לפיד הביע דאגה לעתיד ילדיו: "אני מבוהל מהרעיון שעוד מעט יבואו אליי הילדים שלי, הגדול לומד באוניברסיטה, ויגידו לי שפישלתי. הם גדלים במדינה שיכול להיות שרמת החיים שלהם קצת יותר גבוהה אבל איכות החיים שלהם פחות משלנו. החינוך שלהם פחות טוב ממה שהיה לנו ומערכת הבריאות פחות טובה, גם אם הם יעבדו קשה הם לא יודעים איך הם יקנו לעצמם דירה".

"פוליטיקה מכוערת, מושחתת וסחטנית"

לדברי לפיד, "הם גרים במדינה שבה פוליטיקה מכוערת מושחתת וסחטנית השתלטה להם על החיים. הם, כמוכם, שכחו שהם הרוב במדינה. אנחנו הרוב במדינה ואנחנו כל כך מאוימים בידי סקטורים, מפלגות, מגזרים ושבטים שהתחלנו לחשוב על עצמנו כסקטור. אנחנו לא סקטור אלא רוב האזרחים במדינה וצריכים להחזיר אותה לסט הערכים שלה וזה אפשרי".

"את ראש הממשלה ושר הביטחון כבר גירשנו בעבר" 

"אנחנו תקועים כבר שנים עם אותם פוליטיקאים שמשתמשים באותם משפטים משומשים", תקף לפיד. "בשום מקום בעולם, אנשים שנכשלו שוב ושוב לא נחשבים לבעלי ניסיון אלא לכישלונות. בכל מערכת פוליטית בעולם, כשאנשים נכשלים מזיזים אותם הצידה בנימוס כדי לפנות מקום. כרגע, ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון הם אנשים שאנחנו גירשנו בחרפה מן העיר ואז כל כך נבהלנו מהרעיון שיהיה כאן משהו חדש ואחר ונקי ואז החזרנו אותם ושוב המלכנו אותם. זה אבסורד. פוליטיקה היא לא רק משחקי כיסאות מלוכלכים".

"אני לא רץ להיות ראש הממשלה"

לפיד הסביר על מפלגתו העתידית: "בשביל להיות אחד מ-15 האנשים ברשימה אתה לא צריך להיות פוליטיקאי, אבל אדם שכבר הוכיח את עצמו ושאנחנו נדע בקלות לבחון את הרקורד שלו ולדעת שהוא יוכל לעשות דברים. אני לא רץ להיות ראש ממשלת ישראל. אני פוליטיקאי חודש וחצי. זה טוב בתכניות בידור. אני מנסה להגיע למצב שבו תהיה לי מפלגה מספיק גדולה, אנחנו מכוונים ל-15-20 מנדטים, כדי לקבוע את סדר היום של הממשלה הבאה, כדי שהיא תתרכז במה שחשוב לאזרחים ישראלים".

"פראיירים כבר לא מתחלפים"

"הישראלים אמרו תמיד שפראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים", הוסיף. "הם כבר לא מתחלפים". לדבריו, "אני לא יכול להיות שר האוצר ולא שר הביטחון. אני לא כלכלן ואין לי רקע ביטחוני. חלומי הוא להיות שר החינוך ואני חושב שאני אוכל לעשות טובה בתור שר חוץ כי כיום יש שר חוץ שעוסק בעיקר בהסברה ומצבה ההסברתי של מדינת ישראל בעולם לא קל".

כזכור, אמש התבטא לפיד בחריפות כנגד חוק טל. על רקע הכרעת בג"ץ כי הוא 'אינו חוקתי', כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו: "אל תחשבו לרגע שהמאבק נגמר. ביטול חוק טל בבג"ץ הוא רק ההתחלה. הם ינסו לרמות אותנו, לקרוא לו בשם אחר, לשנות איזה סעיף שולי ולהעלות אותו שוב להצבעה, אבל לא ניתן להם! חוק טל הוא חוק כושל, לא מוסרי ולא תחוקתי, ואנחנו נשגיח עליהם בשבע עיניים ולא ניתן להם להפלות אותנו שוב לרעה".

לפיד יצטרף לממשלת נתניהו?

על פי דבריו של לפיד, הוא לא מתכוון לרוץ לראשות הממשלה, אלא רק רוצה שיהיה לו מספיק כוח אלקטורלי בשביל לכוון את הממשלה למקום שאליו הוא חפץ.

אך על פי הסקרים האחרונים – במידה והוא אכן יקבל את הכוח הנחוץ, הוא יצטרך לעשות את זה בתוך ממשלה שבראשה יעמוד לא אחר מאשר ראש הממשלה כיום, בנימין נתניהו.

"אנחנו מכוונים ל-15-20 מנדטים, כדי לקבוע את סדר היום של הממשלה הבאה, כדי שהיא תתרכז במה שחשוב לאזרחים ישראלים", כך אמר לפיד. אם הוא עושה את החישוב הפשוט (על פי הסקרים כיום) אז כשהוא אומר שהוא יהיה בממשלה הבאה, אין מנוס מלהבין שהוא יצטרף לנתניהו.

כן, נתניהו. אותו אחד שהוא טרח להסביר ש"כבר גירשנו אותו מהעיר".

על פי הסקרים האחרונים, לפיד יורד בכוחו משבוע לשבוע. בקצב הזה, מפלתו של לפיד תהיה ההתרסקות הפוליטית הגדולה ביותר שכלל לא התרחשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלי ולפיד בפנים, ציפי בחוץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture