צפת: חסידי צאנז זכו לביקורו של האדמו"ר, קבע מזוזה וקיבל קהל

קהילת צאנז בעיה"ק צפת זכתה ביום ראשון לביקורו של האדמו"ר שליט"א לקראת הימים הנוראים, במהלך ביקורו קבע מזוזה בשערי היכל חדש לתורה ולחסד "משכן רוזנברג" בקומה הרביעית של בנין ה"צאנזער קלויז" עתיק היומין, קיבל את קהל החסידים לעצה ולברכה, וערך לחיים טיש לרגל הילולת זקינו ה'ייטב לב' מסיגעט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בקהילה קדושה צאנז ומוסדותיה בעיר הקודש צפת לא שוקטים על השמרים. מני אז הוחזרה לכאן עטרה ליושנה, מגמת ההתפתחות וההתרחבות אינה פוסקת. על משקל מאמר חז"ל הנודע "הרוצה להעשיר יצפין", ניתן לומר בפה מלא כי כאן בצפת הצפונית זוכה העיר להתעשר תמידים כסדרם במפעלי הקודש של הקהילה הצאנזאית, כשמתקופה לתקופה מתבשרים על עוד חוליות של זהב, פנינות אור שנוספו לשרשרת מוסדות הקהילה.

קרא עוד:

[postim]

בערבו של יום ראשון ניכרה התרגשות רבה בקרב אנשי הקהילה ותושבי העיר, עת כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א קבע את המזוזה בשערי ההיכל החדש "משכן רוזנברג" בקומה הרביעית של בנין ה"צאנזער קלויז" בעיר העתיקה, אשר שינה את פניו עד בלי הכר במרוצת השנים האחרונות.

קומת הקרקע היא קומת מקוואות הטהרה המפוארים. בקומה שמעליה ממוקם ה"צאנזער קלויז" עתיק היומין שגבולותיו כבר הורחבו, ולצידו ממוקם היכל "זכרון יצחק" לתורה ולתפילה. קומה שלישית היא קומת עזרת הנשים והיכל "אהל לאה" שאף הוא משמש לתורה ולתפילה. עתה נוספה קומה נוספת בה הוקם היכל נוסף שיהיה אכסניה של תורה וכן ייערכו בו שמחות של בני הקהילה במחירים מוזלים ושווים לכל נפש.

ההיכל החדש "משכן רוזנברג" הוקם בנדבת ליבו הרחבה של ידיד המוסדות והקהילה בעיה"ק צפת, הנגיד הנכבד הרה"ח ר' יחיאל מיכל רוזנברג ממונטריאל, עמוד התווך של מפעלות הקודש לבית צאנז. מן ההיכל החדש גם הותקנו מדריגות לעליית הגג, שאף בו יוכלו לשבת וללמוד, כאשר מכאן ניתן להשקיף על ציון הרשב"י באתרא קדישא מירון ועל נוף גלילי מרהיב ביותר.

מעמד קביעת המזוזה התקיים לאחר שבמשך למעלה מארבע שעות זכה קהל הקודש בהמוניו להתקבל אצל כ"ק אדמו"ר שליט"א ולהתברך מברכות קדשו לרגל ימי הרחמים והסליחות, במסגרת מסעות קדשו בימים אלה בקרב קהלות הקודש בערי הארץ.

בחסידות צאנז מציינים כי במסעות אלו זכות ראשונים שמורה מדי שנה לאתרא קדישא הדין בצפת, בו כידוע ניטע לפני 143 שנים הגרעין הראשון של אילן צאנז רב-הפארות בארץ הקודש, כאשר הרה"ק ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע הקים כאן את בית מדרשו. כאן הוא גם המקום הראשון אליו עלה כ"ק אדמו"ר מצאנז בעל שפע חיים ודברי יציב זי"ע לארץ הקודש לפני 58 שנים, וכאן רקם את חזון התיישבותו על אדמת הקודש. הוא גם המקום הראשון בו הקים את מוסדותיו הקדושים בארה"ק, והוא המקום הראשון מאז ועד היום בהארת אור תורה וחסידות בגליל העליון.

כחצות הלילה שוב המו רגשות הלב, עת זכו המוני בני הקהילה להתפלל ערבית בצוותא עם כ"ק אדמו"ר שליט"א. התפילה בהיכל הקודש שיסדו ראש שושלת בית צאנז הרה"ק ה'דברי חיים' זי"ע, באומרו כי מכאן עולים תפילותיו השמימה, היתה בהתרוממות רבה, ותיכף לאחריה זכתה העדה הקדושה אף להשתתף בשלחן לחיים שערך כ"ק אדמו"ר שליט"א בהיכל ביהמ"ד, לרגל יום ההילולא של זקינו הרה"ק בעל ייטב לב מסיגוט זי"ע.

במרכז מעמד זה עמדו דברות הקודש שנשא כ"ק אדמו"ר שליט"א, בהם קשר שבחים למקום תורה נהדר ונאדר בקודש זה, אשר קיומו ופריחתו היא שלא כדרך הטבע, לאחר שאך לפני שנים לא רבות ידעה צפת שממון רוחני כמעט מוחלט. עובדה זאת מוכיחה שאם עושים ומתכוונים לשם שמים זוכים לסיעתא דשמיא ואסור ח"ו להתייאש.

בהקשר לכך פירש את הכתוב בפרשת השבוע "כי תצא למלחמה" שבצאתך למלחמה עליך לדעת בבטחה כי בכוח הבטחון והמסירות "ונתנו ה' אלקיך בידיך". עוד עורר בענין חיזוק האחדות שכולם יחזיקו עצמם כאיש אחד ובלב אחד, ועל זה מרמז הכתוב באומרו בלשון יחיד "כי תצא למלחמה" אזי מובטחים כי "ונתנו ה' אלקיך בידיך". לסיום הרעיף מברכות קדשו שיזכו כאן להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה ביתר שאת וביתר עוז, וזכות הצדיקים הקדושים יגן על הכלל כולו.

בסיור שנערך במקום, אומר לנו מנכ"ל מוסדות צאנז בצפת, הרה"ח ר' מרדכי ישכיל: "בניית הקומה הנוספת היתה כורח השעה ב"ה, עקב הגידול המבורך של הקהילה ושל מספר באי בית ה' הפוקדים את המקום דבר יום ביומו. ההיכל החדש ירחיב את דעתם של הלומדים והמתפללים הרבים, והוא מצטרף כחוליה מפוארת להיכלות הקיימים כבר, אשר שוקקים חיים ברוב שעות היממה".

הוא מציין כי גם שאר מוסדות הקהילה רושמים לעצמם כל העת ציוני התפתחות מרשימים. בראש הם רשת כוללי האברכים של צאנז בצפת, בהם למעלה מ-40 אברכים מצויינים חובשים את ספסלי דבי מדרשא במספר מסגרות לימודים: כולל ש"ס, כולל מפעל הש"ס, כולל עיון גפ"ת, כולל מצויינים 'דברי יחזקאל'. בנוסף לכך קיימים: כולל בוקר, כולל ליל שישי, כולל ערב שבת. בכל אלו עושים האברכים חיל בתלמודם יומם ולילה, וקול התורה הנשמע ברמה מבין כתלי בית המדרש מהדהד למרחקים.

בתנופת התפתחות והתרחבות גם נמצא ארגון החסד "חסדי חוה" שהוקם ע"י הנגיד הנכבד הרה"ח ר' יעקב יוסף מילר וב"ב. כאן פעילויות החסד תוססות ביותר ומתרבות כל העת עם ריבוי האוכלוסיה ב"ה. במסגרת ארגון זה, ששמו הולך לפניו בכל צפת, מוגשות ארוחות מזינות בטוב טעם ובהרחבה למשפחות שהשמחה במעונם או שנקלעו למצוקה. כמו כן מסייע הארגון בעריכת שמחות במחירי עלות בלבד, כאשר כל הסעודות מבושלות במטבח הארגון. בנוסף אף מעניק הארגון מספר פעמים בשנה, במיוחד בערבי חגים, סלי מזון עמוסים בכל טוב למאות משפחות.

צפו בגלריה

האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (1) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (7) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (2) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (3) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (8) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (9) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (6) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (11) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (4) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (10) האדמו''ר מצאנז בביקור בקהילת צאנז בצפת (5)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה התמונות האלו אולי זה דווקא נגד צאנז כי בינינו יוצא לנו העינים איך שהוא הצליח לעקוף את כל האדמורים כגון בויאן נדבורנא וכו' והפך לאחד האדמורים הגדולים היום בשוק

יעקב תגובה 1.
אתה הבנת את ה שכתבת?
ע"ז אמרו חכמנו סייג לחכמה שתיקה, לא כל מה שאתה חושב כולם צריכים לקרוא

אתה צודק לפעמים לא נעים לומר את האמת ברבים

יעקב!
הצליח לעקוף???
מה בדיוק מוכרים האדמורים מבויאן ונדבורנה…???? (בלי ח"ו לזלזל) אבל כ"ק מרן האדמור מצאנז גדול בתורה ובעבודה ובגמ"ח. בפעם האחרונה שבדקתי ראיתי שהוא גם עומד ברא בית חולים ומפעל הש"ס וחסידות ענקית ומפוארת….
מה את מקשקש בשכל?????????????????

חבל להרוס את האתר המוצלח הזה בפטפוטי הבל וריק שכאלו.
אין חולק על גדלותו של האדמו"ר מצאנז כמו על גדלותם וכבודם של שאר האדמורי"ם שהזכרת ולא הזכרת. ואף אחד מהם לא בעניין של לעקוף וכד'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture