חדרה: מרן הרב שלום כהן בפדיון פטר חמור • צפו

לראשונה לאחר אשפוזו של מרן הגר"ש כהן יצא נשיא המועצת למעמד היסטורי של פדיון פטר חמור בעיר חדרה. צפו בגלריה ובוידאו • בדבריו התבטא מרן שליט"א על האסונות הקשים הפוקדים אותנו לאחרונה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפים השתתפו אמש במעמד נדיר והיסטורי של פדיון פטר חמור שהתקיים לראשונה בעיר חדרה מאז הקמתה. בהשתתפות גדולי תורה ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א שלראשונה זה יצא מביתו לאחר אשפוזו.

במעמד שהוכן כבר מלפני ימים רבים חששו שעקב מצבו של מרן הגר"ש יעדר מהמעמד אך מרן שליט"א למרות השכנועים מצד בני ביתו הדואגים לשלומו לשמור על בריאותו אמר מרן "מחכים לי שם אני הולך", והשתתף במעמד ההיסטורי בעיר.

את המעמד פתח הרה"ג רבי ישראל מאיר ביטון שליט"א בפרקי תהילים על הפצועים שנפצעו בפיגועים שאירעו בימים האחרונים. כמו"כ עורר את הציבור לזעוק בתפילה על החילול שבת בעיר חדרה שח"ו לא יפרצו את חומות הקדושה בעיר.

לאחמ"כ אל האולם נכנס מרן ראש הישיבה שהתקבל בשירה אדירה, ילדים נישאו על כתפי אביהם אחוזים בדגלים המקבלים את הגעתו של מרן בברכת ברוכים הבאים "עוד ינובון בשיבה" ומצטופפים כדי לזכות ולחזות בפני קודשו של הכהן הגדול הנושא את משא העם כולו.

מרן הגר"ש כהן שלראשונה הגיע לעיר חדרה התפעל מאד מההתפתחות התורנית בעיר ונפעם מגודל אהבת התורה של האלפים שבאו להשתתף במעמד ההיסטורי של מצוות פדיון פטר חמור.

הרב שלום כהן בפדיון פטר חמור בעיר חדרה (10)

במשאו המרכזי של מרן שליט"א התבטא על האסונות הקשים והפיגועים שאירעו לאחרונה, "כמה אסונות באים עלינו בימים האחרונים?, כמה מקרים של טביעה לא עלינו. וכל מיני אסונות משונים. לא זוכרים דבר כזה. הקדוש ברוך הוא רומז לנו שאנחנו צריכים להתחזק בתורה. זה ההצלה היחידה שלנו״ אמר מרן הגר"ש והוסיף, "יששכר חמור גרם, צריך ללמוד מהחמור לסבול, לסבול עול תורה. אני מתחנן אליכם תקבעו עיתים לתורה, האברכים היקרים תוסיפו שעות על לימודכם זה מה שמקיים את העולם כולו". לסיום בירך מרן הגר"ש את האלפים בברכת כהנים.

יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי בדבריו הרחיב על המהפכה הגדולה של רב העיר הגאון רבי שמעון ביטון בעיר, "יש כאן ב"ה כוללים, ישיבות, סמינרים, תלמודי תורה מה שאין כמעט בשום עיר מעורבת וזה הודות לרב העיר". אמר דרעי.

במעמד אף נטלו חלק רבני ערים ביניהם, הגאון רבי שמעון ביטון שליט"א רבה של חדרה, הגאון רבי דוד צדקה שליט"א רבה של פרדס חנה, הגאון רבי קלמן בר שליט"א רבה של נתניה, הגאון רבי שמחה ויס שליט"א רבה של כפר הרואה, הגאון רבי פנחס אדרי שליט"א רבה של גבעתיים ועוד.

כמו"כ השתתפו ראש העיר צביקה גדלמן שאף תרם מכיסו כדי להשתתף במצווה נדירה זו, ויו"ר ש"ס בחדרה הר' בועז ביטון שפעל רבות למען המעמד האדיר הזה.

עם סיום המעמד פצח הציבור בשירה ובריקודים כאשר אחד מרבני הקהילות בעיר תפס את החמור על הכתפיים ורקד עימו יחד עם הציבור הגדול שהחל להתפזר לביתו בתחושה של התרוממות הרוח על אשר זכו להשתתף במעמד נדיר זה יחד עם מרן שליט"א, מעמד שיחרט בליבם ימים רבים.

לאחר המעמד התאספו רבני הערים ורבני הקהילות בעיר חדרה יחד עם יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי בביתו של הרה"ג רבי ישראל מאיר ביטון שליט"א ודנו בענייני השעה וחיזוק התורה וקדושת השבת בעיר חדרה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture