מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א יוצא הערב במכתב מיוחד לרגל הכנסייה השנתית של 'לב לאחים' בדבריו הוא עומד גם על הדברים הנוגעים לכלל ציבור היהדות הנאמנה עם התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם כולו.
בדבריו כותב שר התורה: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה, עת צרה היא ליעקב אשר הפורענות מסתובב בכל העולם כולו, ומן השמים מכוונים אלינו כדאמרינן ביבמות ס"ג אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל ואין אתנו יודע על מה עשה זאת אלקים לנו, אולי בעוון חילול השם וחילול שבת דאמרינן בשבת ל"ג דהדרכים משתוממים, אולי בעוון לשון הרע ורכילות שלא נזהרים שאמר הכתוב בדד ישב כדאמרינן בערכין ט"ז, ואולי המחלה הזאת קרויה בחז"ל בשם אסכרה שבאה בעוון ביטול תורה כדאיתא בשבת ל"ג, ויסורים באים בעוון בטול תורה כדאמרינן בברכות דף ה', ואולי זלזלו בתפלה בציבור שמארכת ימים כדאמרינן בברכות ח' א'".
"לכן כעת לקראת זמן קיץ עלינו להתחזק מאד בתורה שהיא מגנא ומצלא כדאיתא בסוטה כ"ג, ובתפלה דאמרינן בברכות ל"ב כל המאריך בתפלתו אין תפלתו חוזרת ריקם וננצל בעז"ה מכל מרעין בישין ונזכה להרבות כבוד שמים".
בסוף המכתב הוסיף שר התורה מספר מילים לארגון 'לב לאחים' וכתב: "והנה ארגון לב לאחים עושים גדולות ונצורות להחזיר לבם של ישראל לצור מחצבתם לאביהם שבשמים שזה ודאי מקרב את הגאולה כמו שכתב רש"י בסוף מלאכי והשיב לב אבות על בנים ויה"ר שנזכה להגאולה השלימה בב"א".
הבעייה שיש הרבה חרדים שחושבים שהם עושים את רצון השם אך לצערי יש להם עבירות לשון הרע ורודף ועוד כמה ואיך תורה תהא מגנא ומצלא בשבילהם
כבר דיברת…
רבותי מה עוד צריך לקרות הבה נשובה אולי יחוס אולי ירחם על פלטיתנו להושעינו בגאולה שלימה השתא אכי"ר
כתב היד אינו שלו!
גיוואלד
ר' חיים אומר לפתוח את התתי"ם
ועושים ממנו צחוק!
ועשית ככל אשר יורוך,
אחת לארבע שנים….
אוי לאותה בושה.
ומה לגבי שנאת חינם?
כמובן שגדולי הדור לא אוחזים שם, אבל רוב ציבור כן.
אם בית שני נשרף בגלל שנאת חינם, מה נעשה אנחנו שכל אחד בטוח שזאת 'מצווה' לשנוא את שכנו?
בעולם החרדיות רק ל10% איכפת מה השם חושב. הייתר אוחזים בחרדות מהשכנים.
ומעניין לציין שדף היומי שבת ל"ג היה בערב פסח, הזמן שהתחיל העוצר הכללי, ובדיוק שם כפי שציין הגר"ח כתוב שבעוון חילול שבת וחילול ה' (ושבועת שקר ושווא) הדרכים משתוממין, והוא לא ציין שגם איתא שם שבני אדם מתמעטין וגם זה קשור למגיפה כמובן.
ועוד איתא במדרש רבה (פר' שמיני) שבעוון ביטול תורה בתי כנסיות ובתי מדרשות בטלים.
משהו לא ברור כלל וכלל
מה שכן ברור שחייבים ללמוד אפילו שהשינוי מקשה
תורה זה קיום העולם
וצריך לפייס את בורא עולם
והלוואי וגם אני לא אדבר לשון הרע זה קשה מאד
ושגם לא נכתוב לשון הרע
למה בכותרת שמים רק את התורה? זו רק הסיבה השלישית שר' חיים מנה.