Tomer Neuberg/Flash90

נתניהו בהתייעצות: "לא לפחד לקחת צעד אחורה"; גנץ ידרוש סגר על 8 ישובים

נתניהו אמר כי "לא צריך לחשוש לחזור אחורה בהקלות". בפגישה נכחו יועצים חיצוניים לקבינט הקורונה ובהם משה בר סימן טוב ופרופ' דב שוורץ, שייעצו לראש הממשלה להחזיר את מערכת החינוך בערים בהן אין תחלואה רחבה. "צריך לנתק את מערכת החינוך מכל המתווה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
נתניהו: "יש לי הצעה לחוק - מי ששמו מתחיל בב' ונ' לא יוכל לכהן כרה''מ"
נתניהו נאם; בנט הגיב בזלזול וסימן בידו שיו''ר הליכוד אינו שפוי • צפו
דיון 40 חתימות - בנט: "החזון שלכם זה בחירות קיטוב וסגרים"; נתניהו: "הוא חסר אונים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) התייעצות מיוחדת בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. נתניהו אמר במהלך הכינוס כי "לא צריך לחשוש לחזור אחורה בהקלות". בפגישה נכחו יועצים חיצוניים לקבינט הקורונה ובהם משה בר סימן טוב ופרופ' דב שוורץ, שייעצו לראש הממשלה להחזיר את מערכת החינוך בערים בהן אין תחלואה רחבה: "אי אפשר להחזיר את מערכת החינוך בהדרגה, אלא צריך לנתק את מערכת החינוך מכל המתווה".

ב'כאן 11' דווח כי שר הביטחון בני גנץ ידרוש מחר (רביעי) להטיל סגר על היישובים האדומים מג'דל שמס, מסעדה, בוקעתא, כפר כנא, מג'אר, חצור הגלילית, עראמשא וכפר מנדא.

מחר יכונס גם קבינט הקורונה, שידון בכוונה לפתוח את המסחר בראשון וזאת על רקע העלייה בנתוני התחלואה. לא רק פתיחת חנויות הרחוב נמצאת בספק, גם פתיחת השווקים והקניונים שיועדה לאמצע נובמבר, בספק בשל העלייה בתחלואה. בתום התייצות, החליטו במשרד הבריאות להתנגד לפתיחת חנויות ביום ראשון.

כזכור, שר הביטחון גנץ אמר הבוקר במפקדת "אלון": "אני מתכוון לדרוש להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות – כך נוכל לפעול במוקדי תחלואה מצד אחד, ולפתוח יותר ובזהירות את המקומות שאפשר מן הצד האחר."

השר גנץ עמד על התפתחות היכולות בקטיעת שרשראות ההדבקה ועל היערכות המפקדה לתקופת החורף. גנץ בירך על החלת תוכנית "אימוץ גאוגרפי" של פיקוד העורף, שבמסגרתה יחידות צבאיות ישובצו לתמיכה ביישובים הסמוכים, זאת בנוסף לתכנית "אנשי חיל 2" של מערכת הביטחון, שיצאה לדרך שלשום ב-128 יישובים ירוקים וצהובים ברחבי הארץ ונועדה לסיוע לרשויות המקומיות בקורונה. כמו כן, אישר שר הביטחון את תוכנית הרמטכ"ל להקמת חממה טכנולוגית שתסייע במאבק בקורונה.

בסיום הביקור אמר השר גנץ: "אנחנו מסיימים פה ישיבה שבה סיכמנו את המאמצים לבניית מפקדת אלון שממשיכה את פעילותה באופן מלא ואיכותי. אני שמח וגאה לבשר לכם- למדינת ישראל יש את מערך קטיעת שרשראות הדבקה מהמובילים בעולם. לא רק במספר החוקרים- אלא גם באיכות הטכנולוגיה, התהליכים, במהירות וביעילות העבודה. בפריסה המגוונת של כוח האדם- כאן במפקדה, אבל גם במשרד הבריאות, ביישובים ובכל מקום אחר בארץ".

עוד אמר גנץ: "לפני כשלושה חודשים נפגשתי עם פרופ' גמזו, הצגתי לו את התוכנית, הורדתי את המשימה לצה"ל וידעתי שיש על מי לסמוך. אני משוכנע שגם פרופ' גמזו חושב כך היום וכל אזרחי ישראל יודעים זאת גם הם. ממערך קטיעת שרשראות שלא היה קיים כמעט- אנחנו יודעים לתחקר כ-4,000 אנשים ביום ולהכניס כ-40,000 לבידוד".

"יש לנו טכנולוגיות רשת, טפסים מקוונים, ויכולת להתמקד באזורים קונקרטיים. מ-10,000 בדיקות ביום בגל הראשון, עלינו ליכולת לבצע מעל 70 אלף בדיקות ביום ובקרוב נוכל לבצע 100 אלף בדיקות ביום. אנחנו מגיעים היום לבתים של עשרות אלפי מבודדים במאות רבות של רשויות ומסייעים בפרויקט אנשי חיל- ביישובים אדומים, כתומים וירוקים".

"ובהמשך להנחיה שלי, תשתנה גם הפריסה כך שיחידות יאמצו רשויות שסמוכות אליהן. כך נוכל להרחיב את הסיוע ולמצות היטב את כוח האדם. פיקוד העורף הוא הכוח המבצעי המרכזי בשטח בניהול המערכה מול הקורונה. בדיוק לפי התכנון, עם תחילת החורף, אנחנו מרגישים מוכנים. אבל זה לא יעזור אם הציבור לא ישתף פעולה. אני קורא לשיתוף פעולה כי רק בהקפדה על ההנחיות ובהיענות לתשאולים, אפשר יהיה לסיים את העניין. לכן, סיכמתי היום עם אלוף פיקוד העורף לבחון את טכניקות התחקור ולהמשיך ולהרחיב את תוכנית ההסברה בנושא חשיבות החקירות. נעשה הכל כדי להרחיב את ההיענות הציבורית שהיא קריטית".

עוד הוסיף גנץ: "אישרתי היום גם את המלצת הרמטכ"ל להקמתה של חממה טכנולוגית שתסייע לקידום יכולת ההתמודדות עם תופעת הקורונה. לאור מצוקה שעלתה בביקורים שלי בשטח, ביקשתי גם למצוא את הדרך להעביר לכל רשות מקומית את שמות החוזרים מחו"ל מהיישוב, על מנת שאפשר יהיה להתמקד ולהקפיד על מימוש הבידוד כפי שמתחייב בחוק וכפי שמתחייב מההיגיון הבריאותי שקיים בעניין הזה. אני שב וקורא לכל אזרחי ישראל- שתפו פעולה כדי למנוע מהמחלה להתפשט ולהציל חיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture