Olivier Fitoussi/Flash90

שיחות וצעקות עם בכירי משרד הבריאות – כך ניסו בכחול לבן לקבל פטור מבידוד

דיווח: ההנחיה שקיבלו חברי הכנסת הייתה להיכנס לבידוד, אלא שבכירי המפלגה זעמו על ההנחיה והחלו במסע לחצים על כל ראשי מערכת הבריאות בישראל במטרה לקבל פטור מהבידוד. זהר שי הגיב: "ההחלטה ההזויה שלא לבצע חקירה אפידמיולוגית אישית הכניסה שלא לצורך 15 איש"

כתבות נוספות בנושא:

עקב המחסור בערכות: נשקל פטור מבדיקות לתלמידים מחוסנים; הבוקר הלימודים כרגיל
משרד החינוך במרוץ למנוע את שביתת הפתע של המורים והגננות
המורים לוקחים אחריות במקום בנט: יפה בן דויד הורתה למורים לא להגיע מחר לבתי הספר
בדיקה אחת מחר - והמתווה שימנע בידוד לתלמידים נכנס לתוקף

ביום שלישי בבוקר בשבוע שעבר קיבלו חברי סיעת כחול לבן את ההודעה כי חברת הכנסת הילה שי וזאן שנכחה באירוע יחד איתם אומתה כחולת קורונה. ההנחיה שקיבלו חברי הכנסת היתה ברורה וחד משמעית – כל מי שנכח במקום עליו להיכנס לבידוד. אלא שבכירי המפלגה זעמו על ההנחיה והחלו במסע לחצים על כל ראשי מערכת הבריאות בישראל במטרה אחת – לקבל שחרור מהבידוד – כך פרסם הערב מיכאל שמש ב'כאן חדשות'.

חבר קבינט הקורונה יזהר שי כתב בקבוצה הפנימית של כחול לבן: "האחות התקשרה ואמרה שאחרי שיחה עם הרופאה המחוזית כל מי שהיה באירוע צריך להיכנס לבידוד. אמרתי שזו הוראה לא סבירה בעליל ואני דורש לדבר עם הרופאה. אם ידברו איתכם אל תוותרו, תדרשו לעבור תחקיר אפידמיולוגי. צריך לשחרר את הסיעה מההוראה הקבוצתית הזאת, היא הזויה ולא מוצדקת".

אשכנזי הגיב: "למה? (להיכנס לבידוד) הייתי רחוק ממנה". כשהשרים הבכירים מבינים שהם נדרשים להיכנס לבידוד הם פונים לבכירי מערכת הבריאות בישראל – יזהר שי: "דיברתי עם חזי לוי (מנכ״ל משרד הבריאות), הוא הבטיח לבדוק מיד". גבי אשכנזי השיב לו: "דיברתי עם פרופסור איתמר גרוטו (המשנה למנכ״ל משרד הבריאות), הוא אמר שיתחקרו אחד אחד ואין מצב שזה יהיה גורף".

לאחר שגם השיחות עם מנכ"ל משרד הבריאות וגם עם המשנה למנכ״ל לא הועילו, השר יזהר שי ממשיך לעדכן על המאמצים מול בכירי משרד הבריאות – יזהר שי: "היתה לי שיחה עם ד״ר אלרעי פרייס והרופאה המחוזית אחרי ויכוח קשה. יעשו חקירה אפידמיוגלית לכל אחד מהנוכחים באירוע. יתקשרו לכל אחד בשעה הקרובה – היו זמינים. מי שלא יענה יהיה בבידוד".

על פי הדיווח ב'כאן חדשות' זה היה מסע לחצים מוזר וחריג של שרי ממשלה, חברים בקבינט הקורונה – מי שמקבלים את כל ההחלטות האמיתיות במשבר הזה. דווקא הם בחרו להפעיל את הפקידים הבכירים במשרד הבריאות כדי שיפטרו אותם מהבידוד עליו הנחתה הרופאה המחוזית.

גורם שהיה מעורב בשיחות אמר לכאן חדשות: ״היה עימות קשה בין אנשי כחול לבן לפקידים הבכירים – השיחות גלשו לצעקות ואף לאיומים מרומזים״. ולמרות הוויכוחים והצעקות ומעורבות כל בכירי המשרד, בשורה התחתונה כל הנוכחים באירוע שנפגשו עם חברת הכנסת וזאן – נאלצו בניגוד לרצונם להיכנס לבידוד ביתי. כך גם השרים גבי אשכנזי ויזהר שי.

השר יזהר שי הגיב ותוקף בחריפות את ד״ר שרון אלרועי פרייס: "למרבה הצער, נציגי משרד הבריאות סירבו בתוקף לבצע חקירה אפידמיולוגית אישית לכל אחד ממשתתפי האירוע. לאור העובדה כי האירוע נערך בשטח פתוח ורחב, ביקשתי מהחוקרת לבצע בדיקה מעמיקה לגבי המפגשים שקרו במהלך האירוע, ולקבל החלטות בידוד אינדיבידואליות".

"מתישהו הצטרפה לשיחה ד"ר שרון אלרעי פרייס, והטיחה בי האשמות חסרות שחר, בחוסר נימוס ובסגנון גס ובוטה.- ההחלטה ההזויה שלא לבצע חקירה אפידמיולוגית אישית הכניסה שלא לצורך 15 איש שנקטו באמצעי זהירות מחמירים באירוע חנוכה, לבידוד. היום, אחרי שהוכח שאף אחד מהמשתתפים באירוע לא נדבק, ברור עד כמה ההחלטה היתה מוטעית. מה שמעלה מחשבות נוגות לגבי מאות אלפי ישראלים שאולי איבדו פרנסה שלא לצורך בגלל החלטות בידוד שרירותיות".

יזהר שי כתב אף בחשבון הטוויטר האישי שלו: "יצאתי היום מבידוד אחרי 10 ימים לא מוצדקים לחלוטין. אי אפשר להימנע מהמחשבה העצובה שזו תגובת משרד הבריאות על המלחמה העיקשת שלי בקבינט הקורונה לפתוח את השווקים והמסחר ולהשאיר את מערכת החינוך פתוחה למרות המלצות חלק מהבכירים שם. אם זו הנקמה שלהם, שיהיו בריאים, אני לא מצטער לרגע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יאומן כל יום נכנסים אלפי אנשים נכנסים לבידוד בגלל שאין חקירות אפדימיולוגיות והם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture