Yonatan Sindel/Flash90

פרופ' חזי לוי: "בשבועיים לא נוכל לרדת לממדי התחלואה שרצינו לרדת אליהם"

פרופ' חזי לוי אמר כי ללא הסגר, צפי המאומתים היה כ-9,000 ביום כבר באמצע חודש ינואר. בנוגע להשפעת החיסונים אמר: "אני מניח שבין אמצע לסוף ינואר האוכלוסייה תהיה מחוסנת יותר". בתוך כך ממונה הקורונה אמר כי "עד מאי אני מקווה שנצליח לחסן 70%-60% מהאוכלוסייה

כתבות נוספות בנושא:

פרופ' אש: "פועלים נגדנו בתקשורת ומטילים רפש, זה חייב להיפסק"
פרופ' אש: "ייתכן ובימים הקרובים נבטל לגמרי את מתווה הבידודים לילדים"
סופית: החל ממחר בחצות הלילה ימי הבידוד למאומתים יתקצרו לשבוע ימים
מבצע החיסון הרביעי לא יוצא לדרך; פרופ' אש עדיין מתלבט

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התריע הערב (רביעי) בריאיון ל'חדשות 12' כי הסגר הנוכחי צפוי להימשך מעבר לפרק הזמן שקבע קבינט הקורונה. "בשבועיים לא נוכל לרדת לממדי התחלואה שרצינו לרדת אליהם", הסביר.

פרופ' חזי לוי סיפר כי ללא הסגר, צפי המאומתים היה כ-9,000 ביום כבר באמצע חודש ינואר. בנוגע להשפעת החיסונים אמר: "אני מניח שבין אמצע לסוף ינואר האוכלוסייה תהיה מחוסנת יותר".

"הצענו סגר מהודק יותר כדי להוריד את התחלואה במהירות ולא לגרום לסבל רב וממושך", אמר פרופ' לוי. "אנחנו יודעים בוודאות עד כמה קשה המונח סגר, בוודאי עבור בעלי החנויות. אני רוצה לומר שהסגר הזה נולד מתחלואה ומצפי תחלואה שתלך ותעלה ואכן התחלואה עולה, מספר החולים הקשים והמונשמים עולה ומספר המתים עולה".

עוד הסביר מנכ"ל משרד הבריאות: "רצינו להוריד את התחלואה לסביבות 1,000 מאומתים ביום ואת מקדם תחלואה ל-1. הקבינט קבע שהסגר יימשך שבועיים ולא התייחס לממדי התחלואה, ברור לי לחלוטין שבפרק הזמן הזה לא נוכל לרדת לממדים שרצינו לרדת אליהם".

מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר מהעלייה הצפויה בתחלואה שבגינה הוטל הסגר: "אנחנו רואים את התחזיות, אם התחזיות תממשנה, איפשהו לפני מחצית ינואר נראה 8,900 מאומתים ביום. אלה המספרים שראינו לפני סגר ספטמבר".

"קשה לאמוד את האפקט של הסגר רק 4 ימים לפני שהוא התחיל, אנחנו יותר רואים את ההשפעה כעת של חנוכה. ההערכה היא שהתחלואה תיבלם משהו אבל לא תרד למימדים שאנחנו רוצים כדי להתיר את הסגר ולצאת ממנו בהדרגה הראויה כפי שרצינו בסגר הקודם".

בנוגע לחיסונים אמר פרופ' לוי: "מקווים שקצב התחלואה יירד בגלל החיסונים, אנחנו מחסנים את קבוצות הסיכון, אלה שגורמים לחולים הקשים והמונשמים. החיסון פעיל באופן אופטימלי כחודש ושבוע לאחר שמתחסנים, אז אם התחלנו ב-20 לדצמבר להתחסן ואנחנו כרגע מתקדמים הלאה – אני מניח שלקראת מחצית-סוף ינואר האוכלוסייה תהיה מחוסנת יותר. עושים מאמצים כדי להקדים את האספקה הנוספת של פייזר, גם מה שקיבלנו כעת זו הקדמה ניכרת מתוכנית המקור שחתמנו עם החברה".

בתוך כך, ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הודיע שבסבירות גבוהה עד יום העצמאות ניתן יהיה לקיים "אירועים המוניים מוגבלים". עם זאת, אמר במפגש עם דוברי רשויות המקומיות שככל הנראה ימליץ על החמרת ההגבלות בימים הקרובים, בעקבות העלייה בתחלואה וחוסר ההצלחה באכיפת תקנות הסגר.

"סימן שאלה גדול לגבי יעילות הסגר. בעקבות הסגר יש ירידה של כ-20% בתנועתיות, אך ביחס לזה בסגרים קודמים נרשמה ירידה של 60%", ציין במפגש המקוון, בו השתתפו עשרות דוברים. "אני מודאג מאוד שבתחרות עם התחלואה לא נצליח לחסן מספיק".

לדבריו, "עד מאי אני מקווה שנצליח לחסן 70%-60% מהאוכלוסייה, וזה מקנה מינימום חיסון עדר". בתגובה לשאלה מתי ניתן יהיה להסיר את המסכות, אמר אש כי "המסיכות ייעלמו כשנגיע לחסינות עדר. כאשר אחוז האוכלוסייה שיהיה מחוסן יגיע ל-80%-70%".

ממונה הקורונה התייחס גם לאכיפת ההנחיות ברשויות המקומיות, והפנה ביקורת לעומדים בראשן. "ראשי רשויות שאינם אוכפים את ההנחיות לא מבינים את חומרת המצב", הבהיר, והוסיף כי בשיחה שקיים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין טען שאם ישמע אמירה מפורשת של אחד מראשי הרשויות בנושא הוא יצא נגדו, מאחר ש"מדובר בחוסר אחריות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture