Hadas Parush/Flash90

גמזו על חיסון צוותי ההוראה בת"א: "החלטה נכונה – עמדתי מול מורים בוכים"

פרוייקטור הקורונה לשעבר התייחס גם לסגר השלישי שהוטל על ישראל, ואמר כי אנו נמצאים כעת ברמת תחלואה גדולה מזו של הגל השני. לשאלה האם הוא יתמודד לראשות עיריית ת"א השיב: "כרגע אני עובד בשביל איכילוב, בשביל התושבים, אם יהיה מצב שראש העיר יתפטר, אשקול את צעדיי"

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
לראשונה זה 3 שבועות: ישראלי מת מקורונה, למרות שחוסן פעמיים
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
תחקיר חושף: כך תצליחו לרכוש בדיקת קורונה מזויפת למעבר בנתב"ג

מנהל בית החולים איכילוב ופרויקטור הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו, התייחס היום (ראשון) בריאיון ל'ווינט' לסערה סביב החלטתו לחסן בשבוע שעבר את צוותי ההוראה בתל אביב. "עמדתי בשטח מול מורים בוכים. זו הייתה החלטה נכונה אבל אני מאוד מצטער שזה היה ללא תיאום עם משרד הבריאות, אותו אני מאוד מעריך". גמזו לא פסל ריצה עתידית לראשות העיר תל אביב ואמר: "אם יהיה מצב שראש העיר יתפטר, אשקול את צעדיי".

גמזו התייחס לסגר השלישי שהוטל על ישראל, ואמר כי אנו נמצאים כעת ברמת תחלואה גדולה מזו של הגל השני. "אנחנו פותחים כרגע מחלקה רביעית, רמת התחלואה גבוהה. אנחנו רואים חולים קשים וגם קשים מאוד, גם כאלה שהיו בתוך הקהילה והיו צריכים להתאשפז בתוך בתי החולים", אמר גמזו. "לא צריך להיבהל, בתי החולים בהחלט יעמדו בכך, אבל צריך הרבה אמצעים כדי להפחית את התחלואה. סגר זה לא הדבר העיקרי שמפחית את התחלואה, אלא התנהגות שונה שלנו – אמון הציבור, הבנה של הציבור, חיבור של הציבור. אנחנו חייבים להישמע לכללים כדי שנחזור לעצמנו ולמספרים ההרבה יותר נמוכים".

פרופ' גמזו עמד במרכז סערה ציבורית בשבוע שעבר, כשהורה לחסן את צוותי ההוראה במערכת החינוך בתל אביב. מנהל איכילוב התייחס לביקורת הרבה סביב העניין הזה, כולל הטענות כי מדובר בצעד פוליטי לקישוש קולות. "יומיים אחרי שהחלטתי במצב של מצוקה ועודף של מספר חיסונים לחסן מורים – הממשלה החליטה את זה", משיב גמזו. "המורים מקבלים את התפקיד הקשה ביותר במדינה היום, יחד עם הצוות הרפואי, לעמוד למול הקהל, אפילו בסגר. אז אני חושב שהיינו צריכים לעשות את זה, אני מאוד מצטער שזה לא נעשה בתיאום עם משרד הבריאות. אני מעריך את שר הבריאות, מעריך את עבודת משרד הבריאות, אבל בשטח אני עמדתי מול מורים בוכים".

עוד אמר גמזו בעניין, "היינו בצהרי יום שני עם 2,000 עד 3,000 עודפי חיסונים עקב העובדה שכבר חיסנו הרבה, כל מי שמעל 60 ואפילו מעל 50. היו מורים בוכים שבאו אליי, אנחנו בשטח מבינים את הצרכים והראיה לכך זה שאותה החלטה התקבלה, אחרי יומיים, לכל מדינת ישראל ואני מברך את ראש הממשלה ואת שר הבריאות כי זו ההחלטה הנכונה".

"משרד הבריאות צריך לקבל את ההחלטה וכך גם אמרתי. היינו במצוקה וקיבלנו החלטה במצב הזה. אני לוקח את כל האחריות עליי, אבל בוא נזוז הצידה וניתן למורים את ההרגשה שגם אם ההחלטה לא הייתה מתואמת עם משרד הבריאות היא הייתה ההחלטה הנכונה ולא צריך כרגע לשים את המורים בתחתית הרשימה".

גמזו דחה את הטענות כי ההחלטה התקבלה משיקולים פולטיים ואמר, "אני מקבל החלטות מקצועיות כל הזמן. אין לי כרגע שום רשימה, אני לא שייך לשום מפלגה. איזו פוליטיקה? גם הסיפור הזה של ראש עיריית ת"א הוא ספקולציה. אני אקבל החלטה ברגע שזה יהיה רלוונטי, כרגע אני לא מקבל על זה החלטה. אבל שוב, אני מנהל כאן אירוע מאוד מורכב. ארבע מחלקות קורונה, 45 אלף מחוסנים, אז בבקשה, אל תדביקו כל מיני דברים פוליטיים לדבר הזה".

פרויקטור הקורונה לשעבר התייחס להתנהלות הממשלה, ואמר כי "רוב ההחלטות מתקבלות בצורה ראויה, אבל ראיתם גם את המצבים שהיו החלטות שהתקבלו ושונו ולא על פי הדרג המקצועי. אתם כבר מכירים את הסיפור הזה, ישראל מבחינה פוליטית היא לא סטרילית אבל אני חושב שצריך להגדיל את אמון הציבור, לקבל את שיתוף הפעולה ממנו. מה שחשוב זה הפנייה האישית, הרגשית, לכל תושב, לחבר אותו להחלטות האלו. שהוא ירצה להתמסר, להקריב גם את הפרנסה שלו, לטובת הפחתת התחלואה. זה מה שעשיתי כפרויקטור וזה מה שאני עושה כאן באיכילוב".

מנהל איכילוב התייחס למוטציה הבריטית והדרום-אפריקנית: "הגל השלישי קשה יותר מהגל השני, לא רק במספרים, אנחנו רואים מקרים יותר קשים. האם זה קשור למוטציה? אני חייב לומר, אלו ספקולציות. אין לנו מספיק מידע ונתונים כדי לומר שהמוטציות ממש שונות מהקורונה. מה שאנחנו יכולים לומר, שזה וירוס דינמי, הוא משתנה, כרגע אנחנו יודעים לטפל בכל. בתי החולים בארץ וקופות החולים נותנים טיפול מצוין גם עבור המוטציה הזו. לגבי החיסון, כרגע אנחנו לא יכולים לומר שיש בעיה אתו מול המוטציה, הוא טוב כנראה לכולם".

פרוייקטור הקורונה לשעבר נשאל האם הוא רץ לראשות עיריית תל אביב לאחר שחולדאי הקים מפלגה והשיב, "אף אחד כרגע לא רץ. אני רץ לעיריית איכילוב, כרגע אני עובד בשביל איכילוב, בשביל התושבים. אם יהיה מצב שראש העיר יתפטר, אשקול את צעדיי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture