צילום: מארק ישראל סאלם

דיון קבינט הקורונה הסתיים: ההחלטה על פתיחת המסחר תידחה למחר

הדיון בקבינט הקורונה שהתכנס היום (ראשון) - התפזר ללא החלטות, ונדחה למחר • ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לדחות את ההחלטה על פתיחת המסחר למחר, ולגבש בינתיים תקנות • פרוייקטור הקורונה נחמן אש: "הסגר לא בלם את המוטציה הבריטית" • כל העדכונים

כתבות נוספות בנושא:

מהבוקר: התו הירוק בוטל ברשימת מקומות; איפה תצטרכו להציגו ואיפה לא?
מחקר: החיסון הרביעי לגילאי 60 ומעלה - חסך כשליש מהחולים קשה בישראל
קבינט הקורונה החליט: התו הירוק יחול רק ב"אירועים בסיכון גבוה"
לראשונה אחרי 3 שבועות - קבינט הקורונה התכנס: "אנחנו אחרי השיא"

הדיון הקבינט הקורונה בסוגיית פתיחת המשק ובהגבלות בימי הפורים הסתיים לפני זמן קצר ללא החלטות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לדחות את קבלת ההחלטה על פתיחת המסחר, ובינתיים לגבש תקנות.

כבר בתחילת הדיון עלו הטונים כאשר שר הביטחון בני גנץ הטיח בראש הממשלה: "אתה מדליף כמו שהדלפת את המצגת בימי מערכת 'צוק איתן', בשביל אינטרסים פוליטיים מכוערים וצרים. אני לא אסלח לך על האמירה המבישה, בה ניסית להאשים אותי, שעשרות שנים הקדשתי להגנה על אזרחי ישראל בסיכון מכוון של חיי אדם, רק כי לא הסכמתי איתך. יש כאן אנשים שבחרו לעשות פוליטיקה זולה".

נתניהו מצדו ניסה להישאר ממלכתי ואמר כי "את השיטה הכושלת של אלה שקראו לפתוח, אנחנו כבר מכירים. אסור שההחלטות תתקבלנה על סמך השיקולים הפוליטיים. הרגע נאמר לנו שאתם לא מוכנים להביא לממשלה את התוכנית הכלכלית. אני מזכיר כי הקורונה לא מחכה לאף אחד, אני לא מאמין שמישהו מתנגד לתוכנית שכזו, ועל כן הדבר צריך לקרות במהירות".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "תכנית היציאה האחראית מהקורונה שאני מביא כאן היו, יחד עם שר הבריאות ומומחי משרד הבריאות כוללת שמירה הדוקה על הגבולות – בים, באוויר וביבשה, מה שיביא את ישראל למדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה".

נתניהו ממשיך ומציע להגדיר את הסירוב להתפנות למלונית – כעברה פלילית שעונשה מאסר, ולהעביר חקיקה מהירה שתאפשר לרשויות לקבל את שמותיהם של כל מי שלא התחסן  יו"ר ש"ס אריה דרעי מגיב לסיפא של דבריו: "היתרון שלנו, שהרשויות המקומיות יודעים להביא את הרב המקומי, את האימאם או את ועד השכונה לסייע. הרשות המקומית מכירה יותר את האזרחים ויודעת לשכנע אותם".

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר כי "התמונה שאנחנו רואים כרגע זו לא תמונת ההווה מבחינת נתוני התחלואה. יש להעביר סמכויות לרשויות המקומיות, על מנת לרתום אותם לפרויקט החיסונים".

הפרויקטור נחמן אש אמר כי "בפעימה הבאה נעלה את מגבלת ההתקהלות לעשרה אנשים בחלל סגור ו-20 במקום פתוח, ובפעימה האחרונה ל-20 בפנים ו-50 בחוץ". עוד הוסיף אש כי "הירידה במספר החולים שנמצאים במצב קשה – מאד איטית והגיעו לכ-70 עד 80. כרגע ישנן 12 נשים בהריון שמאושפזות במצב קשה".

הפרויקטור המשיך: "אני מציג תמונה אופטימית, אך זו אופטימיות זהירה. ישנה ירידה בתחלואה, אך בהסתכלות קדימה צריך להיזהר מפתיחה לא אחראית, שעלולה להוביל חזרה לעלייה. נתון מעודד נוסף זה מספר המאומתים ליום. כל ירידה בנתון היא חשובה, ורואיםט ת השפעת הסגר על נתון זה".

שרת התחבורה מירי רגב דיווחה כי עד מוצ"ש התקנות וההגבלות על נתב"ג – מתקיימות. "מהתאריך 20 לחודש הממשלה צריכה להחליט אם זה ממשיך או משתנה לפי הנתונים השונים. המציאות היא שאם עד יום שלישי הקרוב לא מאפשרים לטיסות שלהם הדדיות, הם לא יאפשרו לעל אל לנחות אצלם", אמרה בהתייחסה למשבר עם ארה"ב, והוסיפה: "שר החוץ גבי אשכנזי מעורב בנושא״.

בהמשך למשבר זה, מפרסם אתר 'N12' כי בקבינט הקורונה נידון מתווה חדש, ועל פיו יוכלו להיכנס לישראל בין 1000 ל-2000 איש ביום, במכרז חדש שיאפשר את שמירת ההדדיות בין חברות התעופה הישראליות והזרות. עוד מוצע כי כי סמכויות האכיפה יוענקו בחוק לאנשי רשות שדות התעופה בלבד.

הבוקר (ראשון) פרסמנו כי בכחול לבן תובעים להתחיל כבר השבוע ביישום התו הירוק של כמה שיותר מגזרים ובהם תרבות, תיירות, פנאי/חדרי כושר והצגת מתווה למסחר. בכחול לבן טוענים כי נתניהו משחק על זמן ורוצה לעכב את הפתיחה כדי להתקרב כמה שיותר למועד הבחירות.

עוד אומרים בכחול לבן כי כבר בימים הקרובים ישראל תגיע ל-3 מיליון מתחסנים במנה שנייה – ואין מניעה לתת להם "אוויר לנשימה" ולאפשר לקניונים ולחנויות הרחוב להיפתח מחדש.

בתגובה אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין ל-ynet כי יתנגד בתוקף לפתיחת המשק לפי התו הירוק לפני 23 בפברואר. "מה שהכי מדאיג אותנו זה הניסיונות לפתיחה מידית. אמרנו חד-משמעית: אנחנו צריכים טווח של שבועיים מהפתיחה הראשונה כדי לראות שאין השפעה שלילית".

לדבריו, "אני לא מבין את הדרישה של כחול לבן, זה מה שהרג אותנו בסגרים הקודמים וכולם מבינים את זה. הבעיה ביציאה מהסגרים הקודמים הייתה פתיחה קדחתנית – ועדיין ממשיכים להתעקש. אני ממש לא מבין אותם בשום צורה. צריך לשאול אותם אם הדבר קשור בסיבות פוליטיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture