David Cohen/Flash90

הפרויקטור מתריע: מזהים התפרצויות נוספות; לעטות מסכה בחללים סגורים

"ההתפרצות שהייתה ממוקדת בבנימינה ומודיעין מתפשטת למקומות נוספים", אומר נחמן אש שקרא לשמור על בידודים ולשקול נסיעות לחו"ל • "זן 'דלתא' מעלה את הסף של חסינות העדר. נצטרך לפחות 80 אחוז - ואולי אפילו יותר מזה", הסביר את החשש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אומר הערב (חמישי) כי ישנם מספר מוקדי התפרצות בישראל, ובמשרד הבריאות פועלים להשתלט עליהם. "ההתפרצות שהייתה ממוקדת בבנימינה ומודיעין מתפשטת למקומות נוספים – כפר סבא, רמלה והרצליה ולערים נוספות".

הוא קרא גם למחוסנים לגשת להיבדק. "המשימה של כולנו היא להשתלט על ההתפרצות ולהוריד את התחלואה למינימום. אני קורא למי שצריך – לבוא להיבדק. מי שהיה במגע עם מאומת חשוב להיבדק, לא חשוב אם אתה מחוסן או לא מהבחינה הזאת".

"שמירה על הבידוד היא עקב אכילס שלנו. מפירי בידוד הם הבעיה של כולנו – זו הדרך שבה המחלה מתפשטת כעת. חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו". הוא הוסיף: "אני קורא לציבור לשקול אם הנסיעה לחו"ל היא חיונית. רצוי מאוד להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל. זה לא זמן נכון לטוס עם ילדים שאינם מחוסנים".

אש גם הדגיש את חשיבות המשך ההתחסנות ואמר: "בתקופה שבה זן 'דלתא' מתפשט בארץ חשוב לגשת ולהתחסן. מספר המתחסנים עלה משמעותית בימים האחרונים אבל אנחנו מצפים להגדלת המספר עוד יותר". הוא גם הודה: "זן 'דלתא' מעלה את הסף של חסינות העדר. נצטרך לפחות 80 אחוז – ואולי אפילו יותר מזה – כדי להגיע לחסינות עדר. אנחנו עדיין רחוקים מהמספר הזה".

"צריך להבין מאיפה נובעת העובדה שמחצית מהנדבקים הם מחוסנים", הוסיף אש. "זה נובע מכך שיש רוב גדול של מחוסנים במדינת ישראל – ולכן אנחנו צפויים לראות מחוסנים שנדבקים. זה לא אומר שום דבר על היעילות של החיסון. אנחנו מנסים לנתח את הנתונים כדי לראות באמת אם יש סימן לירידה ביעילות החיסונים בעקבות זן דלתא".

פרויקטור הקורונה נשאל מדוע דווקא עכשיו מתרחשת התפרצות, אחרי שבשבועות האחרונים התחלואה הייתה נמוכה – והשיב: "אני לא יודע בוודאות למה ההתפרצות עכשיו ולא לפני חודש. היו לנו התפרצויות בשבועות האחרונים, אבל לא כמו שחווינו בימים אלה. למה עכשיו ההתפרצות גדולה? אני לא יודע לא יכול לומר אני לא בטוח שתהיה לנו תשובה לשאלה הזו. לגבי התפרצויות עתידיות – אני יכול לומר שצריך לעצור את כניסת הווריאנטים. אי אפשר למנוע כניסה בצורה מוחלטת, אולי רק באמצעות סגירה מוחלטת של השמיים".

אש גם הצהיר כי מתחילת השבוע הבא – חובת עטיית המסכות תחזור בחללים סגורים. "המלצתנו היא לעטות מסכות בחללים סגורים כבר כעת – בתחבורה הציבורית, בסופר ובכל מקום סגור אחר. בתחילת השבוע הבא זו תהיה חובה".

פרופ' אש: "ממליץ לאוכלוסיות בסיכון להיות תמיד עם מסכה ולהיפגש ככל שניתן באוויר הפתוח ולא במקומות סגורים". הוא הוסיף כי כרגע אין המלצה להגביל התקהלויות, אך אם תהיה עלייה בתחלואה – ייתכן שיינקטו גם הצעדים האלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture