האדמו"ר מבעלזא התריע ב'שטיידיגע תורה': "ההתמכרות לאינטרנט מביאה חורבן בכל העניינים" • האזינו

במעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה, זעק כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א כנגד הנגע: "האנשים המכורים ל'אינטרנט' ולטלפונים המחוברים לאינטרנט, מביא חורבן בכל העניינים, חורבן בשלום בית, חורבן בתפילה וחורבן בלימוד התורה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, הזהיר ועורר במעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה, במעמד אלפי החסידים, על חובת ההתרחקות מהסכנה הנוראה ביותר המאיימת על שמירת היהדות בדורנו והיא האינטרנט.

על פי המנהג בחסידות בעלזא מימים ימימה, מקדישים אדמור"י בעלזא זי"ע ולהחל"ח האדמו"ר מבעלזא שליט"א, את מעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה, לדברים הצריכים חיזוק וביצור בבדק הבית פנימה בחיי המעשה.

פתח דבריו האיר האדמו"ר מבעלזא שליט"א בענין השפעת הקדושה של הימים הנוראים והקדושים על כל ימות השנה, והוסיף מדברות קודשם של הרה"ק הבעש"ט הק' זי"ע, רבוה"ק אדמור"י בית בעלזא כ"ק מרן אדמו"ר מהר"ש, כ"ק מרן אדמו"ר מהר"י, כ"ק מרן אדמו"ר מהרי"ד וכ"ק מרן אדמו"ר מהר"א זי"ע.

ההוראה למעשה מקבלת ההתחזקות של הימים הנוראים, כהדרכת הקודש של האדמו"ר מבעלזא היא בדבר חשיבות לימוד הלכה יומית מדי יום ביומו בעת לימוד שיעורי התורה. האדמו"ר שליט"א עורר את הציבור על החשיבות שבקביעות עתים לתורה גם לבעלי בתים וגם לאברכי הכוללים, ועליהם לקבוע חברותות זה עם זה.

האדמו"ר שליט"א האריך בנושא חשוב זה ואמר: "צריכים לדעת שכאשר אברך נכנס לביהמ"ד ורואה את חברו, ויכול לבשר לחברו בשורה משמחת או ח"ו ההיפך, ע"י זה נהיה קשר חזק בין החברים, ואחד יכול לעזור לזולת בין בגוף בין בממון, כל אחד צריך להרגיש שיכול לעזור לזולת ולהשתדל בלעזור בהכל, ועזרה לזולת הכוונה גם בזה ששומע את חבירו, ולא חייב להיות רק עזרה בממון או במעשים שזה דבר חיוני ביותר, ואפילו אם רק מקשיבים לחבר בזה לבד מרגיש טוב והקלה מסויימת שהיה לו בפני מי לדבר ולהוריד ממנו את הכאב, כן מתחזק הקשר והחברותא בין אחד למשנהו".

בהמשך דבריו הרחיב מרן אדמו"ר שליט"א בדברים העומדים על הפרק, נושא המחשבים והאינטרנט, וכה אמר: "לאחרונה, ואין הכוונה לשבועות האחרונים אלא לשנים האחרונות, ישנו פירצה חדשה בשם 'אינטרנט' וטלפון המחובר לאינטרנט, ישנם אנשים המכורים לזה, הדבר הזה מביא חורבן בכל העניינים, חורבן בשלום בית, חורבן בתפילה וחורבן בלימוד התורה. גם לאחר כל הפתרונות והסינונים לאינטרנט שלא יראו דברים האסורים, עדיין זה בבחינת פרוץ מרובה על העומד. העמידו בכל שטיבל ובכל עיר, אברכים שיעסקו בענין זה ויסגרו את הפרצות עוד ועוד, ושישמרו שלא יתרבו עוד פרצות חדשים, הבעל דבר (יצר הרע) לא יושן. מי שזקוק לזה לצורכי פרנסה, צריך להיזהר יותר מהשני שלא יכניסו הביתה, על אחת כמה וכמה שלא יכניסו לביהמ"ד ולשטיבל, ושלא ישתמש בכלי זה כשאין צורך בזה, לדברים טובים זה לא מביא, תשאלו כל אחד שיש לו כלי זה ויסכימו שמה שאמרנו נכון".

שטיידיגע תורה מוצאי שמחת תורה תשעו. צילום  אנשיל בעק (3)

כן עורר אודות ההתאספות וההתכנסות בחבורה, לחזק ולהתחזק יחד לעבודת השי"ת, שתועלתה גדולה מאוד, ואמר: "התייסדו ב"ה חברות של אברכים יראים ושלמים המתאספים מדי שבוע בשבוע, ולומדים ספרי חסידות או ספרי מוסר. צריכים לראות שאפילו שמי שאינו בתכלית השלימות, שגם יכול להיות חבר בחברה, וגם יצטרף לחברות, ושמעת לעת ידברו מעניינים השייכים לאותו זמן, בין בעניינים הצריכים התחזקות בתורה ובין בהתחזקות ביר"ש ובחסידות, בין בעניינים של חינוך הבנים, חינוך הבנות, ולזה שצריכים לעזור לאחד מהחברה הזקוק לעזרה, העיקר שלא ידברו פוליטיקה וח"ו לא לדבר לשה"ר ורכילות וליצנות".

בהמשך עורר האדמו"ר שליט"א על העזרה אחד לזולת בעיקר בעת שמחת נשואי צאצאיו ועודד את העסקנים בפעילות גמ"ח הקהילה העוזרים ומסייעים לחתן את הצאצאים בניקל.

לקראת סיום דבריו עורר מרן אדמו"ר שליט"א אודות הסיוע בהחזקת המוסדות הקדושים דחסידי בעלזא בארץ ישראל וכה אמר: "ברצוני לדבר ולחזק בענין 'מרכז מוסדות בעלזא'. ישנם אברכים שהשקיעו כוחות לאחד את כל המוסדות ולעזור לכל המוסדות, הבנים שלנו צריכים ללמוד בחיידר טוב ולמלמדים טובים, ישיבות קטנות וישיבות גדולות טובים, מגידי שיעור ומשגיחים טובים, כן היא בבתי חינוך לבנות, שצריכים למורות ומחנכות טובות, ב"ה אנחנו מחתנים את צאצאינו בגיל צעיר, אבל היות והם צעירים צריכים ללמוד לאחר חתונתם בכולל אברכים, וב"ה יוצאים מהכוללים תלמידי חכמים גדולים, חסידים ואנשי מעשה, אפילו אלו היוצאים אחר כך למסחר רואים עליהם מאיפה הם יוצאים. התקציב שלהם בס"ה גדול מאוד מאוד, ומשנה לשנה זה גודל עוד ועוד, וזה שאנו עומדים בזה, זה בגדר נס מן השמים, ולזה אנו מבקשים מכל אחד ואחד שישתדל לעזור, בכדי שנוכל לעמוד על הרגליים בכדי שלא נפול, אתם צריכים לדעת כי 'בנפשנו הדבר'.

שטיידיגע תורה מוצאי שמחת תורה תשעו. צילום  אנשיל בעק (5)

כן עורר האדמו"ר שליט"א אודות חיזוק ההשגחה המהודרת של ביד"צ 'מחזיקי הדת' וכה אמר בקדשו: "משקיעים בכשרות שלנו הרבה כוחות והרבה כסף והרבה טרחה ויגיעה, הרבה אנשים ומשגיחים ובהתלהבות בענין של כשרות, שנוכל להכניס לבתינו מאכלים שהם בתכלית הכשרות, כמובן שצריכים שיהיה לזה רבנים טובים ומשגיחים טובים. והעיקר צריך שיהיה סייעתא דשמיא שהכל יהיה באופן הכי טוב על צד היותר טוב למהדרין מן מהדרין. על כן אנו מבקשים מכל אנשי שלומנו ומבני ביתם, שישתדלו להכניס לביתם כמה שיותר מוצרים במידת האפשר מההכשר שלנו, אינני מן האנשים שאומרים שמה שאינו בהכשר שלנו הינו טריפה ח"ו, אלא אני אומר שההכשר שלנו הינו יותר טוב מהכשרים אחרים, וזה דבר טוב שידקדקו כמה שיותר ולראות שכמה אנשים מבחוץ, שיכניסו מוצרים מהכשר שלנו, וזה יהיה טובה לכם בין בעולם הזה ובין בעולם הבא".

בסיום דבריו בירך האדמו"ר שליט"א את המוני החסידים: "השי"ת יעזור שיהיה לכל אחד ממכם שפע ברכה והצלחה, ימלא השם כל משאלות לבכם לטובה, ושתצליחו ברוחניות ובגשמיות, ושתזכו לחיי אריכי שנים טובות ובריאים, בני ברוכי, בנים ובנות תלמידי חכמים עוסקים בתורה ובמצוות, יראים ושלמים בתורה ויר"ש וחסידות ומידות טובות. השי"ת יעזור שלכל אלו שיש להם צאצאים בשידוכים ימצאו זיווגם בניקל, ושיוכלו לחתנם בניקל ובהרחבה ללא מכשולות וללא צער. השי"ת יעזור לכל בני ישראל המתגוררים בארץ ישראל, שנישמר מכל מה שצריכים להישמר, ושנזכה לשנה טובה ומבורכת, שנה שמח בכל העניינים". אמן.

שטיידיגע תורה מוצאי שמחת תורה תשעו. צילום  אנשיל בעק (1)

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture