Hadas Parush/Flash90

מדינה הונגרית: 2 גושים וכולם מחרימים את כולם • משה ירום עושה סדר

עד הבחירות נתניהו בטח מתכנן לבקר אצל שר התורה שליט"א, להטיח הבטחות לאייכלר ופורוש, ולעשות הכל כדי שהחרדים לא יעזבו אותו. זו הסיבה שלא יהיה בקרוב סגר על שכונות וערים חרדיות, תהיו רגועים

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

שם המשחק בבחירות הראשונות לשנת 2021 הוא הקוביה ההונגרית. גוש הליכוד חרדים הוא הגוש הגדול, לכאורה לא עובר את ה-50 מנדטים. הם יהיו חייבים לצרף מפלגה נוספת, אבל על הנייר המפלגה היחידה שלא מחרימה את נתניהו או החרדים זה בנט. הנחת העבודה היא שגם אם בנט יצטרף לא יגיעו ל-61 מנדטים. כי סער גם לוקח קולות ימין ומרכז, ומתחלק בעוגה עם נתניהו ובנט.

הגוש השני הוא גוש המרכז המכונה "רק לא ביבי". החברים שם הם לפיד, סער, ליברמן, חולדאי (יחד עם פרופ' זליכה), והעבודה המתחדשת (עם שלח). הגוש הזה יגיע ביום טוב ל-45 מנדטים. גם הם חייבים לצרף לפחות 2 מפלגות. חרדים? ליברמן ולפיד מסרבים. מרץ והערבים? ליברמן וסער מתנגדים. וגם לא בטוח שהמנדטים יספיקו איתם ל-61.

האפשרות היחידה היא בנט+חרדים ובלי ליברמן שהתחייב לא לשבת איתם. זוהי ממשלת החלומות של סער, בלי שמאלנים, בלי ערבים, ובלי ביבי. זוהי כמובן ממשלת הבלהות של נתניהו, כל אופציה אחרת לא רלוונטית, מרץ וערבים לא יושבים עם בנט וסער, וחרדים לא יושבים עם ליברמן.

הממשלה הזו תקרא ממשלת מרכז ואפילו מרכז ימין כשרובה יהיו מנדטים של מצביעי הימין. נתניהו יודע את כל זה, ולכן הוא דבר ראשון מחבק עוד יותר את החרדים. עד הבחירות הוא בטח מתכנן לבקר אצל שר התורה שליט"א, להטיח הבטחות לאייכלר ופורוש, ולעשות הכל כדי שהחרדים לא יעזבו אותו. זו הסיבה שלא יהיה בקרוב סגר על שכונות וערים חרדיות, תהיו רגועים.

אבל המלכוד עם בנט מחזיר אותו שוב לקוביה הונגרית. הסכם הפסקת אש עם בנט, יכול לתת לגיטימציה לממשלת הבלהות מבחינתו, ומאידך תקיפה על בנט, תעביר עוד מנדטים לסער, שנראה כמי שהולך ראש בקיר בהתעקשות נגדו (הערכה שלי: עד רגע אחרי הבחירות זה יעבור לו). נתניהו יהיה חייב הפעם לדאוג לעריקה של חולדאי או העבודה מגוש הרק לא ביבי כדי לבטח את הממשלה שלו.

טראומת השנים האחרונות הוכיחה שהקואליציה שנושקת ל-60 בלבד, מובכת בקלות פעם אחר פעם, וניתנת לסחיטה בקלות רבה. בקיצור הכאב ראש לא קטן. להערכתי, נתניהו צריך אמנם לעשות הכל כדי להגדיל את הליכוד ולהפוך למפלגה הגדולה ביותר, אך בו בזמן הוא חייב לעשות הכל כדי להגדיל את בנט על חשבון סער. אכן חוט דק, אבל אפשרי.

במקביל צריך לזכור שיש 3 מנדטים לפחות של המפד"ל הוותיקה (הבית היהודי דהיום), ובן גביר. שלא יצביעו לבנט או נתניהו. והקולות שלהם הולכים לפח. עבודה על הקולות האלו יכולה לעזור מאוד לפתור את הקוביה המסובכת הזו.

יחד עם האמונה שסער בסוף יכנס תחת נתניהו כי לא תהיה לו ברירה. הניסיון מוכיח שמפלגה חדשה שמתחילה באופוזיציה לא שורדת, אז אמנם עוד לא אבדה תקוותינו. אבל להבדיל מבחירות 2019 הפעם יכולה לקום ממשלה יהודית בלי נתניהו. ולכן, הפעם יהיה קשה יותר.
מה שבטוח שהבחירות לא מסתיימות בערב פסח, שם הן רק מתחילות. אז מגיעה המנה העיקרית.

נ.ב את כחול לבן לא שכחתי, הם פשוט לא בתמונה להערכתי. אבל יש להם עוד תפקיד מאוד מאוד חשוב בבחירות האלו. נתניהו דוחף לסגר חזק, וכמה שיותר מהר. המטרה היא לצאת ממנו מספיק זמן לפני הבחירות, ואז לרכב על מבצע החיסונים יחד עם קצבאות ומענקים שיוענקו בערב פסח ולצעוד לבחירות בראש מורם כשהקורונה מאחורינו. ובדיוק את זה ינסו בכחול לבן לעכב, לבטל, לשנות כדי שנתניהו יגיע עם נגיף משתולל ואזרחים ממורמרים ליום הבוחר.

הקורונה מעולם לא הייתה כ"כ פוליטית. ויסלחו לי החולים והנפטרים ממנה. אבל זו האמת. רפו"ש במהרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture