Miriam Alster/Flash90

לחבר, לא להרחיק / פרופ' רוני גמזו מגיב לרופא שכתב נגד החרדים

נתוני תחלואה, שיעור בדיקות חיוביות, כמות חולים קשים נועדו למעקב לניהול מגמות המגיפה ולא נועדו להשוואות אובססיות בין החלקים השונים של הציבור הישראלי ובטח לא מי תופס למי מיטות / פרופ' רוני גמזו מגיב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במילים ההזויות "כיצד מתנתקים מהשיתוף הזה כי הוא לא מחזיק מים" סיימו רם פרומן וד"ר גיא חושן טור מלא אי דיוקים שמתבשם ורוכב על טרנד הפילוג והאשמת האחר בחברה הישראלית. הוטרדתי מאד מלקרוא אותו גם מכיוון שד"ר חושן עובד באיכילוב כמנהל מחלקת קורונה הנמצאת בבית החולים אותו אני מנהל, אך בעיקר מכיוון שהשיח התקשורתי בימים האחרונים מעביר אותנו על דעתנו כמו בטור ההוא, ממש כך.

הקורונה פגשה ישראל מקוטבת ומפוצלת בין ימין ושמאל, דתי וחילוני, ערבי ויהודי; קיטוב שאף אחד לא טיפל בו ואפילו טופח ודושן בחוסר אחריות על ידי רבים ומנהיגים כשהוא היה נח מאד לביצור האלקטורט והעצמתו. עד שהקיטוב הזה פגש קורונה.

והקורונה שלנו מנצלת היטב את הקיטוב הזה בדרך להגיע לשיעורי תחלואה מהגבוהים בעולם. הפיצול והקיטוב החברתי בישראל מביאים לשיא את חוסר האמון, לשפל של ערבות והקרבה הדדית ולבסוף לתוצאה נחותה בדמות הסגר השלישי הנוכחי במשימה הלאומית של הקטנת התחלואה.

נתוני תחלואה, שיעור בדיקות חיוביות, כמות חולים קשים נועדו למעקב לניהול מגמות המגיפה ולא נועדו להשוואות אובססיות בין החלקים השונים של הציבור הישראלי ובטח לא מי תופס למי מיטות. כל חובבי החישובים ואלופי ההשוואות ממהרים לכותרות ולטורים מפלגים מבלי להתעמק לדוגמה באופי ההפניה הקבוע בימים רגילים מאזורים מרוחקים למרכזי העל. או בנוסף שבגל השני ובתחילת השלישי היה ניתן לכתוב טור שכזה על ערביי הגליל בבתיה"ח בצפון; לזה ודאי היינו קוראים גזענות לשמה.

ההגבלות והסגר המתמשך מניעים ציבור רב שנמצא במצוקה לבדוק את הגבולות ואף להסתכן בהפרה אינדיבידואלית, איפה שנראה ש'זה לא נורא' (אף ע"פ שבדיוק כך נדבקים!), לעומת זאת, ההפרות ברחוב החרדי בולטות ומקוממות במיוחד מכיוון שיש להן אופי מאורגן ומתריס ויש הכרח לרסנן. ובכל מקרה, בתור פרויקטור קורונה שלא ויתר לאף ציבור באמירת האמת צריך לדעת, היקפי תחלואה לא נקבעים לבד על פי מידת השמירה על הכללים אלא גם ואולי בעיקר ע״פ מאפיינים חברתיים ועירוניים שהם חלק מהקיטוב והפערים שמחייבים אותנו לתוכחה וחשבון נפש לאומי; ועל זה לצערי לא מספיק מדברים.

כמנהל מרכז רפואי מוביל, וכמי שרואה בתחום בית החולים את כל קהילות ישראל אני נוכח לדעת כי רב המשותף על המפריד. במדי בית החולים לא מזהים את השוני, גם לא בשיחות במסדרונות, בחדרי החולים ובהמתנה המשותפת של המשפחות סביב חדרי הניתוח והטיפול הנמרץ. הערבות הדדית ניכרת היטב בבית חולים והיחד אינו קשה לזיהוי והוא בולט גם ובעיקר בציבור החרדי שמסייע רבות לכל שכבות האוכלוסייה דרך ארגוני חסד הפועלים כל ימות השנה על בסיוע לחולים ומשפחותיהם.

בכל מקרה, אנא הרחיקו את הרופאים וכלל הצוות המטפל מהשוואות אלו. האתגר שהם נתונים בו קשה גם כך בתקופה שכזו ומסוכן לסבך אותם בהשוואות המיותרות הללו. בואו ניתן להם להתמקד בשמירה על האמון למול כל המטופלים, ובגאווה שהם גלגל ההצלה של כל ישראלי תוך תמיכה הדדית בין אזורים וקהילות שונות במצוקה המשתנה בין הגלים של הסערה הזו.

ואתם צוות רפואי יקר, המבחן שאתם נתונים הוא אדיר ממדים, ואתם עומדים בו בגאון, בעוצמה ומופת לכל העמים בזכות המקצועיות שלכם אך בעיקר כי אתם שליחי הרפואה, רק הרפואה, ללא צבעים, נטולי צד במורכבות החברתית פוליטית, ונאמנות אחת בלבד: לחולה ולרפואה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ד"ר חושן היה צריך לעוף מבית חולים איכילוב אחרי מאמר הסתה כזה שמלא באי דיוקים ושקרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture