ירי בבני ברק • צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בין בני ברק לכפר קאסם: מדוע ניסתה המשטרה להסתיר את פציעת השוטרים?

בתגובה לתקיפת שוטרים בעיר החרדית אחרי שאלו היכו חפים מפשע, השתוללו פלוגות שלמות שאף ביצעו ירי באוויר בין ההמון. בתגובה לפציעת שוטרים בכפר קאסם על ידי מיליציה מאורגנת, המשטרה שותקת - ואף ניסתה להסתיר פרטים / דעה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בעיר מודיעין עילית, החליטו מספר תושבים להקים אוטונומיה חרדית. הם הקימו חברת שמירה עצמאית, הממומנת מקופת המדינה ומסיירים בשטח על מנת לאכוף את הקימה בבוקר לפני סוף זמן קריאת שמע, למנוע נסיעות מהירות בערב שבת אחרי הצפירה לפני השקיעה, ולגרום לתושבים להיות יותר אדוקים.

כל זה קרה מתחת לתשומת הלב התקשורתית, עד ליום שבו הוזעקו כוחות משטרה לבניין העירייה על מנת להתערב במקרה של סיכון חיי אדם, אך מתנדבי ארגון השומרים בחרו להכות בתגובה את השוטרים, לפצוע אותם ולמנוע מהם לטפל במקרה שאירע באוטונומיה החרדית. איך המשטרה הייתה מגיבה? מה היו עושים בתקשורת?

אנחנו לא צריכים לדמיין את התשובה כדאי לדעת שוב: הדם הזול ביותר במדינת ישראל, הוא דמם של האזרחים החרדים. פוליטיקאי שהיה מעז להתבטאות נגד הערבים כמו שהתבטא איווט ליברמן נגד החרדים, כבר מזמן היה מוקע לעמוד הקלון לצידו של כהנא. אבל כשהוא מדבר נגד החרדים, נותנים לו בתמורה את הקופה הכלכלית של המדינה.

בזיכרון שלנו עדיין צרוב ליל הפרעות בעיר בני ברק, כאשר במשך שעות ארוכות השתוללו שוטרים באלימות אכזרית נגד עוברים ושבים בתגובה לכך שבחורי ישיבות יידו אבנים לעבר ניידת של בלשים משטרתיים.

אחרי הגינוי המתבקש להתנהלות זו, ניתן בכל זאת לערוך השוואה: מדובר היה בבחורים שהיכו בלשים בלבוש אזרחי שנכנסו לתוך בניין ישיבה והיכו בחורים תמימים בשל העובדה שלמקום נמלטו בחורים אחרים שלא עטו מסכה כנדרש באותם ימים בחוק.

בתגובה, נכנסו מאות ואלפי שוטרים לרחובות העיר, החלו לחסום צירים ללא הסברים, להכות אנשים מבוגרים, נשים וילדים, הטילו אימה על התושבים ובמקרה חריג בהזדמנות אחרת, בתגובה ליידוי אבן על שוטר, אף ביצעו ירי באוויר בתוך המון אדם, תוך סיכון חייהם.

בכפר קאסם לעומת זאת, מדובר במתקפה אלימה ומכוונת מצד מיליציה הממומנת על ידי התנועה האסלמית, נגד שוטרים במדים, שהגיעו על מנת לאכוף קריאה שקיבלו עם חשש לסיכון חיי אדם, אחרי שאותם חברי מיליציה לקחו בכח אדם לתוך חדר השייך להם בתוך בניין העירייה.

בתגובה? לא רק שלא ראינו תגובה משטרתית מוחצת, הרי שאותם שוטרים נאלצו לברוח מהמקום בלי לבדוק ובלי לעצור אף אחד. עד כה, נעצרו 4 חשודים למרות שהמשטרה מדווחת כי עשרות היו מעורבים באירוע האלים.

אם לא די בכך, המשטרה אף ניסתה להסתיר את הסיפור. הפרטים נחשפו מפי מקורות בשטח של כתב וואלה!, לירן לוי. כך הוא כותב: "במשטרה ממהרים לדווח על מקרים שבהם אזרחים תוקפים שוטרים, ואף מצרפים להודעה לתקשורת תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים. במקרה של תקיפת שני השוטרים בכפר קאסם, במרחב שרון במשטרה לא הוציאו הודעה לתקשורת. המידע על האירוע החריג הגיע לידי וואלה! ממקורות בשטח".

"תחילה לא הכירו בדוברות המשטרה את פרטי האירוע, ורק לאחר בדיקה ידעו למסור כי מדובר בשלושה חשודים שתקפו את השוטרים, ולא עשרות כפי שנודע. רק בהמשך הוציאו במרחב שרון הודעה לקונית והודו כי עשרות תקפו את השוטרים".

"הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, לא צירפו תיעוד ממצלמות הגוף ולא פירטו במשטרה מי תקף את השוטרים. במשטרה השיבו אמש לשאלת וואלה! וטענו כי התקיפה לא התרחשה בבניין עיריית כפר קאסם כפי שנמסר על ידי מקורות בשטח. פרוטוקול הארכת המעצר של החשודים בבית המשפט מלמד כי התקיפה אכן בוצעה בבניין העירייה. דברים אלו מעלים את השאלה, מדוע במרחב שרון במשטרה ניסו להסתיר את האירוע?".

הוא לא עונה על השאלה, אבל אנחנו יודעים את התשובה. מעבר להסברים הפוליטיים, יש הבדלי מעמדות חדים במדינת ישראל. החרדים, בעיני מקבלי ההחלטות בממשלה הנוכחית, נמצאים בתחתית שרשרת המזון.

חברי המיליציה של התנועה האסלאמית תקפו שוטרים בכפר קאסם • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם יכלו גם לרצוח את השוטרים והממשלה היתה מחייבת את המשטרה להשתיק את זה.

צריך להבין שזאת לא הנחיה של המשטרה, מבחינתם מי שפוגע בהם ולא משנה מי זה, צריך להכות בו ביד קשה. ההבדל העיקרי הוא שאם יכניסו שוטרים לכפרים ערבים ויצרו מהומות שם ויתחילו הפגנות, עבאס ומרצ ימהרו להציב לבנט תנאי – להוציא את המשטרה או שהם פורשים מהממשלה.

להבדיל, אם יבואו שוטרים לערים חרדיות ואף יגדילו ויירו על אזרחים אש חיה, לא יעשו מכך כלום, כי גם הפוליטיקאים החרדיים בסופו של דבר יסכימו לשתוק, ובמקרה הכי גרוע יעמדו על במת הכנסת ויכנו אותם אנטישמיים, אבל ימשיכו לשבת יחד עם אותם האנטישמיים.

ההבדל שבחברה הערבית לא רק מתנהגים כמו בהמות, אלא גם הפוליטיקאים שלהם עומדים מאחוריהם בלי קשר אם מעשיהם צודקים או לא.
אצלינו יש גרורות שוליים (אין זו דרכה של תורה), וגם אם אחרי כן תכנס המשטרה ותרצח תינוקות חרדיים, הפוליטיקאיים החרדיים ישבו בשקט וישתקו כדי לא לבגוד במורה רוחם הפוליטי.

לשוטרים שרועדים מהערבים אולי ואולי זה קצת ידליק אותם להיות קצת פחות עדינים לערבים המסוכנים . לא נראה לי שיעשו משהו רציני לערבי הזה…..(אם בכלל)

נתקיים בנו לדאבוננו הרב הפסוק בתוכחה "הַגֵר אֲשֶׁר בְּקִרְבֶּךָ יַעֲלֶה עָלֶיךָ מַעּלָה מָּעְלָה, וְאַתָּה תֵרֵד מַטָּה מָּטָּה" (דברים כח, מג). השווה תרגום אונקלוס: "תותב ערל די בינך יהי סליק עילא מינך לעילא לעלא, ואת תהי נחית לתחתא לתחתא".
מי ייתן וכבר יקוימו בנו גם דברי הנחמות במהרה אמן.

עכשיו מובן מהו האי אימון החרדי במערכת המשטרתית הצבאית המשפטית ובקיצור המדינית עם כל משמעותה מה שהחרדים חשים במשך זמן רב עכשיו צף בקטנה על ידי התקשורת.
לכן גם הציבור החרדי חשוב לו לא לשתף פעולה עם מערכות החוק וחבל שהם הגורמים.

השורה האחרונה אמנם נכונה אך לא שייכת לכתבה…
'החרדים, בעיני מקבלי ההחלטות בממשלה הנוכחית, נמצאים בתחתית שרשרת המזון.'
ליל הפרעות בבני ברק, נזכיר, היה תחת הממשלה הקודמת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture