הוועידה בגלאזגו. צילום: אלן הארווי/ממשלת בריטניה

גזירת האקלים של איווט: מופע הצביעות והזיהום בגלאזגו / שמואל קרמרסקי

יש לציבור החרדי במה להשתפר בהגנת הסביבה, אך ליברמן ביצע פיגוע בכל ניסיון אפשרי לקדם את הנושא # מאות מנהיגים טהרנים טסו לסקוטלנד ויצרו שובל של זיהום אוויר ונזק אקלימי כמעט בלתי נגמר • ליברמן, אנחנו לא מטומטמים

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
בנט הצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה והותקף: "תתבייש!"
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"

1.

כיהודים מאמינים אנחנו חלילה לא מזלזלים בחשיבות של לשמור על כדור הארץ, יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא, אנחנו יכולים ללמד את הגויים בגלאזגו שיעור או שניים במשמעות האמיתית של העולם וחשיבותו. בגן אנחנו כבר לומדים על פלאי הבריאה, כל ילד שלמד בחיידר יכול לדקלם לביידן המנמנם נאומים חוצבי להבות משלו.

לצד זאת, צריך להודות שכמגזר, הציבור החרדי לא מייחס חשיבות באורח חייו לנושא האקלים. אפשר כמובן לומר שבציבורים אחרים המצב הרבה יותר גרוע, ואני תיכף יעשה את זה, אבל רגע לפני שנציג את הצביעות העולמית והישראלית בנושא, כדאי להביט רגע פנימה ולשאול: במה אנחנו יכולים להשתפר.

אז נכון שאין לנו הרבה במה להשתפר כי גם ככה אנחנו לא מזהמים הרבה, אבל יש מעט משמעותי שאנחנו צריכים לעשות, ולא בשביל תמר זנדברג או נפתלי בנט, אלא כי זה העולם שהקדוש ברוך הוא יצר בשבילנו, העם הנבחר, בשביל שנעשה בו דברים טובים, לא נהרוס אותו.

אז בפעם הבאה כשאתם הולכים לים, תחשבו פעמיים לפני שאתם זורקים את הפחמים של המנגל למים ולא רק בחשש שפקח של העירייה לא יקפוץ עליכם, ואם אתם בפארק אל תשאירו זבל, ובאופן כללי זה לא מכובד לזרוק דברים מחלון הרכב. בקיצור, הבנתם למה אני רומז.

2.

אחרי שאמרנו את זה, אי אפשר להתעלם מעובדה פשוטה. המאבק במשבר האקלים הוא צבוע, ומגיע לשיאי צביעות מטורפים בכל פעם מחדש.

מאות מנהיגים ובכירים מרחבי העולם הגיעו השבוע לסקוטלנד לוועידה מיוחדת של האו"ם, בכדי לשכנע אותו שהנושא בראש סדר העדיפויות שלהם. על מה הם לא ידברו? על זה שהוועידה הזאת היא מופע מטורף של זיהום אוויר.

ארצות הברית, מטבע היותה המעצמה החזקה הגדולה בעולם, משמשת כצבועה מרכזית במופע. מי שמוביל את המופע הוא הנשיא ג'ו ביידן, שבין נמנום לנמנום לא מפסיק לספר לנו כמה המצב נורא. בכל פעם שביידן דורך מחוץ למפתן הבית הלבן, הוא באופן מיידי יוצר שרשרת כמעט בלתי נגמרת של זיהום אוויר על גבי זיהום אוויר. השיירה שלו כוללת עשרות רכבים, לעיתים קרוב למאה, חלקם מהמזהמים ביותר שיש. שלא לדבר על כל הפעם שהוא יוצא משטח וושינגטון, או חמור מכך טס לעבר הים, אז כל הגיליון הזה לא מספיק כדי לתאר את הנזק האקלימי שהוא גורם. כיאה לאיש המאובטח בעולם, רכבת אווירית של מטוסים טסה לכל יעד שאליו הוא עושה את דרכו, בכדי שרכבי ה'ביסט' שלו יחכו מצוחצחים על מסלול הנחיתה.

וביידן לא לבד, לסקוטלנד הקטנה הגיעו בימים האחרונים מאות מטוסים, שמשנעים כ-170 מנהיגי מדיניות, נציגים מ-200 מדיניות, בסך הכל אלפי אלפי אנשים. כולם הגיעו עם מטוסים, נסעו עם רכבים, הכינו להם שטיחים אדומים והפיקו גז בכדי להנעים את שהותם.

3.

רוצים דוגמא קטנה לאטימות על גבול הטמטום של מארגני הוועידה? הוועידה נערכת בגלאזגו, עיר שכנראה לא שמעתם עליה עד לפני שבוע, אז נספר לכם שמדובר בעיר הגדולה ביותר בסקוטלנד (חבל ארץ המכסה את השליש הצפוני של האי הבריטי, הנמצא תחת ריבונותה של הממלכה המאוחדת. בסקוטלנד מתגוררים כ-5.5 מיליון תושבים) אך היא אינה יכולה לארח את כל משתתפי הוועידה. אז מה עושים? חלקם, כולל המשלחת הישראלית בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט, לנים בבתי מלון בבירה אדינבורו, הנמצאת במרחק של יותר משעה. הבנתם נכון, במהלך השבועיים של הוועידה יעשו אלפי אנשים את הדרך הזאת הלוך-חזור-הלוך-חזור-הלוך-וחוזר חלילה. מקווה שתחנות הדלק באזור נערכו בהתאם.

אם נתעלם מכל הזיהום האחר ונתרץ שזה מוצדק למען המטרה המקודשת, האם לא יכולתם למצוא מקום אחר ברחבי העולם שיכול לארח בתנאים נאותים כמה אלפי אנשים בלתי לפזר אותם על פני כ-100 קילומטר.

זה אמנם לא יהיה כזה מרשים, אבל מידי שנה, מטה האו"ם בניו יורק מארח את העצרת הכללית של האו"ם (עוד מופע של זיהום, בעיקר אנטישמי) ויכול לארח במרחק הליכה את כלל מנהיגי העולם. אם זה נורא קריטי, היה אפשר להביא לשם את הכדור המשונה שתליתם במרכז הכנס בגלאזגו. אפשר היה גם פשוט לחבר את האירועים, העצרת היא בכל מקרה טקס חסר תוכן, יכולתם להחליט שהנושא השנה הוא משבר האקלים. גם אם לא הייתם פותרים את המשבר, לפחות הייתם חוסכים קצת זיהום.

4.

גם ישראל סיפקה מופע קטן משלה. בדיווח נרגש סיפרו לנו שליה לב ועלמה פומגרין מנוער האקלים (גילוי נאות, לא שמעתי עליהם מעולם) הגיעו עד גלאזגו כדי "לראות מקרוב עד כמה רציני ראש הממשלה בנוגע לעתיד שלהן. הן נתנו לו מכתב שנחתם על ידי מאות בני ובנות נוער שדורשים פעולה אקלימית ופגישה פורמאלית".

שתבינו, הנערות המדוברות טסו במטוס מזהם עד סקוטלנד בשביל להביא (בעיקר להצטלם) לראש הממשלה, שיממה קודם לכן יכלו לפגוש אותו בירושלים, מכתב שאפשר לשגר אותו במייל ב-3 לחיצות כפתור. רגע, אני יכול להחתים עכשיו כמה מאות בני נוער שכדור הארץ שטוח.

שלא לדבר על כך שישראל שיגרה לכנס את המשלחת השנייה בגודלה, עם כ-130 משתתפים, שטסו ביותר ממטוס אחד. העיקר שלהסדיר כניסה ראויה לשרה על כסא גלגלים לא יכלו.

5.

בארוחת הערב סביב השולחן בשני בערב, אחרי שבנט הוציא את החמגשית עם המנה הכשרה, הוא בטח שאל באנגלית המהוקצעת שהוא כל כך אוהב להשתמש בה: מה אתם עשיתם השבוע בשביל להילחם במשבר האקלים, עוד לפני שמקבילו יספיקו להכניס עוד ביס הוא יטיח בהם – אני עשיתי, אני הטלתי מס מיוחד על החד פעמי. לא משנה שהוא במקרה הזה בובה על חוט של איווט ליברמן אבל אל תהרסו סיפור טוב.

אם דיברנו בפתח הטור על הצורך של המגזר החרדי להתייחס לנושא, ואם נעזוב לרגע את איווט האוטו-אנטישמי, אתם באמת חושבים שזו הדרך? שמעתי לאחרונה את השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שלא חשודה בשנאת חרשים, בפנייה נרגשת לבני המגזר לשמור על הכדור בשביל הילדים שלנו.

השרה זנדברג, מה שליברמן עשה לך, זה פגיעה בטיל מונחה לייזר בכל קמפיין שתנסי לקדם בנושא בקדנציה הקרובה. הציבור החרדי רואה כיצד השתמשו בתירוץ האקלימי כדי לפגוע לו בכבשת הרש וסימן את הנושא כאויב. אין סיכוי שמישהו ייקח אתכם ברצינות.

מה שליברמן עשה השבוע ברקידה על הדם, ימנע כל סיכוי בעתיד הקרוב ואולי גם הרחוק לעלות מודעות חיובית בנושא בקרב המגזר החרדי.

6.

ולסיום הנושא הזה, כמו שהבטחתי, קצת השוואות. דבר ראשון, הציבור החרדי שובת יממה בשבוע, כלומר 14% פחות זיהום אוויר מתחבורה והמסתעף. הציבור החרדי נוסע באחוזים הרבה יותר גדולים בתחבורה ציבורית. אם אנחנו נכנס להשוואה פר נפש, אז ברכב חרדי ממוצע נוסעים 6-8 אנשים, ברכב חילוני ממוצע נוסע אדם וכלב.

הציבור החילוני טס בכמויות, חרדים רבים לא ראו מטוס מבפנים בימי חייהם, אולי טיסה בשמי הארץ. החרדים קונים באריזות גדולות, גרים יותר צפוף, כל מוצר חשמלי משמש יותר אנשים, אותה הסקה מחממת יותר אנשים, ואפשר להמשיך עד אין סוף. המסקנה החד משמעית היא שעוד לפני שהציבור החרדי הניף אצבע בנושא, הוא מזהם הרבה הרבה פחות מכל קהילה מערבית אחרת בעולם.

7.

ודבר חשוב נוסף שצריך להדגיש כשמדברים על נושא האקלים. העולם נברא בשביל לשרת אותנו לעשות מצוות. לא בשביל שאנחנו נשרת אותו. המטרה המרכזית שלנו כאן היא לגדול, וככל שכת הפרוגרסיבים תנסה לשכנע אותנו שהאנושות היא הבעיה, אנחנו נמשיך לגדול ולפרוח, להקים משפחות ברוכות ילדים, עד ביאת משיח צדקנו.

8.

"כל מה שעושים ראשי ש"ס זה חילול ה' ועבודה זרה, אין שום קשר למסורת יהודית. הם דואגים לעצמם, לא לציבור החרדי", את המילים המחוצפות האלה אמר לי השבוע בישיבת סיעתו, יו"ר ישראל ביתנו שר האוצר אביגדור ליברמן.

לא מר ליברמן, אנחנו לא מטומטמים, אף אחד לא מכריח אותנו להצביע למפלגות החרדיות, כחצי מיליון איש מצביעים למפלגות בחרדיות בגאווה גדולה, בגאוות יחידה, מקיימים מתוך בחירה את מצוות ו'עשית ככל אשר יורך' ויודעים שלמרות כל הביקורת, ויש ביקורת, היחידים שבאמת ידאגו לנו הם הנציגים החרדים, שלוחא דרבנן.

"הקול הממלכתי-חרדי" שאתה כל כך אוהב קיבל בבחירות האחרונות 0.01% מהקולות, הקול החרדי האותנטי, האמיתי, קיבל יותר מפי 2 ממספר המנדטים שאתה קיבלת. האמירה שלך ש"אנחנו רוצים לקדם את הציבור החרדי, לא לפגוע" הייתה מצחיקה אם היא לא הייתה עצובה.

מה שמעודד למרות הגזירות, הוא שאיווט הולך וצונח בסקרים ונראה שגם בציבור הכללי לא מתלהבים מחוק ההסדרים הדרקוני והאנטי חברתי שארגן. נראה שהביקוש לשנאה שהוא משווק מצטמצם והוא מתקרב לאחוז החסימה. ועלינו נאמר "וכאשר יענו אתו כן ירבה וכן יפרוץ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמן !!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture