Yonatan Sindel/Flash90

דעה: נושא שפוי לוויכוח / ישראל ארנפלד

כשיאיר לפיד מתגאה פעם אחר פעם בממשלתו בעלת ה'כוונות הטובות', הוא מושם בצדק, ללעג. היריבויות שם אכן עלות על גדותיה של כל ממשלה שהתקיימה אי פעם

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

הבוקר הזה, כשוך הסערות, כשכנסת ישראל וממשלת ישראל מתהדרות, בצדק, בתקציב ליותר משנה קדימה, אפשר לומר שבמובן מסוים המדינה נמצאת במסלול הגיוני.

נכון. רבים מאזרחי ישראל, בעיקר מצביעי הימין – חשים שהמדינה נמצאת במצב לא שפוי. הם טוענים טענות נכונות. הם מצביעים על ראש ממשלה שנטש הרבה מעקרונותיו, על נטישה המונית של מצביעים את סיעות ימינה ותקווה חדשה שאין סקר שמראה מצג בו שתיהן עוברות את אחוז החסימה. הטענות נכונות. אבל יהיה זה שקר לומר שבצד השני המצב היה טוב בהרבה. גם ממשלת הימין האחרונה שאמנם העמידה בראשה את נתניהו כשמאחוריו לא פחות משלושים ושישה חברים, גם היא נשענה על כחול לבן ובני גנץ, שהפרו את הבטחותיהם לציבור, וגם היא נשענה על המפלגה הזו למרות שבאותה העת היא איבדה את רוב מצביעיה שרק רצו לראות את ביבי יוצא מבלפור.

לכן, תהיה זו צביעות לומר שהממשלה הזו, היא שהביאה את מדינת ישראל לאי שפיות. אי השפיות הייתה פה קודם. את הסיבה לאי השפיות הזו, שהביאה את מדינת ישראל לקרע כל כך חד עד שאין ממשלה עליה יכולים להסכים יותר משישים ואחד מנדטים, ניתן פשוט למצוא במוקד הוויכוח עליו נסוב הקרע… אבל עיקרו של דבר הוא אחד: אם אי השפיות בכל מקרה כאן, לפחות שתהיה ממשלה מתפקדת. גם אם חלקים מהתקציב ומחוק ההסדרים שהיא מעבירה – רעים, מה האופציה המועדפת? בחירות חוזרות ונשנות? קואליציה בה אף אחד לא מזיז שקל ממקום אחד לשני בגלל יריבות פוליטית?

כשיאיר לפיד מתגאה פעם אחר פעם בממשלתו בעלת ה'כוונות הטובות', הוא מושם בצדק, ללעג. היריבויות שם אכן עלות על גדותיה של כל ממשלה שהתקיימה אי פעם. אבל היריבויות האלה הן רעשי רקע. כי אם יש תקציב, ואם בסופו של דבר מקודמת מדיניות, גם אם היא נקבעת מתוך פשרות שבסופו של דבר לא באמת מביאות את עקרונותיו של צד כלשהו על סיפוקו, אבל דברים נעשים. דברים קורים. החלטות מתקבלות. והמדינה ממשיכה הלאה. כל זמן שלמרות היריבויות והעקיצות ההדדיות, הרצון להשאיר את הקואליציה על מכונה גובר, המצב הוא יחסית טוב. זהו מצב בו יריבנו הפוליטיים שולטים במדינה. הם מעבירים הרבה החלטות שמנוגדות לעקרונות הציבור המסורתי, הם לא כוס התה של המגזר החרדי, אין ספק. אבל הם מקיימים ממשלה שמנהיגה את המדינה קדימה ועושה את דרכה כעת בבטחה לפחות אל עברו של קו מחצית הקדנציה.

זה לא שלא צריכה להישמע על הממשלה הזו ביקורת. ועוד איך צריכה. הממשלה הזו צריכה לחשוב טוב מה הביא אותה לחוקק חוק דרקוני על מיסוי חד פעמי שבמבחן התוצאה שלו הוא מכה ציבור אחד בלבד, בלי להציג חלופה כלשהי ובלי לספק הסברה הולמת למחיר שכבר נכתב על סלילי מדבקות הסופרמרקטים. צריך לבקר את הממשלה על כך שבאבחת חוק הסדרים – היא שללה את סבסוד המעונות מהורים למשפחות שגם אם היא חלוקה על דרך החיים אותה הם בחרו לעצמם, יש דרך אנושית לעשות זאת גם מבלי לרמוס  אותן בהתרעה של חודשיים אל מתחת לקו העוני. חובה גם להטיח בפני הממשלה את העובדה שהותרת הרבנות כרגולטור על גופי הכשרות הפרטיים אותם היא מעודדת, לא הייתה פוגעת כשום צורה בתחרות אותה היא רצתה לקדם, ויש עוד דוגמאות בשפע.

אלא שהיום, אחרי שהתקציב עבר, מותר להודות, שכשהתווכחנו על כל אלה, התווכחנו על חוקים מהותיים. על עקרונות שצד פוליטי אחד מצדד כך והצד השני מצדד אחרת. אך לפחות לא הורקנו את זמננו על וויכוחי נתניהו-ניסנקורן ודומיהם. הממשלה כבר לא מעסיקה את עצמה רוב הזמן בשטויות דוגמת מינויים פוליטיים ומהלכים שכן או לא עוזרים לבנימין נתניהו במשפטו. כי האמת היא שהדברים הללו לא באמת נוגעים בחיי היומיום שלכם אז למה שנטריד את עצמנו בקקופוניה הזו? רוב עם ישראל כנראה היה רוצה לראות ממשלה אחרת במקום הנוכחית. כזו שתנקה את מערכת המשפט ותעשה עוד כמה דברים שהימין שנים כבר ממתין להכריז עליהם. הטעות שהשתרשה היא, התחושה של העדפת הקפאה מוחלטת על פני ממשלה יריבה. וזו האבחנה החשובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במחילה מדבר לא לעניין.
איזו החלטה קיבלה ממשלה זו, מלבד החלטות נגד הציבור החרדי? מלבד החלטות פרו-חתוליות? מלבד פגיעה בשכבות החלשות? מלבד שפיכת כסף לרע"ם ולמפלגות הערביות? האם ידועות לך החלטות כאלה שהממשלה הזו קיבלה, ולנו הן לא ידועות? אדרבה, פתח פיך ויאירו דבריך!
זה שיש בחירות כל יום זה באמת לא טוב, אבל מי אשם בכל זה?? אלה שאומרים 'רק לא ביבי' מתוך קנאה ושנאה. לכותב השורות לא ידועה תופעת החרמה מן הסוג הזה בשום פרלמנט מערבי שבעולם. לא היום ולא פעם! אין דבר כזה. נראה שבעל העמדה כאן מושפע בעיקר מן הרוח הנושבת מן התקשורת החילונית הקלאסית, שעד הנה השחירה את מצב מדינת ישראל תחת נתניהו כשחור מני שחור, ואלו היום הכול מאותרג, ממש יופי כמו שאומר השר החד-פעמי לכשנשאל איך הוא מרגיש: "ממש גן עדן"… אין כלום: לא דלתא, לא כלכלה, לא מריבות יום יומיות פשוט כלום שכלום.. למה? כי כמו בפראבדה הרוסית, מה שלא מדווח לא קיים.. אז יכול להיות שנמאס לך ולהרבה אזרחים מצב הבחירות החוזרות ונשנות, וההפגנות בבלפור, אבל בדיוק לשם כך הם נועדו כולם… ונא לשים לב: ליד ביתו של בנט ברעננה – אסור להפגין! ליד ביתו של אביחי מנדלבליט הרועץ הממשלתי – אסור להפגין! [רק פעם פעם היה מותר כשהיה נדמה לאי מי שמא 'חלילה וחס' הוא לא יוציא כתב אישום.. היום זה כבר מצב של 'במקום שבעלי תשובה עומדים'..]. לי ביתו של גנץ בראש העין – אפילו שתי רחובות משם – אסור להפגין! אבל ליד ביתו של ביבי – לא רק שמותר להפגין, אלא מצווה לעשות כן! ולא רק מצווה, אלא כל יום ובמשך כל היום! ולא רק 'סתם מצווה', אלא מצווה זו דוחה שבת ויום טוב ואולי אף יום הכפורים, ובוודאי שהיא דוחה קורונה ומסכות וכל השטויות שמסביב! למה?? כ-כ-ה!
לכן כותבי היקר, לא זכיתי לרדת לסוף דעתך האינטליגנטית [שיכולה בשקט להתפרסם ב'הארץ', ואולי היא אכן מושלת כאן מאיזה תומך עיוור של נפתלי בנט וחבר מרעיו], ולצערי אף לא לתחילת דעתך זו. [מזכיר את האשה שהקימה מריבות עם בעלה על כל דבר, וכשהעירו לה על כך, אמרה שבעלה אינו מוותר. כששאלו, אולי תוותרי את? ענתה, בטח על הבעל לוותר 'משום שלום בית'…]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture