נדחתה ההצבעה באו"ם על הצבת כוח בינלאומי בעזה, ארה"ב תטיל וטו

הכינוס של מועצת הביטחון של האו"ם, בנוגע להצעת כווית להציב כוח צבאי בינלאומי בעזה, נדחה ועשוי להיערך היום. ארה"ב תטיל וטו על ההצעה "פשיטת רגל מוסרית". לדברי השגרירה היילי, "נטיל ללא ספק וטו על החלטת מועצת הביטחון לגבי עזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להצבת כוח בינלאומי בעזה עשוי להיערך היום (שישי), לאחר שנדחה אתמול.

מוקדם יותר אמר שגריר כווית באו"ם, מנסור אל-עוטיביי, כי ההצבעה על ההצעה שתוכננה להתקיים הלילה נדחתה בשל תיקונים שהגישה ארה"ב ברגע האחרון.

מדובר בהצעה של כווית להציב כוח "שיגן על האזרחים הפלשתינים". ארה"ב הודיעה כבר שתטיל וטו על ההצעה והשגרירה באו"ם ניקי היילי תקפה אותה. "מדובר בהצעה חד-צדדית שמהווה פשיטת רגל מוסרית, אשר פוגעת במאמצים להשכין שלום בין ישראל והפלשתינים", אמרה היילי. על פי ההצעה תצא קריאה לישראל לעצור "כל שימוש מופרז ולא פרופורציונאלי בכוח".

ההצעה אומנם מגנה גם את ירי הרקטות והפצמ"רים מכיוון רצועת עזה אל עבר שטח ישראל השבוע, אך לא מזכירה כלל את חמאס – עובדה שגם כן עוררה ביקורת מצד היילי.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כינה את ההצעה "מבישה". מאוחר יותר צייץ דנון בחשבון הטוויטר שלו: "החלטה מוטת שמגנה את ישראל, אך לא מזכירה את הטרוריסטים של החמאס לא ראויה לעלות לדיון בכלל במועצת הביטחון של האו"ם. כל חברות המועצה צריכות לדחות את ההחלטה הצבועה הזו, שמתכחשת לזכותה הבסיסית של ישראל להגן על אזרחיה".

שלשום התכנסה, לבקשתה של ארה"ב, מועצת הביטחון של האו"ם, לדון בירי הרקטות והפצמ"רים לעבר שטח ישראל. השגרירה היילי העניקה כצפוי גיבוי מוחלט לישראל והפנתה אצבע מאשימה אל עבר החמאס.

השגרירה ניקי היילי אמרה בדיון כי "ארצות הברית זימנה את הפגישה הזו כדי לדון בפעולות ההרסניות של ארגון הטרור חמאס בעזה. הייתם חושבים שעוד מדינות ייצטרפו אלינו בגינוי של חמאס. זו לא שאלה. אבל כמובן בגלל שההתקפה מערבת את ישראל, הסטנדרט הוא שונה. ניסחנו הודעה שאמורה לגנות את חמאס, אבל ההצהרה נחסמה".

היילי הדגישה כי "יש כמה מסקנות שצריך להסיק מכך: הפעולה הזו מוכיחה שמטרתו של חמאס היא השמדת ישראל. זו מטרתו כשהוא יורה טילים על ישראל, וכשהוא חופר מנהרות מתחת לשטחי ישראל".

לדברי היילי, "נראה שיש נציגים שלא חושבים ששיגור טילים על ידי חמאס לא מהווה טרור. אנחנו בארצות הברית חושבים אחרת. אנחנו וידועים שהפעולות בעזה מקבלות תשומת לב אדירה. באופן מוזר, פעולות אחרות לא מקבלות את אותה תשומת הלב. עובדות ברורות. חמאס ובנות בריתו ירו לפחות 70 טילים מעזה לישראל, בניסיון לגרום לפגיעה מקסימלית לאזרחים. העובדה שאחד הטילים נחת בגן ילדים זו כל ההוכחה שאנחנו צריכים כדי להוכיח את הכוונה של הטרוריסטים. הנזק שיכול היה להיגרם – אי אפשר להעלות אותו על הדעת".

אתמול כתב שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט בשפה העברית בחשבון הטוויטר שלו כי "ניקי היילי כינסה פגישת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם לגינוי התקפות חמאס על ישראל. מטרת ירי הרקטות ופצצות המרגמה מעזה היא פגיעה בישראלים. מאז 2006, החמאס ירה אלפי רקטות, אך מועצת הביטחון של האו"ם מגנה רק את ישראל שוב ושוב".

עוד הוסיף גרינבלט: "אנו מעודדים את שאר העולם לגנות את מעשה הטרור הזה כדי להגן על חייהם של ישראלים חפים מפשע ולהגן על פלסטינים חפים מפשע בעזה מניצול על ידי חמאס. אני גם מריעה לנשיא טראמפ על שהוא מעודד את ממשלת ארה"ב לדבר את האמת ולפעול בבהירות מוסרית"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דרכי הפעולה לפתרון: 1.צה"ל צריך להכנס לעזה ולהרוג את כל פעילי החמ"ס לגמריי.מפקדיהם וחייליהם. 2.צריך לפרק ולנטרל את עזה מנשק ותחמושת. 2. בעוד צה"ל בשליטה בפאתי עזה נצרכת פעולה של סיוע הומניטרי וסוציאלי לתושבי עזה ולבנות תשתיות חיוניות,להראות לתושבים תמיכה ולמזער את השנאה של תושבי עזה כלפי ישראל בכלל. 4.לפתוח המצור בעזה רק בתנאים הבאים: א.להציב תנאי עיקרי שעזה לא חוזרת לטרוריזם ועל כך תהיה רווחה לתושבים שיוכלו לעבוד בישראל או לעבור לערים פלסטיניות דרך ישראל. ב.מוגבלויות בתשתית צבאית פלסטינית בעזה, הקמת שדה תעופה ותחנת כח לשנתיים.ולאחר שנתיים שהם עמדו בתנאים לאפשר בניית תחנת כח ושדה תעופה שיפוקחו הן ע"י רשות פלסטינית וישראלית. ג.אין צורך מצידנו לערוך פסגת שלום מיוחדת אך ורק אם הרשות הפלסטינית תיזום פעולה שכזאת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture