אילוסטרציה. pixabay

חייב את חייו / שמחה פשיטיק

אותו הבוקר לא היה שונה. צוריאל יצא אל סבב ההובלות היומי, מצויד במשאית התוכחות. מצד אחד, צוריאל לא מחבב את השעה הזו, עת הרחוב נגדש בילדים הצועדים בחינניות לבית ספרם ולתלמודם. מצד שני, צוריאל מחבב עד למאוד את השעה הזו, מפני שבה יכול הוא לשפוך מלל מוּסרוֹ עד לבלי די ועד שבָּלוֹת שפתותיו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכל יום מימות השבוע נוהג צוריאל כאיש חביב ובלתי מזיק, החל מצאתם של שלושת הכוכבים המבשרים על מוצאי השבת, ועד לצפירה הראשונה שנצפרת לה ברגעים לחוצים של בין השמשות. בל נכחד דבר, כי גם בליל השבת ואף ביומה מחיל על עצמו צוריאל את חביבותו ובלתי מזיקותו, אלא שאינה דומה חביבות של שבת לחביבות של חול. וכל כך למה? שהיה צוריאל נוהג להיות נוהג במשאיתו אשר הובילתו רבות בשנים ואף הוא הובילה רבות בימים – דבר שאין יכול הוא לעשות ביום השבת כמובן – ובה נהג בחביבותו.

צוריאל אמנם נהג זהיר הוא, אך אינו זעיר כלל ועיקר. נוכחותו על אספלט הכבישים מורגשת היטב, ונהם מנועיו ניתז למרחוק. עשן אגזוזיו מיתמר מעלה בין לחיצת דוושה לרמיסתה, אך מבעד לערפילים מוצא לו צוריאל זמן של איכות עבור העולם, שחלקו חייב לו את חייו.

בשעה שרמזור עקשן ממאן להמיר גוונו האדמוני לצבע ירקרק, זולג פי צוריאל גערות והערות לכל עובר אורח. יש הטוענים שראוהו עושה כן אף בשעה שהוא מנהיג את המשאית האימתנית, שכן סיפק בידו שהות בזמן זחילתה הצַבִּית במעלה הרחוב, אך אין לדברים לא שחר, לא צַהַר ולא ליל. עלילות שווא ומדוחים טפלו עליו הללו, ואין בכך אפילו קורטוב מן האמת. שכן אליצור נהג זהיר הוא, כאמור, ואין לחושדו בהסחות דעת כדוגמת אלו.

הללו והללו מודים שאין כל בריה יכולה לעמוד בפני הטפותיו הנוטפות לכל מי שאין מעשיו – קטנים כגדולים – נראים בעין יפה מבעד למשקפי שמשוֹ של צוריאל. הליצנים שבדור יאמרו בצחקוק, כי מבעד למשקפיים כהי הזגוגיות – הכל נראה שחור.

צוריאל סמוך ובטוח כי על עמודי נזיפותיו עומד העולם ומתקיים, ולכן ממשיך הוא לזלף על גבי העוברים והשבים מילים של תוכחה. במיוחד דואג צוריאל לבל יקפצו אותם עוברים או שבים אל מעבר החציה מבלי להימין מבטם ולהשֹמאיל, ושלא יחטפו בלאט עבֵירה של עבִירה ברִמזוּר מאוּדם כשָׁנִי.

מרוּם מושבו שאצל השמשה, צופה צוריאל בכל הנעשה בסביבות הצומת המרומזר. וזה בלי להכליל את המראות. יכול הוא לראות בקצה הימני אברך צעיר חוצה באור אדום, ממהר לתלמודו. בזווית השמאלית, זו הקרובה אליו מעט יותר, רואה הוא אדם מבוגר יותר המביט במכשיר הנייד שבידו, מתעלם כליל מן האפשרות שרגעים אלו, בהם פוסע הוא במעבר החציה, הם רגעיו האחרונים עלי תבל. ואת כל מה שחושב צוריאל על הנושא אומר הוא בפיו.

פיו וליבו שווים.

* * *

אותו הבוקר לא היה שונה. צוריאל יצא אל סבב ההובלות היומי, מצויד במשאית התוכחות. מצד אחד, צוריאל לא מחבב את השעה הזו, עת הרחוב נגדש בילדים הצועדים בחינניות לבית ספרם ולתלמודם. העומס שבנתיבי התנועה הנו עצום באותה מחצית שעה, ופילוס דרך – שגם כך קשה הוא מנשוא בגין גודלה של המשאית – הופך לכמעט בלתי אפשרי. מצד שני, צוריאל מחבב עד למאוד את השעה הזו, מפני שבה יכול הוא לשפוך מלל מוּסרוֹ עד לבלי די ועד שבָּלוֹת שפתותיו.

בקרן רחוב קטן הבחין צוריאל באדם בגיל העמידה, העובר את הכביש במקום שאינו מסומן כמעבר חציה. עבירה חמורה לפי כל הדעות והשיטות, וודאי לפי שיטת צוריאל. עד שהכין מיתרי קולו הסדוק ועשה ידו המחוספסת כמגבר-קול, קלטו עיניו את אותו עובר-בלתי-זהיר ולצדו דרדק קטוֹן. הדרדק החליף מספר מילים עם האיש, וצוריאל שיער שהוא מבקשו להעבירו את הכביש.

במוחו של צוריאל כבר רצו המשפטים המתרים והמזהירים מפני סכנת חציה שלא במעבר המיועד וכולי, אלא שאלו לא נצרכו להיצרח. האיש המבוגר הוביל את הינוקא אל מעבר החציה הסמוך, הביט כה וכה, ושוב הציץ ימינה ושמאלה, ואז חצה בבטחה את הכביש.

צוריאל התרשם עמוקות מהקפדתו המדויקת של האיש על כללי הבטיחות, אך מילות המוסר כבר עמדו על לשונו וחייבים היו למצוא לעצמם כלי להכלה. על כן פער אליצור את חלון המשאית ויקרא לעברו של העובר המעביר: "תגיד, הכל בסדר אתך?! כשילד מבקש ממך להעביר אותו אתה מתנהג כמו בנאדם, אה? שומר על הכללים, על החוקים. מה קרה? לעצמך אתה לא דואג, מה? מצדך לגמור את היום בבילוי בבית חולים. עובר לך כאילו הכביש של אבא שלך… מה, החיים ש-ל-ך לא חשובים?!"

ולמרות שדברי צוריאל היו דברים של טעם, ואף על פי שניסה לשוות לנימתו צליל של דאגה כנה, ואפילו שלאחר דברי הזעף מתח צוריאל חיוך מעוקם על שפתיו ואף קרץ בעינו, בכל זאת החיש האיש המבוגר את צעדיו ונעלם מהמקום.

הלך לחשוב על חייו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חמוד ומושקע!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture