ילדים בעזה. צילום: Rahim Khatib/Flash90

עזה תחילה: טראמפ מסמן את היעד הראשון במסגרת "הדיל האולטימטיבי"

טראמפ ואנשיו מאסו בסרבנות של יו"ר הרשות והחליטו לפעול להסדרת המצב ההומניטרי ברצועה כשלב ראשון בתוכנית השלום האזורית. מנהיגי מדינות ערב המתונות זועמים על התנהלות אבו מאזן. ומה צפויה לכלול ההסדרה? כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טראמפ, בגיבוי רוב מדינות ערב המתונות ובראשן ערב הסעודית, ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות, פועל להסדרה ברצועת עזה כשלב ראשון במסגרת תכנית השלום האזורית שלו (המכונה גם "הדיל האולטימטיבי"): כך מפרסם הבוקר העיתון 'ישראל היום' מפי דיפלומטים ערבים בכירים.

ע"פ הדיווח של העיתונאי דניאל סיריוטי, הדיפלומטים הערבים מסבירים כי הכוונה להוציא לפועל את תוכנית השלום האזורית כשההסדרה ברצועת עזה הינה חלק מרכזי בה, מגיעה לאור התעקשותו של אבו מאזן לא לשתף פעולה עם ממשל טראמפ. "הסדרת עזה כחלק מהתוכנית מסבירה את האיפוק של צה"ל נוכח טרור העפיפונים, את חוסר הרצון של חמאס להביא להסלמה שעשויה לגרור עימות בדרום, ואת זימונו של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה לקהיר לשורת פגישות ודיונים עם בכירי מערכת הביטחון במצרים, הלוקחים חלק במאמצי התיווך להרגעת המצב ברצועת עזה", כך בדיווח.

סיבה לדאגה? "הדיל האולטימטיבי של טראמפ לא יהיה תכנית ביבי"


עוד דווח כי לאור דבקות אבו מאזן בהחלטה שלא לשתף פעולה עם שליחיו של הנשיא לאזור ואף להחרימם – חרף הלחץ העצום שמפעילות עליו מדינות ערב המתונות בענין – קיבלו הנשיא טראמפ ואנשיו החלטה להציג את תוכנית השלום האזורית לציבור הפלשתיני ולמדינות ערב תוך מעקף של יו"ר הרשות וראשי ההנהגה הפלשתינית, הדבקים כאמור בחרם על מאמצי האמריקנים להתניע את תהליך השלום.

ואיך תראה ההסדרה המדוברת ברצצועת עזה? "על פי גורמים ערבים יודעי דבר, המעורים במאמצי האמריקניים, התוכנית להסדרת מציאות החיים בעזה תכלול תחילה הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לפלגים הפלשתינים. הסכם כזה, שיושג בתיווך ארצות ערב המתונות, יכלול גם הוצאה לפועל של שורת פרוייקטים כלכליים ושל תוכניות מגירה לשיקום הרצועה, בתמיכה ובמימון של ארגונים בינלאומיים ומדינות הקהילה הבינלאומית, וכן אפשרות למעבר סחורות לעזה דרך הים באמצעות הקצאת רציף ייעודי לעזה באחד הנמלים בקפריסין, שם יעברו הסחורות המיועדות לרצועה ואלה היוצאות ממנה בידוק ביטחוני".

סיריוטי מצטט גורם ירדני בכיר שאומר: "תוכנית שלום אזורית תוכל לצאת לפועל רק אם תכלול הסדרה של מציאות החיים ברצועת עזה. המצור והסגר על הרצועה לא יכולים להימשך עוד. הרצועה נמצאת על סף אסון הומניטרי, ולא רק ישראל תשלם מחיר על כך אלא גם מדינות ערב ובעיקר ההנהגה הפלשתינית. למרבה הצער, בסרבנותו לכל מהלך מדיני בתיווך ארה"ב ובהצהרותיו על החרמת האמריקנים, הביא אבו מאזן על עצמו את דחיקתו החוצה מהכוונה להוציא לפועל את תוכנית השלום באמצעות הסדרת החיים ברצועת עזה".

גורם מצרי בכיר אמר: "טראמפ ואנשיו הוכיחו שהם מסוגלים לחשוב מחוץ למסגרת ולהביא פתרונות יצירתיים. שליחיו של הנשיא טראמפ הציגו בביקורם האחרון באזור את עיקרי עסקת המאה, כאשר בראש ובראשונה הוצגה התוכנית להוציא לפועל את הסדרת מציאות החיים בעזה כמהלך מקדים לתוכנית השלום האזורית. למעשה, אבו מאזן והרשות הפלשתינית אינם שולטים ברצועת עזה למעלה מעשור ובשורה התחתונה כל הסדר ברצועה יהיה בסופו של עניין מול מי ששולט בשטח, כלומר חמאס והפלגים הפלשתינים, הרעיון שהביא ממשל טראמפ של הסדרה ברצועת עזה תחילה זוכה לגיבוי ולתמיכה של ארצות ערב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture