צילום: דובר צה"ל

פיגוע הדקירה באדם: כוחות הביטחון סורקים את המרחב

בצה"ל ובשב"כ פתחו בחקירת את אירוע הדקירה הקשה היום בישוב אדם. צה"ל מתגבר כעת את כוחותיו בפיקוד המרכז בשני גדודים באזור אדם והכפרים הסמוכים. על פי דיווחים פלסטינים הפלסטיני הוא מוחמד טארק יוסף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלושה בני אדם נפצעו הערב (חמישי) באורח אנוש, בינוני וקל מדקירות בהתנחלות אדם שבבנימין. תושב הישוב ירה בדוקר והרג אותו. כוחות הביטחון נמצאים במקום, התושבים נקראו להישאר בבתיהם.

בשעה 20:50 קפץ מחבל בן 17 תושב הכפר כובר מעל גדר הישוב. פגש שני עוברי אורח ודקר את שניהם. האחד נפצע קשה מאד והשני באורח בינוני ויציב. אזרח שהבין כי מדובר בדקירה ירה במחבל. הוא נפצע קל, אך הרג אותו.

כוחות החטיבה המרחבית בנימין סורקים כעת את השטח ונערכים לסדרת פעולות שצפויות להיערך. בצה"ל ובשב"כ פתחו בחקירת את האירוע. צה"ל מתגבר כעת את כוחותיו בפיקוד המרכז בשני גדודים באזור אדם והכפרים הסמוכים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה הר הצופים גבר 31 במצב אנוש כשהוא מחוסר הכרה ומצבו לא יציב. הוא נדקר בפלג גופו העליון ובוצעו בו פעולות החייאה. גבר נוסף בן 58 פונה להדסה הר הצופים גם הוא כשהוא דקור בפלג גופו העליון ומצבו מוגדר בינוני. הפצוע השלישי, בן 41, נפצע בפלג גופו העליון, טופל בשטח ופונה לבית החולים שערי צדק במצב קל. 

המחבל, מוחמד טארק יוסף, בן 17 מהכפר קובר שליד רמאללה כתב בפייסבוק זמן קצר לפני שיצא לבצע את הפיגוע כי "למרות שהורגים אותם ולוקחים מהם אדמות בכוח, הפלסטינים שותקים ולא עושים דבר. מי שנושא נשק ורק יושב ומסתכל על מעשי הטבח, הוא הבוגד. לכל מי שיש אקדח צריך לזכור שיש אויב אליו צריך לכוון את היריות ולא כלפי העם הפלסטיני". מהכפר שבו התגורר המחבל הגיע גם המחבל שביצע את הפיגוע בבית משפחת סלומון לפני כשנה.

ראש מועצת בנימין אבי רואה, טען כי פועלים בדואים בסביבת היישוב הבחינו במחבל בטרם ביצע את הפיגוע. לדבריו, המחבל אמר להם על כוונותיו והם ניסו למנוע ממנו להיכנס ליישוב, אולם הוא הסתער בריצה וחדר ליישוב. "כרגע אנחנו מתפללים לשלומם ורפואתם של הפצועים ושנתבשר בשורות טובות", אמר. "האווירה בצפון ובדרום של מתח אבל מסתבר שלמרות השאיפה שלנו לחיים נורמליים כמעט מדי יום עם המתגוררים פה לידינו".

סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר הערב כי "אירוע קשה מאוד פקד אותנו. המועצה האזורית בנימין עומדת הערב מאחורי היישוב אדם והתושבים. ברגעים אלו נמצאים צוותי המועצה ביישוב עם המשפחות ובבית החולים. אסור לעבור בשתיקה על האירוע. אנחנו דורשים מהשר ליברמן להורות לכוחות הביטחון לטפל בשורש תשתיות הטרור שבאוכלוסיה הערבית. במקביל ביישוב אדם יש למעלה מ 1000 יח״ד הממתינות לאישור הדרג המדיני. אנו קוראים לראש הממשלה והשרים לאשר את כל יח״ד ביישוב אדם ושיווק של כל המגרשים הניתנים לשיווק עוד היום".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין בטוויטר: ״‫עם ישראל כולו מתפלל לרפואתם של הפצועים בפיגוע הערב באדם. שולח חיזוק למשפחות.״

שר התקשורת איוב קרא כתב הערב בטוויטר: "הפיגוע הערב בכניסה לישוב אדם גבע-בנימין חמור ביותר ומעורר דאגה. אסור לתת לטרור הסכינים להרים שוב את ראשו. אני מצדיע ומחזק את ידי התושבים שבתושיה רבה ובמהירות מירבית סגרו על המחבל וחיסלו אותו. אני כמובן גם מאחל רפואה שלמה לפצועים מהאירוע, ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לשלומם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל עוד לא תפילו את החמ"ס ולא תחסלו את כל הארגון הוא יהיה לכם למוקש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture