הטרור כבעייה מצרית – יתד היום

מאז התרופף השלטון המצרי, הפך הגבול בין ישראל למצרים, לגבול מסוכן, כאשר מדי מספר חודשים מתבצעת ממנו פעולת טרור.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נסים גדולים ליוו את חדירת חוליית המחבלים שלשום בלילה ממצרים לישראל, ואת חיסולה של החוליה קודם שביצעה את זממה. המחבלים, חברי הג´יהאד העולמי, תיכננו לערוך פיגוע המוני בתוככי שטחה של מדינת ישראל, כאשר הרכב המשוריין עליו השתלטו מצויד בכלי ירייה כבדים היכולים לגרום להרג המוני, אם רק יופעלו. בפועל חוסלו המחבלים בירי מן האוויר, קודם שהספיקו להשתמש בנשק הרצחני, ופעולתם נכשלה בחסדי שמים. יש לציין כי על פי הדיווחים, חדר המשוריין עמוק לשטח מדינת ישראל ועבר גם ליד יישוב מאוכלס, ורק נסים גדולים מנעו מהטרוריסטים להפעיל את הנשק שברשותם, קודם שחוסלו. אבל צורת הפעולה, התעוזה ובעיקר — התחכום שבה, מעיד על חומרת הסכנה שבגבול המצרי.

קרא עוד:

[postim]

מאז התרופף השלטון המצרי, הפך הגבול בין ישראל למצרים, לגבול מסוכן, כאשר מדי מספר חודשים מתבצעת ממנו פעולת טרור. חברי הג´יהאד העולמי, יחד עם גורמים מצריים קיצוניים, מנסים להפוך את הגבול הדרומי של מדינת ישראל, לשטח ממנו יתבצעו פיגועים "איכותיים" כנגד מדינת ישראל, מבלי שהמצרים פועלים בנחישות למנוע זאת. מדובר בטרוריסטים חסרי כל מעצורים, המוכנים לרצוח ללא אבחנה, כדי להגשים את מטרתם. 16 החיילים המצריים ששהו במוצב הסמוך לגבול הישראלי, לא העלו בדעתם כי יוצאו להורג על ידי בני-דתם, מוסלמים כמותם, וכל זאת כדי לאפשר לרוצחים לחדור לשטח ישראל במשוריינים מצריים.

הג´יהאד העולמי, כבר מזמן אינו מהווה סכנה רק לעולם המערבי, אלא בעיקר לעולם המוסלמי. רוב מעשי הטבח והרצח האכזריים ביותר של חברי הג´יהאד, מופנים כנגד מוסלמים. כך זה בעיראק, אפגניסטן ושאר המקומות בהם פועלים רוצחים אלו. מדובר ברוצחים מתועבים, המפיקים הנאה משפיכות דמים, ואין זה משנה לדידם איזה דם נשפך. מטרתם היא לזרוע פחד ובהלה, ולהשליט את זרועם החזקה בכל מקום בו הם נמצאים. לשם כך אין הם בוחלים באף אמצעי, כולל מעשי טבח מזוויעים של נשים וילדים, בני עמם ודתם. העולם הנאור, כבר התרגל למציאות הזו, בה מוסלמים טובחים מוסלמים, עם סיבה או בלעדיה והוא אפילו אינו מתרגש מכך.

הטבח שביצעו הטרוריסטים הללו בחיילים המצריים המוצבים על הגבול הישראלי, הוא חלק מאותה אידיאולוגיית רצח שאינה יודעת גבולות. המטרה במקרה הזה היתה חדירה לשטחה של מדינת ישראל, וכל האמצעים היו כשרים להשגת מטרה זו. אם חשבו המצרים עד אתמול, כי התחזקות הטרור על גבול ישראל מצרים היא בעייה ישראלית בעיקרה, הם גילו להפתעתם שהם נמצאים בגבול הסכנה, לא פחות מעמיתיהם הישראלים שמעבר לגבול. לשירותי המודיעין של מדינת ישראל, היה מידע באשר לכוונת הטרוריסטים לבצע פיגוע ראווה בשטחה של מדינת ישראל, ויחידות הצבא היו ערוכים לכך. במקביל, נשלחה התרעה גם למערכת הביטחון המצרית, אלא ששם סברו, כאמור, שמדובר ב"בעיה ישראלית" ולפיכך לא היתה כל היערכות של הצבא המצרי.

התוצאה המרה של הפעולה, אולי תעורר את המצרים מתרדמתם ותבהיר להם כי לגבי הטרוריסטים מהג´יהאד, אין הבדל בין דם מצרי לדם ישראל, בדרך להשגת מטרתם, להטיל אימה ופחד באזור. המשוריין המצרי הראשון שפרץ את גדר הגבול והתפוצץ ליד עמדה של הצבא הישראלי, לא גרם כל נפגעים מהסיבה הפשוטה ביותר — בעמדה לא היה אף חייל ולא בכדי. זה היה חלק מהיערכות הכוחות לפיגוע עליו דיווחו שירותי המודיעין. לעומת זאת, בצד המצרי המשיכו החיילים בשיגרת החיים שלהם, וזה עלה להם במחיר דמים יקר.

הנשיא המצרי החדש, כינס את בכירי הממשל, כדי לדון כיצד לפעול מול כנופיות הטרור השולטות במדבר סיני. סביר להניח כי האדישות המצרית הגיעה לסיומה, והכוחות המצרים יפעלו ביתר נחישות כדי לבלום את מעשי הטרור הללו. פעולה נחושה של הצבא המצרי, בשיתוף פעולה עם שירותי המודיעין של מדינת ישראל, תוכל להביא לבלימה מסויימת של ארגוני הטרור הללו, אך מי שסבור שניתן יהיה למגר את תשתית הטרור שקמה לה בתחומי סיני, שוגה באשליות. צריך הרבה רחמי שמים, כדי שבעתיד פעולות טרור מעין אלו, יסתיימו כפי שנסתיימה הפעולה האחרונה — ללא כל נפגעים מהצד הישראלי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture