Miriam Alster/Flash90

"פיצול במפלגה הוא בלתי נמנע": מה קורה במחנה הציוני?

הכינוי "מפלגה אוכלת ראשיה" רלוונטי שוב? בזמן שהסקרים אינם מאירים פניהם לאבי גבאי וציפי לבני וגורמים פוליטיים בודקים אפשרות להביא לפיצול של שמונה ח"כים ממפלגת העבודה לטובת פלטפורמה חדשה בראשה יעמוד אולי אהוד ברק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כשריח הבחירות הכלליות נישא באוויר, יש במפלגת העבודה מי שעובדים במרץ מאחורי הקלעים ובודקים בין היתר אפשרות לפיצול – כך דווח באתר ווינט שם גם ציטטו גורם פוליטי במפלגה שאמר כי "בשלב כזה או אחר, פיצול במפלגה הוא בלתי נמנע".

הודעותיו האחרונות של יו"ר המפלגה, אבי גבאי, על כך שבכוונתו לפרסם למתפקדים רשימת מומלצים לפריימריז, העלתה את מפלס הלחץ בקרב חברי כנסת שרואים את מצב הסקרים ומבינים שאם מצבה של המפלגה לא ישתנה דרמטית, הם עלולים להישאר מחוץ לכנסת. להערכה זו מתווספת העובדה שגבאי שמר לעצמו את הזכות לשריין מועמדים ולא ברור עדיין האם השיריונים שאישרה לו הוועידה לבצע כוללים גם את השיריונים המובטחים לשותפתו למפלגה, ציפי לבני.

בימים האחרונים מתקיימות מאחורי הקלעים ובאופן אינטנסיבי לא מעט שיחות הנוגעות לאפשרות לפיצול. חברי כנסת במפלגה הודו כי גורמים פוליטיים שאינם חלק מהמפלגה כיום ערכו איתם בימים האחרונים שיחות שונות ובדקו את האפשרות ששמונה חברי כנסת יתפצלו עוד בכנסת הנוכחית ויקימו פלטפורמה בשלב ראשון ובשלב השני יקראו למועמד ותיק יותר, אהוד ברק לדוגמה, לעמוד בראש הרשימה שתוקם.

בקרב אישים פוליטיים במפלגה מסתובבת בימים האחרונים רשימת שמות של תשעה חברי כנסת פוטנציאליים שיכולים להתפצל מגבאי ולהקים את הפלטפורמה החדשה. חלק מחברי הרשימה מכחישים נמרצות את מעורבותם, אחרים מאשרים שקיים מהלך שכזה אולם הוא טרם הבשיל. קיימת עדיין בעיה לגייס את המספר הדרוש לפיצול, בשל העובדה שיש צורך לפצל שליש מהסיעה – שמונה ח"כים.

בחודש שעבר סיכם גבאי עם ח"כ ציפי לבני, אחרי חילופי מהלומות פומביים, על המשך שיתוף הפעולה הפוליטי במסגרת "המחנה הציוני". במסגרת שיתוף הפעולה הזה, מונתה לבני לתפקיד יו"ר האופוזיציה במקום ח"כ לשעבר יצחק הרצוג שעזב לטובת תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. עוד סיכמו גבאי ולבני כי אם תנצח המפלגה בבחירות, לא תתקיים רוטציה בינה לבין גבאי: "אנחנו עושים היום צעד משמעותי בבניית האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. מחנה שיהווה תקווה חדשה לאזרחי ישראל ויאפשר לנו להשקיע את כל האנרגיות החוצה, בשכנוע ציבורים חדשים", אמר גבאי.

באשר לכניסתו האפשרית של ברק לפוליטיקה, לפי שעה הוא שומר על עמימות. בנאום דרמטי שנשא ברק בחודש שעבר אמר כי הוא מעדיף שלא לחזור לחיים הפוליטיים, "אך אני אעזור לכל מי שרוצה או יכול או מתאים. אעשה הכול כדי להביא לאיחוד כוחות שיצור מפנה, אך לא משנה לי אם אני אהיה במקום 20 או ה-120 או מחוץ לרשימה. זה לא בנוגע אליי".

ברק הבהיר כי יש סיכוי למהפך פוליטי: "אם יימצאו בתוכנו הבנת הכורח והדחיפות, לצד הבנת הצורך לשלב ידיים, קיימת אפשרות היסטורית, מעשית מאוד, לכינון הנהגה אחרת. חזקה ומלוכדת, מפוכחת ונטולת פחדים, שתביא איתה חזון, תקווה, וכושר מעשה. אומץ לקבל החלטות וכוח לבצע אותן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture