צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90

חרפה בגבעת שמואל: המועמדים מתחרים מי יניס את החרדים מהפארקים

פתיחת מתקנים בברקוד ביישומון בלבד, גביית תשלום סמלי, הצבת פקחים, עתירה משפטית ועוד אינספור רעיונות יצירתיים: המועמדים לראשות העיר גבעת שמואל מתחרים ביניהם מי יהיה יצירתי יותר בשאלה כיצד לסלק את החרדים מהפארקים בעיר • מביש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מה יכול להיות יותר סנסציוני מגירוש החרדים מהפארקים, כדי לגרום למועמדים להיות אהובים על הבוחרים? עבור עיתונאים, זו לא שאלה. עבור יועצי הסברה ותקשורת של נבחרי ציבור המתמודדים על לב הבוחר – זו גם לא שאלה.

אי לכך, אפשר לסנגר באווירת אלול – כי לא שנאת חרדים טהורה חלילה, אלא תאוות רייטינג בלבד היא שגרמה לאתר מקומי באזור גבעת שמואל, לערוך פרויקט תחת הכותרת (שאת חלקה חתכנו משום כבוד האכסניה) כיצד תתמודדו עם החרדים שמגיעים לגבעת שמואל הציג אתר ‘אונו ניוז’ בפני המועמדים המתמודדים לראשות עיריית גבעת שמואל את שאלת השבוע: כיצד תתמודדו עם החרדים שמגיעים לגבעת שמואל, במסגרת מה שמכונה שם פרויקט אונו ניוז – בחירות 2018, התושבים שואלים המועמדים מתחייבים. והשבוע דנו המרואיינים כאמור, בשאלה, כיצד פותרים את קונפליקט החרדים המגיעים לגבעת שמואל.
ביזנעס שימושי
גיא גפן שראיין את המועמדים, מציין כי מערכת אתר אונו ניוז – פנתה לכל המועמדים לבחירות בגבעת שמואל בשאלה זהה, כיצד תתמודדו עם גלי המבקרים מבני ברק לפארקים בעיר?

הנה התשובות אחת לאחת.

נעמי פלדמן: “זה מחדל של שנים שראש העירייה לא היה קשוב לתושבים. חבל שרק לפני בחירות הוא החליט להגיב לתופעה. ראשית, יש לפנות לעיריית בני ברק ולשר הפנים ולדרוש שייבנו פארקים שישרתו את הציבור שם. גם הם זכאים לאזורי בילוי מקומיים.
שנית, ייתכן ויש כאן עילה לעתירה מנהלית כנגד החלטת השר למנוע סגירת הפארקים לתושבי העיר בלבד מאחר ומדובר בניצול משאבים של רשות אחת על-ידי תושבי רשות שכנה. ניתן לשער, כי הגשת עתירה בעניין תסייע אף היא בקידום הפיתרון של בניית פארקים בבני ברק לרווחת תושביהם.

“בנוסף, ועד למציאת פתרון משפטי למאבק, מן הראוי להתקין יישומון פשוט של קריאת ברקוד באמצעותו יוכלו תושבי העיר בלבד להפעיל ו/או להשתמש במתקנים; פיתרון נוסף יכול להיות באמצעות הקצאת “תורים מהירים” לשימוש במתקנים לתושבי העיר; פתרונות אלה אינם מונעים או מגבילים כניסתם של אורחים לפארקים. כך או כך, באמצעות רצון כן למצוא פתרון לסוגיה בשילוב עם יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא ניתן למצוא פתרונות רבים נוספים”.

פלדמן עוד דואגת איכשהו לתושבי בני ברק. לפחות למראית עין. ‘ביזנעס’ ממשיך בציטוט הדברים הבאים, שהולכים ונעשים יצירתיים ממרואיין למשנהו. וכך הציעה אל”מ (מיל’) רונית לב: ליצור “עלות סמלית לתושבי חוץ בכניסה לפארקים. יש לגבש מדיניות מסודרת לגבי שימוש במתקנים העירוניים ועדיפות לתושבי העיר תחילה. ‘התושב במרכז’ הינה מדיניות על ולכן יש להכניס את השיקולים האלה כבר בתכנון המתקנים ובכל נושא אחר ולא לכבות שריפות בדיעבד.

“לדוגמא: כמו שהחניה לתושבי העיר הינה בחינם ולשאר התושבים הינה בתשלום, ניתן לקבוע כי כניסה למתקנים בשעות מסוימות הינה בעלות סימלית לתושבי חוץ וללא עלות לתושבי גבעת שמואל ומלוויהם או פתרונות נוספים שיביאו לידי ביטוי את העדיפות לתושבי גבעת שמואל ואי פגיעה באיכות חייהם ובשירותים העירונים לתושב. חשיבה מחוץ לקופסא, הידברות, שיתוף, שכל ישר ולב טוב יפתרו כל סוגיה עירונית”.

ואילו המועמד יוסי ברודני צוטט: “בגבעת שמואל הוקמו עשרות פארקים וגינות משחקים נהדרים לכל המשפחה, בכל שכונה בעיר שקמה אנחנו דואגים לראות הירוקות ולפארקים חדשים והתושבים נהנים ממתקנים מגוונים ובטיחותיים ברמה הגבוהה ביותר בישראל.

“ההתפתחות האדירה של העיר ומבני הציבור שבה מושכים באופן טבעי גם תושבים מערים אחרות. בכדי להבטיח שירות מלא מיטבי קודם כל לתושבי גבעת שמואל ולארועי התרבות המגוונים בעיר, נקבעו שעות בהם הגנים הפארקים והמתקנים יהיו עבור תושבי העיר. זו מדיניות נכונה שמכילה אורחים בעיר ומעניקה שירות עירוני ברמה הגבוהה ביותר לתושבי גבעת שמואל. בימים אלו נבנים עוד מגרשים, פארקים גינות משחקים. גבעת שמואל תמשיך להוביל גם בתחום זה”.

בשלהי הכתבה, מובעת דעתו של גל לנצ’נר: “במצע שלנו יש אמירה מאוד ברורה בנושא – הפתרון הינו הצבת פקחים וגביית תשלום בעת הצורך. ההחלטה של ראש העירייה המכהן לגדר מתקני ילדים הייתה מבישה ולא מכבדת”. לנצ’נר, לשבחו ייאמר, לפחות תקף את המדיניות הנוכחית של ראש העיר. מאידך, הצבת פקחים? גביית תשלום?

‘ביזנעס’ מזכיר, כי לאחר שפארק רעננה גבה דמי כניסה ממי שאינם תושבי העיר, פעל ח”כ גפני בנושא, ולאחר הכרעה בנידון, נאסר על פארקים עירוניים לגבות תשלום ממי שאינם תושבי אותה עיר. גפני, לטיפולך.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture