Yaakov Lederman/Flash90

אי וודאות בבית שמש: המעטפות הכפולות יכריעו את הבחירות

בבית שמש מחכים למעטפות הכפולות שיכריעו את הבחירות באופן סופי מאחר וההפרש בין המועמדים צמוד • השאננות, אי הציות לרבנים ועוד, הביאו את הסיכוי לניצחון למועמדת עליזה בלוך • התוצאה הסופית תתפרסם רק מחר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ברוב ערי הארץ, המועמדים ובני משפחותיהם כבר נמים את שנתם, או לכל הפחות בדרך לכך, מי בידיעה שהוא ניצח ומי להפך, או לחלופין עם חצי ניצחון ביד – בדרך לסיבוב שני, אך דווקא מי שהיה נראה כי ניצחונו מובטח, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, יאלץ להעביר את היממה וחצי הקרובות באי ודאות לגבי ניצחונו או שמא להפסד.

מאז שעות סגירת הקלפיות בכלל ובבית שמש בפרט, עקבו תושבי העיר בדריכות אחר התוצאות שזרמו מהקלפיות ברחבי העיר, רק בכדי לראות באיזה פער ינצח המועמד החרדי וראש העיר המכהן, את המועמדת עליזה בלוך.

הדרמה בבית שמש: החרדים יהיו רוב במועצת העיר


באופן טבעי, הקולות והאחוזים להם זכו המועמדים – עלו וירדו, כשהשאגות והבוז גם הם היו בהתאמה. בקלפי אחד בלוך גורפת את מירב הקולות ובמשנהו אבוטבול, הכל בהתאמה לאופי האוכלוסייה שהצביעה בקלפי הנבדק.

כמעט לכל אורך זרימת תוצאות הקלפיות, המגמה הייתה צמודה, פעם אבוטבול גובר ופעם בלוך. בתחילה התנחמו במטות כי הקלפיות בהם בלוך זוכה במירב, הם בעיקר במעוזים החילונים והדת"ל אך לא בתוככי השכונות החרדיות, שם זכתה בקולות בודדים, אך כשהחלו לראות כי הקלפיות הולכות ואוזלות וה'צמוד צמוד' לא עוזב את צמד המתמודדים, הבינו במטות כי הפסדו של אבוטבול זה כבר לא משהו מופרח ודמיוני.

בשלב מסוים גם במטות התחושה של הפסד החלה לרחף בחלל האוויר. חברי המועצה החרדים לא רצו לאכזב את הפעילים המסורים, אז הביעו את תודתם ואמרו כי הם ממהרים לבניין העירייה, שם ישגיחו ויבדקו באופן פרטני, בתפקידם כחברי ועדת הבחירות, על כל קלפי וקלפי, על מנת לראות כי הכל נעשה בצורה ישרה ומסודרת.

מסיבת הניצחון של המועמד החרדי משה אבוטבול, שנועדה להתקיים ברמת בית שמש ג' (המעוז החרדי בו המועמדת עליזה בלוך התגאתה) ואף הוכשרה לכך מבעוד מועד, נדחתה עד לתוצאות הסופיות וראש העיר העדיף להעביר את הלילה המתוח בקרב בני משפחתו בביתו.

עד לשעות המאוחרות של הלילה, היה ויכוח האם לפסול קלפי בשכונה חרדית, שם לאבוטבול היה רוב של 500 קולות לעומת 80 לעליזה בלוך – בטענה כי נעשו שם דברים פסולים. הדיווחים במהלך הלילה סתרו האחד את השני ועד כה לא ברור מה עלה בגורלו של קלפי זה.

על פי דיווחים, ראש העיר משה אבוטבול נמצא כעת בפער של 290 קולות על עליזה בלוך, אך במטה המועמדת בטוחים ב-1000 קולות החיילים הנמצאים במעטפות הכפולות, שעדיין לא נספרו, כשבמצב זה בהחלט הם עשויים להשפיע ולהכריע את הכף.

מלבד קולות אלו, ישנם קלפיות נכים, שאף הקולות מקלפיות אלו נמצאים במעטפות כפולות ועדיין לא הגיעו לידי ספירה. בהתאם לכך, גם במטהו של אבוטבול נרשמת אופטימיות בשעות אלו, כשלטענת אנשי אבוטבול, בקלפיות אלו, ככל הנראה ישנם מאות קולות של המועמד החרדי וממילא גם הם בטוחים בניצחונם.

על פניו, המצב אליו נקלע אבוטבול, הוא בשל זליגת קולות חרדיים שהושפעו מקמפיין המועמדת נגד ניהול העיר וההזנחה הנראית בחלקים שונים ממנה, כשמצביעים אלו, על אף הוראת הרבנים, החליטו לתת את קולם.

במטה עליזה בלוך, כבר ערכו בשעות הלילה חגיגת ניצחון והמעומדת אף השמיעה הצהרות התפייסות כלפי המפלגות החרדיות, כשהמועמדת אף קראה "לדרעי וליצמן להצטרף אליי לקואליצייה״.

את התוצאות הסופיות, כנראה נדע רק ביום חמישי, לאחר סיום ספירת הקולות שבמעטפות הכפולות, בתקווה שסאגת הבחירות תגמר שם ולא שוב בבתי המשפט.

תהא התוצאה אשר תהא (וכן, נעדכן אתכם גם בזה), לפחות דבר אחד אפשר ללמוד מפה, קול כל קובע זה לא עוד קלישאה שדינה לעבור מהעולם, אלא פתק בודד שעשוי להכריעה מערכה שלימה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באיזה שעה בחמישי?
גם כמה סיכויים יש לאבוטבול?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture