מפכ"ל חדש: במשרד המשפטים מבהירים מי היוזם של מסמך ההכפשות

לאחר הפרסום אודות מסמך ההכפשות על המועמדים למפכלות ביום שאחרי עידן רוני אלשיך - עוד כחודש ימים, במשרד המשפטים פרסמו הערב כי יוזם המסמך הוא המפכ"ל הנוכחי • המפכ"ל רוני אלשיך מיהר לשגר מכתב לשוטרים והסביר את פשר המכתב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך הערב, משרד המשפטים הודיע כי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הוא זה שפנה אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה להעביר אליו מכתב ובו שורת טיעונים נגד הניצבים המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא.

כזכור, במשטרה טענו בשבוע שעבר, לאחר הפרסום על העברת מסמך ההשמצות, כי המסמך הועבר בהתאם לחוק, אך למרות זאת במשרד המשפטים דאגו להבהיר כי אלשיך הוא היוזם של המהלך. "לפני מספר שבועות, עוד טרם פורסמו שמות המועמדים, פנה מפכ"ל המשטרה ליועמ״ש לממשלה על מנת להתייעץ באשר לדרך הראויה של העברת מידע המצוי ברשותו של המפכ״ל אודות המועמד לתפקיד המפכ"ל הבא, לכשיוצג לאישור ועדת גולדברג", אמרו במשרד המשפטים.

באותה שיחה סוכם, כי כל מידע רלוונטי יועבר בציר המקצועי של יועמ"ש משטרת ישראל מול המשנה ליועמ״ש לממשלה עו״ד דינה זילבר -שמונתה, מטעם היועמ״ש, לממשלה לרכז את הנושא, כשאף נפגשה עם מפכ״ל המשטרה לבקשתו. "במסגרת התהליך, פנתה עו"ד זילבר ליועמ״ש של המשטרה לצורך קבלת מידע רלוונטי בכתב, כאשר במוצאי השבת הקודמת, נשלחה תזכורת להזדרז עם העברת המידע", אמרו במשרד המשפטים והוסיפו, כי במהלך השבוע שלאחר מכן התקיים שיח של שאלות ותשובות, כשהיועמ"ש של המשטרה אף ביצעה בדיקות נוספות.

היועמ"ש על מסמך אלשיך: "אין מניעה להמשיך בהליך המינוי"


בעקבות כך שהיועץ המשפטי הבהיר כי המסמך עם המיגע על המועמדים למפכ"לות הועבר אליו לבקשת אלשיך, המפכ"ל היוצא שיגר מכתב לשוטרים ובו הסביר את השתלשלות העניינים.

"בעקבות פרסומים מסולפים מהתקופה האחרונה, ובמיוחד מסוף השבוע האחרון, אודות מסמך שנשלח ע״י המפכ"ל ובו מידע מכפיש על המועמדים לתפקיד המפכ״ל, מצאתי לנכון להעמיד את הדברים על דיוקם", פתח אלשיך.

"בהתאם לחוק ההתאמה התעסוקתית, משטרת ישראל מחויבת לדווח באופן שוטף אודות ממצאי הבדיקות לשר לביטחון הפנים. הדיווח נעשה תוך שמירה על דיסקרטיות מרבית במעטפה הנמסרת ישירות לשר" הסביר המפכ"ל והוסיף, כי "בנוסף, על פי נהלים של המשרד לביטחון הפנים, מדווחים ממצאי משמעת, מינויי קצין בודק וממצאיו ועוד, לשר לביטחון הפנים, בדגש על בכירי הארגון".

"לקראת מינוי מפכ"ל חדש (עוד טרם פורסמו שמות המועמדים) ובשל חובת הדיווח של משטרת ישראל לוועדת גולדברג, התקיימה התייעצות בין היועץ המשפטי לממשלה לבין מפכ"ל המשטרה על הדרך הנכונה לממש את חובת הדיווח", הצדיק המפכ"ל את דברו והוסיף, כי "בהתייעצות זו סוכם כי הדיווחים יועברו על ידי יועמ"ש משטרת ישראל, תנ״צ אילת אלישר, לעו"ד דינה זילבר שמונתה על ידי היועמ"ש לממשלה כנציגתו".

אלשיך הוסיף וכתב, כי "משנקבע על ידי ועדת גולדברג כי יוצג לה מועמד אחד בלבד, עמדת המפכ"ל היתה להעביר מידע אך ורק על המועמד שיוצג, וזאת על מנת לשמור על פרטיותם של שני המועמדים האחרים וכדי לצמצם למינימום ההכרחי העברת מידע שלא יעשה בו שימוש. משהובהר לפני מספר ימים כי הבקשה היא להעביר מידע על שלושת המועמדים לבדיקה מקדימה של היועמ"ש עבור השר לביטחון הפנים, הועבר כלל המידע, תוך השלמות שבוצעו על ידי היועמ"ש של המשטרה לבקשת משרד היועמ״ש לממשלה".

"למותר לציין כי המידע מועבר כמות שהוא ללא פרשנות או שיקול דעת. שיקול הדעת נשאר בידי היועץ, השר וועדת גולדברג. אין זה מתפקידה של משטרת ישראל להחליט מי ראוי להיות מפכ"ל. כך בדיוק נעשה על ידי היועץ המשפטי של שב"כ בזמנו, שהעביר כל מידע רלוונטי לגביי באופן אישי כאשר עלה שמי כמועמד למפכ"ל וכך ראוי שייעשה".

"יש לי אמון מלא בתהליך שקיימה יועמ"ש משטרת ישראל, ברגישות שלו ובדיוק בדיווחים. לצערי גורמים בתקשורת בחרו להציג את הדברים בצורה מעוותת, רחוקה מקשר אמיתי למסמך ולייחס מניעים זרים להעברת החומרים האמורים. הגם שהורגלנו, שגם כאשר אנו פועלים על פי החוק וביושרה מלאה, הדברים מוצגים באופן הפוך לאמת, לאור הרגישות והעיסוק הפעם באנשינו אנו, מבשרו של הארגון – החלטתי לפרסם הבהרה מפורטת זו", הסביר המפכ"ל את פשר המכתב והוסיף לברך את המשמר הנכנס: "אני מברך על ההחלטה של השר לביטחון הפנים למנות את ניצב בדימוס משה (צ׳יקו) אדרי לתפקיד המפכ״ל הבא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture