צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

"כן, אבל": יעלון ולפיד מתקשים להשלים עם המלצות המשטרה

השניים, שטענו ללא הרף כי על ראש הממשלה להתפטר בין אם היה מעורב בפרשת הצוללות ובין אם לא היה מעורב בה, מתעקשים הערב כי על רה"מ להתפטר למרות שהמלצות המשטרה מנקות אותו מאחריות. מדוע? ההסבר בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


(בוידאו: נתניהו מצפה להתנצלות מלפיד ויעלון)

מאז שהתפוצצה פרשת הצוללות הפכו יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון, לקולות החריפים ביותר נגד נתניהו בעניינה.

הדבר בא לידי ביטוי בהצהרות חריפות, חוזרות ונשנות, של שניהם, ואף בעדות פתוחה שמסר יעלון במשטרה. נתניהו, מצדו, דרש מהשנים להתנצל עוד לפני ההודעה הרשמית של המשטרה, היום.

היום, לאחר פרסום המלצות המשטרה הגיבו השניים להתפתחות תוך שהם עומדים מאחורי הצהרותיהם מהעבר. "מהרגע הראשון אמרתי כי מדובר בפרשת השחיתות הגדולה והחמורה ביותר בתולדות המדינה, וכי אין שום סיכוי שהחקירה תסתיים בלי כתבי אישום, וצדקתי. יחד עם זאת, אני חוזר ומדגיש כי העובדה שנתניהו לא נחקר באזהרה בפרשה, העובדה שמהלכי חקירה מתבקשים כגון הימנעות מחיפוש במשרדם של עורכי דינו שלפחות כנגד אחד מהם המשטרה גיבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, מעוררים שאלות קשות באשר להתנהלות החקירה שלמרבה הפלא, על אף שנתניהו לא הוגדר כחשוד על ידי הפרקליטות והמשטרה, נוהלה בפיקוח צמוד של היועמ״ש לממשלה באופן השמור בדרך כלל לחקירות בהן ראה״מ מעורב. זו רק אחת מן השאלות הרבות שיש לי ליועמ״ש לממשלה, על התנהלות החקירה", מסר יעלון בהודעה לתקשורת.

לדבריו, על אף שמדובר בעיסקת רכש ביטחונית, אין ולו חשוד אחד מאנשי משרד הביטחון. כל מעגלי השחיתות משיקים לנתניהו ולשכתו, לאנשיו שהעדיפו בצע כסף על פני ביטחון המדינה. עדיין לא מאוחר מדי לחקור את נתניהו באזהרה בפרשה, אם כל כך הרבה ממקורביו, הסמוכים לאזניו, הצמודים לשולחנו, נאמני נאמניו, נחקרו כחשודים וכעת המשטרה ממליצה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים, איך יתכן ש״הוא לא ידע״? אם לא ידע שהשחיתות החמורה הזו מתנהלת מתחת לאפו שילך הביתה! אם ידע, שיעיד, שייחקר, שיוכיח חפותו או שיתן את הדין. אני עדיין סומך על הפרקליטות שתתבונן בממצאים, שתתעמק בהמלצות ושתבחן שוב את ההליכים ואת מידת מעורבותו האישית, לכאורה, של נתניהו בשחיתות ההרסנית הזו. לי אין ספק שנתניהו ידע, לי אין ספק שנתניהו חייב להחקר באזהרה בפרשה, לי אין ספק שאזרחי ישראל ראויים לדעת את האמת".

אלשיך מנקה שולחן: המלצה לכתבי אישום בפרשת הצוללות


ואילו יו"ר 'יש עתיד', טען: "מיד אחרי פרסום המלצות המשטרה בפרשת הצוללות הגבתי בהצגת שאלות קשות על תפקודו של נתניהו בפרשה. צוללות אינן חמגשיות וטענתו של נתניהו שלא ידע דבר היא בגדר סיכון לבטחון הלאומי. יכול להיות שמדובר בקו הגנה משפטי מוצלח, אבל ברמה הלאומית זו תשובה שאי אפשר לקבל. אם נתניהו לא ידע שהאנשים הקרובים אליו ביותר מקבלים מאחורי גבו מיליוני יורו על עסקה בטחונית רגישה שהוא אחראי עליה, אז זה לא הנתניהו שהכרנו".

לדבריו, "תגובת נתניהו לטענות החמורות האלה היתה, כרגיל, השמאל והשמאל והשמאל והשמאל. המילה ״שמאל״ אינה קללה בעיני, אבל איני בשמאל ונתניהו יודע זאת היטב. היו לנו מספיק שיחות על זה. מעבר לזה יש פה סיפור על בטחון, על שחיתות, על החיילים שלנו, על היכולות האיסטרטגיות של מדינת ישראל. איך ייתכן שהדבר היחיד שיש לנתניהו להגיד זה ״שמאלנים! הצילו!״?"

"מגיע הרגע שבו הטריק המשומש הזה לא יכול לעבוד יותר. השאלה שאני שואל אותו שוב ושוב בחודשים האחרונים היא מדוע הוא אישר מכירת צוללות מתקדמות למצרים תוך שהדבר הוסתר משר הבטחון ומצה״ל. השאלה העולה מהמלצות המשטרה היא איך קורה שהאנשים הקרובים אליו ביותר, אנשי אמונו וסודו מסובבים אותו בקלות כזו. יש פה גם שאלות מורכבות על כל מנגנוני הרכש הבטחוני של מדינת ישראל ועל הידרדרות הלשכה של נתניהו (דבר שעליו מעידים גם שרי ממשלתו) ואיתה היכולת שלו לשלוט בפרטים. כל הנושאים האלה הם לא פוליטיים ובטח שלא קשורים לימין-שמאל. הנסיון של נתניהו להזיז לשם את הדיון רק מחזק את התחושה שיש לו מה להסתיר", כך לפיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture