צילום: ויקיפדיה

סערה: האם ח"כ יחימוביץ' עברה על הוראות הצנזורה?

למרות האיפול הכבד של על כל פרטיו של סגן אלוף מ' שנהרג הלילה בעזה, חברת הכנסת מ'העבודה' פרסמה תמונה שלדברי צה"ל "מסכן את ביטחון ישראל. יחימוביץ מתעקשת לא למחוק את הפתמונה • וגם: שימוש ציני? השמאל אבל על מות הקצין ותוקף את נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר התבהרות חלק מהפרטים על אירועי הלילה הקשה בעזה בהם נהרג סגן אלוף מ', מרבית הפרטים עדיין תחת צנזורה כבדה, כולל כל פרטי הזיהוי של הקצין הי"ד. מי שבחרו לנצל את האירוע הקשה לצורך ניגוח פוליטי, הם חברי הכנסת ממפלגות השמאל, כשהוסיפה לכך חברת הכנסת שלי יחמוביץ שאף הפרה את כללי הצנזורה כשרמזה להשתייכותו של הקצין ואף פרסמה תמונה מטושטשת שלו עם שני ילדיו.

"שמו כנראה לא יתפרסם לעולם, אבל אפשר לומר, בכאב עצום, שמותו בקרב של סא"ל מ' מעמיד באופן מזוויע עוד יותר את חוק הלאום הגזעני והנתעב, הקובע כי אזרחים כמו מ' ז"ל, שאינם יהודים, הם אזרחים סוג ב'. משתתפת באבלה הכבד של משפחתו. הלב דואב. יהי זכרו ברוך", כתבה יחימוביץ בסמוך לתמונה.

על פי דיווחי הכתבים הצבאים הפרסום של הנם הפרת הוראות הצנזורה והם פועלים מול לשכתה כדי שתסיר את הפרסומים. יחימוביץ דחתה את הטענות והגיבה כי, ״אין בפוסט כל עברת צנזורה והוא אינו מסגיר בשום צורה את זהותו של הקצין. העובדה שחיילים שאינם יהודים משרתים בכלל היחידות הקרביות והמיוחדות היא עובדה ידועה ומוצהרת ואינה סוד, גם אם היא גורמת לאי נוחות למישהו בהקשר זה".

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס התייחס לפרסום השם ופרטים ברשתות החברתיות ואמר בראיון ל'כאן ב' כי "פרסום פרטים נוספים מעבר למה שצה״ל מפרסם על ההרוג מהווים פגיעה ישירה בביטחון המדינה בשלב הזה". הצנזורית הראשית תת-אלוף אריאלה בן אברהם אמרה בראיון ל'103' כי, "עד כה לא נחשפו פריטי מידע שלא רצינו שייחשפו…הרשתות החברתיות מאתגרות. לא צריך לתת מידע לחמאס ולא צריך להדהד את דבריו".

חבר הכנסת עודד פורר, מישראל ביתנו תקף את את ח"כ יחימוביץ, "פרסום תמונתו של סא"ל מ' ,שנהרג הלילה, היא שיא הציניות ותאוות הפרסום, שפגעה בביטחון ישראל וחשפה את משפחתו של ההרוג במקום שאסור היה לעשות זאת. הפרסום הזה מצביע על אובדן דרך. אני מצפה שיו"ר הוועדה לביקורת המדינה , שלי יחימוביץ , תדע גם להפעיל ביקורת עצמית, תוריד את הפרסום ותתנצל".

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בחר לנצל את האירוע לביקורת צינית על נתניהו וכתב כי, "הלב עם משפחתו הגדולה של מ׳ ועם יחידתו -שאיבדו בן משפחה,לוחם ומפקד יוצא דופן. הראש תוהה על שיקול הדעת של נתניהו והבטן מתכווצת מהמחשבה, שבלילה שבו יודעים מראש, שעומד לצאת מבצע כזה לדרך, עומדת בראש המדינה, בהחלטה אישית של ראהמ- מירי רגב. בעודו מתחמק בפריז משאלות על ׳שוחד כלי השייט׳".

אחרים ניצלו את האירוע הקשה 'רק' לביקורת עניינית יחסית על התנהלות הממשלה נול ארגון הטרור חמטס. ח"כ איציק שמולי מהמנח"צ כתב "15 מיליון דולר עבור שקט ליום אחד… הצלחה מסחררת של נתניהו". ח"כ יואל חסון אמר כי "מדיניות רה"מ נתניהו בעזה נכשלה והובילה לתוצאות קשות מאוד הלילה ולערעור ביטחוני נוסף באזור הדרום".

בתוך כך, בסיעות הליכוד, הבית היהודי ויש עתיד הודיעו על ביטול ישיבות הסיעה שתוכננו להיום. בנוסף, יש עתיד והמחנה הציוני הסירו את הצעת אי האמון בממשלה. יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון הודיע כי ״הגענו להסכמה עם יו״ר הקואליציה דודי אמסלם שבבוקר שכזה אנחנו שמים ליממה הקרובה את המחלוקות הפוליטיות בצד. לאור זאת סיעת המחנה הציוני תמשוך את הצעת האי אמון בממשלה ובתמורה הקואליציה התחייבה לא להצביע היום בועדת החינוך ולא לקדם את חוק הנאמנות בתרבות״.

תיעוד מעזה: זירות ההיתקלות בין הכוח המיוחד לחוליית חמאס

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השמאל בישראל כמו בחו"ל מגעיל עד כדי הקאה

ח"כ יחימוביץ רק אחת כמוך חסרת רגש יכולה לעשות את מה שעשית! ככה זה כשהשמאל עולה לך לראש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture