ארכיון. צילום: Hadas Parush/Flash90

"קיבלנו את ההודעה בלילה ומיד הגענו לבית החולים"

הותר לפרסום כי סגן אלוף מ' הוא בן 41 ואב לשני ילדים, "זאת אבידה גדולה. אני מקווה שזה יהיה האובדן האחרון של עם ישראל", אמר אביו. הקצין הנוסף מאושפז במצב בינוני בבית החולים, "קיבלנו את ההודעה בלילה ומיד הגענו לבית החולים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שעות לאחר סיום האירוע הקשה ברצועת עזה, בו נהרג סגן אלוף מ' ונפצעו באורח בינוני קצין נוסף, במהלך פעילות חשאית ברצועת עזה. במערכת הביטחון עדיין אוסרים את פרסום זהותם של הנפגעים אך קרוביהם מתייחסים לאירועים, ללא חשיפת שמם. מה שכן הותר לפרסום הוא כי הקצין היה בן 41 ואב לשני ילדים.

קצין צה"ל שנפצע בתקרית ונמצא בהכרה ומצבו מוגדר בינוני ויציב מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לדברי אחיו, "אנחנו מתפללים לשלומו. קיבלנו את ההודעה בלילה ומיד הגענו לבית החולים. אנחנו מחזיקים לו אצבעות ומקווים שישתפר מצבו". אביו של הקצין שנהרג אמר כי, "זאת אבידה גדולה. אני מקווה שזה יהיה האובדן האחרון של עם ישראל".

שר החינוך נפתלי בנט ביקר בבית החולים סורוקה בבאר שבע את הקצין שנפצע ומסר כי "לצערי, איבדנו את סא"ל מ', מטובי בניה של מדינת ישראל. הוא והמפקד שביקרתי הם גיבורי האומה. בנחישותם, באומץ ליבם, באהבתם העמוקה למקום בו אנו חיים, הם ציוו חיים לרבים אחרים".

קרוב של הקצין שנהרג אמר כי "זה בוקר רע מאוד, הוא היה קצין איכותי וערכי שגדל לתפארת מדינת ישראל. התנדב בארגונים, גידל את הדור הבא על ערכי אהבת המולדת וערכי תרומה והתנדבות". לדבריו, "לא כולם ידעו מה הוא עושה אבל אני ידעתי. הוא התחיל לחשוב על העתיד, על התקדמות במערכת הביטחונית והאזרחית. לחילופין הוא שקל גם התקדמות במערכת הצבאית".

‏בן משפחה קרוב של סא"ל מ' אמר כי "הוא גיבור ללא חת, וזאת אבדה גדולה. גם פעילותו החברתית הייתה ללא גבולות. קשה להאמין שאדם עם קריירה צבאית כמו שלו עסק גם בכל כך הרבה פעילות חברתית. אנחנו מכבדים את הצנזורה על פרטיו של מ', ונמשיך להתאבל עליו".

שכנו סיפר כי, "יודעים שהוא בצה״ל, אבל אף אחד לא ידע שהוא ביחידה מיוחדת. צעיר מנומס וצנוע. רק דברים טובים אני יכול לספר עליו". מכר נוסף של הקצין אמר: "הוא אדם נעים הליכות, אדם עדין".

הלווייתו של מ' תתקיים היום בשעה 15:00 ללא סיקור תשורתי וישתתפו בו מטעם הממשלה השרים נפתלי בנט ואיוב קרא.

שר האוצר משה כחלון התייחס היום בכנס החשב הכללי בבנייני האומה בירושלים למותו של סא"ל מ' במהלך פעילות מיוחדת ברצועת עזה ואמר כי "מדינת ישראל איבדה לוחם דגול שכל מילה שאומרים עליו בשעות האחרונות נכונה. עם ישראל ומדינת ישראל חייבים לסא"ל מ׳ הרבה מאוד. כחבר קבינט, אני מודע ועוקב אחר כל הפרטים. מדובר בפעולות חיוניות, אי אפשר לשמור על עליונות צבאית ומודיעינית בלי פעולות מהסוג הזה. החבורה הנפלאה הזאת עושה אותן הרבה, בתדירות גבוהה, וככה אנו שומרים על עליונות צבאית בעזרת האנשים הכי טובים שיש. אני רוצה לשלוח תנחומי למשפחה והחלמה לפצוע".

על הפצת פרטיו של סא"ל מ' ברשתות החברתיות: "כל אחד ששמע רסיס מידע מעביר הודעות. לא רק שזה לא תורם, זה גורם נזק. אין לי ספק שאף אזרח לא רוצה לגרום נזק לא לחיילי צה"ל ולא לכוחות הביטחון. כחבר קבינט שמכיר את המערכות, אני אומר לכם שאתם מסכנים את החיילים וכוחות הביטחון שנמצאים בפעולות עשרים וארבע שעות ביממה בצד שלנו ובצד האחר. תתאפקו. זו בקשתי. תתאפקו. זה דבר נורא, כל התמונות והמידע שמסתובב. הוא לא תורם לאף אחד ויכול לגרום נזק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה' יקום דמו

ה' יקום דמו
ימח שמם הערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture