משה ליאון הלילה. צילום: יונתן סינדדל / פלאש 90

"ראש העיר של כל תושבי ירושלים": משה ליאון כבש את הבירה

אחרי שעות מורטות עצבים וכמעט השלמה עם הפסד, בבחירות בירושלים זכה משה ליאון עם 51.54% מקולות הבוחרים • אלפים חגגו ברחובות עד לשעות המאוחרות של הלילה. עופר ברקוביץ, מנגד, סירב להשלים עם ההפסד וטען לזיופים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

את הלילה האחרון לא ישכחו הירושלמים משך זמן רב. תוצאות הסבב השני של הבחירות לראשות העיר, הצביעו תחילה על ניצחון סוחף למועמד הצעיר עופר ברקוביץ – לאחר שבתום עשרים אחוז מספירת כלל הקלפיות, היה בפער ניכר של קרוב לעשרה אחוזים, על יריבו משה ליאון.

המגמה שנמשכה עם הובלה לטובת מועמדותו של עופר ברקוביץ – אף כשהגיעו לספירת 50 אחוזי ספירה מסך קולות הבוחרים, הובילה את פעיליו להתארגן למסיבת ניצחון מרשימה. הפרשנים מיהרו להספיד את ליאון, הצהירו כי ברקוביץ ראש העיר הבא, ואף לא חסכו ביקורת מהמועמד משה ליאון, שאמר כי יש לו מאגר מצביעים גדול גם מחוץ למגזר החרדי. "הוא בלוף גדול", נכתב על ידי אחד העיתונאים,כשזה היה אחד מתוך גל 'מחמאות' למי שהיה נראה כי הוא קרוב לכישלון בפעם השנייה. לעומת זאת, השחקן הצעיר עופר ברקוביץ, זכה לשלל מחמאות וגינוני כבוד. אבל אז חלה התפנית המשמעותית.

לקראת חצות, הפער הגדול שנפתח בין שני המועמדים ועמד על קרוב לעשרה אחוז, החל להצטמצם. במטה ליאון הצבע חזר ללחיים וגם בדגל התורה וש"ס שכבר התחילו להשלים עם כישלון מסתמן, חשו תפנית משמעותית על פי המידע שהגיע מהקלפיות ברחבי העיר. אלו יצאו בהצהרה כי הפער כעת משחק לטובתו של משה ליאון ואכן בתוך דקות התברר כי הנתונים שבידם נכונים והמגמה משתנתה ופותחת פער לטובת משה ליאון.

בסיומה של ספירת הקולות הקלפיות הרגילות, התברר כי משה ליאון זכה בבכורה, עם 109,472 לעומת עופר ברקוביץ שקיבל 102,944 ובאחוזים: ליאון עם 51.54 אחוזים וברקוביץ עם 48.46 אחוזים. ראוי לציין כי המעטפות הכפולות של קולות החיילים והנכים עדיין לא נספרו, אך כפי הנראה הם אינם עשויים לשנות את התוצאה.

משה ליאון אמר בנאום הניצחון באולמי הפבליון בתלפיות "ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. ירושלים בחרה הלילה את המאחד, המלכד, הביחד. אני מתכוון להיות בעזרת השם ראש העיר של כל תושבי ירושלים, אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי. תודה ענקית לכל הבוחרים שבחרו בי. תודה ענקית לאלפי הפעילים שעבדו במשך שבעה חודשים להשגת הניצחון הזה".

"זה הזמן לעבור משלב הדיבורים לשלב המעשים. אני רוצה להודות לראש העיר ניר ברקת שנתן עשר שנים מחייו לטובת העיר. מחכים לנו אתגרים לא פשוטים בעיר המיוחדת, המורכבת והמדהימה הזו. אני מודה לכולכם על התמיכה, העזרה והאמון שנתתם בי. אוהב אתכם. אני אשאר פה הרבה שנים״.

ה'לחיים' של שר התורה, הטלפון של דרעי והחגיגות במטות • תיעוד מנצח

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני עלה למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ובישר לו את תוצאות הבחירות בירושלים. מרן שר התורה ביקש מנכדו ובני ביתו להביא "לחיים" לציין את השמחה הגדולה בקידוש שם שמים ברבים. נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן עודכן על הניצחון בירושלים והתבטא: ״זהו כח התורה״.

אלפים חגגו הלילה ברחובה של עיר ברחוב כנפי נשרים, רבנים וחברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר גם הגיעו למקום. יו״ר ש״ס השר דרעי אמר להמונים כי ״בסיבוב הראשון זה היה ׳אנא ה׳ הושיעה נא׳, והיום זה אנא ה׳ הצליחה נא׳. אנחנו עכשיו מתכוונים לאחות את הקרעים ואם צריך נעשה שלום גם בין האשכנזים״.

יו״ר ש״ס השר דרעי אמר בראיון ל׳קול חי׳: ״זה היום עשה ה׳ נגילה ונשמחה בו. הניצחון הוא לא אישי שלי. עשינו את הרצון של גדו״י. ברור שליאון יהיה ראש העיר של כולם. ההצלחות הגדולות של הציבור החרדי היו כשהיינו מאוחדים. הראשון שבישרתי לו על הבשורה הגדולה זה לנשיא המועצת הגר״ש כהן. המטרה העיקרית שלי עכשיו זה לאחד את כל הציבור החרדי״.

ח״כ גפני אמר במשדר כי ״אני קורא לחברים מ׳אגודת ישראל׳ לבוא ולאחד את השורות״. ח"כ מקלב אמר כי "מעורבת גדולי הדור שהגיעו לכל מקום הביאה את הנצחון, ברכתם והוראתם מלווה אותנו, הדרך לתוצאה הזו חשובה מאוד לא פחות מהתוצאה עצמה".

ח"כי יעקב אשר אמר ל'קול ברמה' כי "זכינו בס"ד לקיים את רצון יראיו יעשה, האווירה ביהדות התורה מצוינת, אנחנו יודעים לשבת ביחד ומכאן אני קורא להושיט יד לכל האחים שלנו, ברוב הנושאים אין בינינו חילוקי דעות, לנו יש את רבותינו וגם לרב ליצמן יש את רבותיו, אנחנו נהיה מלוכדים ויש לנו הרבה נושאים לקדם יחד, גם בעיריית ירושלים וגם בכנסת נעבוד יחד".

יו"ר דגל התורה בעיריית ירושלים הרב אליעזר ראוכברגר התקשר אל ראש העיר הנבחר משה ליאון ובירך אותו על הניצחון הגדול. "ממחר בבוקר נוביל יחד את ירושלים לשיגשוג ולהצלחה" אמר ראוכברגר לליאון.

ראש העיר היוצא ניר ברקת התקשר למשה ליאון לברך אותו על הנצחון וההישג המרשים. "משה אני מאחל לך ולירושלים הצלחה גדולה, אסייע בכל מה שנדרש לכניסה חלקה ומהירה לתפקיד ולשמירת התנופה של ירושלים שלנו כבית של כל הציבורים: חילונים, דתיים לאומיים, חרדים וערבים. בהצלחה משה, בהצלחה ירושלים״.

עופר ברקוביץ בחר לא קבל את החלטת הבוחר ואמר כי "שמענו את התוצאות, יש גם את קולות החיילים שהם לא מאוד רבים. יש גם לא מעט אי סדרים ששמענו עליהם בקלפיות והצוות המשפטי שלנו בוחן לעומק את התוצאות, יש בהחלט לא מבוטל של קלפיות שאנחנו נבדוק אותן לעומק. אין לי אפשרות לשחרר אתכם הערב ללא תקווה. הצוות המשפטי יעמול הלילה ובבוקר. הכוח מולנו עבד בצורה אלימה ולכן הדברים יבדקו עד הסוף, לא מוותרים על הסיכוי לניצחון".

עוד הוסיף כי "החילונים ניצחו, הדתיים ניצחו, כולם ניצחו, כל ירושלים ניצחה. אף אחד לא ייקח לכם את הניצחון הזה. עם הפנים המאירות, עם התקווה, עם האמונה, עם הערכים. אני מתרגש מאוד, ונכון שכרגע גם התוצאות לא טובות. אני באמת מאמין במה שעשינו כאן. שלחנו יסודות לתקווה ישראלית חדשה. יש לא מעט אי סדרים ואת קולות החיילים. נבחן לעומק את התוצאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליאון כבש את מדינת ירושלים. זה מדינה בפני עצמה. הדרום מוזנח זה כבר מדינה אחרת. יש כאן כמה מדינות שהם מפורדות זו מזו וארבעה עמים שונים. העם הישראלי. העם היהודי חרדי.
העם המוסלמי והערבי.והעם הרוסי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture