פינוי הפצועים אמש לשערי צדק. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אב הפצועה לאלוף הפיקוד: "להחזיר את ההרתעה"

בבית החולים ממשיכים להילחם על חייה של פצועת הפיגוע מעפרה ועל חיי התינוק שנולד הלילה. לבית החולים הגיעו לבקר ח"כ לבני, אלוף פיקוד המרכז ועוד. שרת המשפטים קראה להסדיר את הישוב ובארצות הברית מגנים את הפיגוע בחריפות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חיים סילברשטיין, אביה של שירה איש-רן שנפצעה קשה אמש בפיגוע הירי בכניסה להתנחלות עופרה, נפגש היום בבית החולים שערי צדק עם מפקד פיקוד המרכז נדב פדן, כדי לקבל עדכון על המאמצים לאיתור המחבל או החוליה שביצעו את הירי. סילברשטיין אמר לפדן, שהגיע למקום לבקר את הפצועים ובני משפחותיהם, כי הוא "סומך על צה"ל" וכן שהוא מקווה כי "נחזיר את כושר ההרתעה שלנו".

מוקדם יותר דווח כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצב התינוק שנולד לאחר שאיש-רן בת ה-21 נפצעה קשה בפיגוע הירי, וכעת הוא מוגדר קריטי. מצבה של האם התייצב בינתיים. במקביל, נמשך המצוד אחר חוליית מבצעי פיגוע שבו נפצעו שבעה בני אדם, וצה"ל ושב"כ עובדים בצוותא ומנסים להשיג פיסות מודיעין לצד סריקות נרחבות בשטח.

אחד הפצועים מהפיגוע, אוריה בן ה-16, דיבר היום בכאן ב', וסיפר על מצבו: "שלומי טוב, אבל יש אנשים שמצבם לא טוב, ואני מתפלל עליהם. עמדנו בטרמפיאדה בעפרה, ופתאום הגיע רכב שירה לכל הכיוונים. ראינו אותו וחשבנו שהוא עוצר לטרמפ, זה היה נראה ככה, אבל הוא ירה והמשיך לנסוע. היו הרבה יריות, בצרורות. היו כמה דמויות בתוך הרכב, לא יודע כמה".

"לאחר שהרכב ירה ונמלט", סיפר אוריה, "ישר כולם נשכבו מאחורי הבטונדות, אני קפצתי לתעלה מאחורי התחנה והתקשרתי למוקד של האזור לעדכן, ענו לי מיד. מה שצריך לזכור זה שלא משנה מה שקרה, אנחנו צריכים להיות חזקים, ולהילחם בטרור".

"אני בן 16, אני גר בירוחם אבל לומד ברחלים, הייתי בדרך לישיבה מהבית. היה לי נס גדול, צריך להתפלל לרפואת הפצועים בבתי החולים, שמצבם לא פשוט. אני נפגעתי מרסיסים, הייתי בבית החולים, ושוחררתי. אני בבית בירוחם, ההורים חזקים ומאמינים שארץ ישראל שלנו ושלא צריך לפחד. הם מחזקים אותי. למעשה, יצא לי לפני שנתיים להיות בפיגוע דקירה בחברון, אבל עצרו את המחבל, והוא לא דקר אף אחד".

חן אנטבי, אחת הפצועות קל בפיגוע, שחזרה את האירוע, "ראיתי כזה בום, כל מיני רסיסים, היתיי בטוחה שאלו זיקוקים. ראיתי את האישה שנפצעה מדממת על הרצפה, התחלתי לשמוע צעקות 'זה פיגוע'. חיפשתי את מערב, חברה שלי, עברו קצת מחשבות". אנטבי בת ה-17, תושבת בית אל שמאושפזת בבית החולים שערי צדק בירושלים, הוסיפה: "זה היה מפחיד, ראיתי את הרכב ומישהו שפשוט יורה, בהתחלה חשבתי שזה שני רכבים, שהם יורים משני צדדים. היה מישהו שהתחיל לצעוק שם 'שמע ישראל". אנטבי וחברתה מירב שרביט תפסו מחסה מאחורי אנדרטה לנרצח בפיגוע קודם בצומת – והמתינו עד להגעת כוחות ההצלה.

מירב שרביט, תושבת בית אל בת 17 שנפצעה גם היא קל, שחזרה: "אני עמדתי עם הגב לכביש, חן עמדה מולי. כולם דיברו, הייתה לפני כן מסיבת חנוכה ביישוב אז היינו שם. פתאום אנחנו רואים יריות – בחיים לא ראיתי יריות. היינו בטוחים שזה נפצים או זיקוקים, ואז פשוט אנשים ירדו לרצפה, זחלו, התחבאו אחורה, לא ידעתי מה לעשות, ראיתי את חן יורדת לרצפה וירדתי גם, זחלנו מאחורי המצבה לאדם שנרצח שם והתחבאנו עד שהגיעו כוחות הצלה. היו צרורות באוויר ומלא צרחות ואמבולנסים, זה מה שאני זוכרת".

"שהיתי במרחק 50 מטרים מהמקום ושמענו קול נפץ", סיפר חיליק נבון, עד ראייה לפיגוע. "מהר מאוד הבנתי שמדובר ביריות. בין 12-15 יריות. לא היה ירי רציף. רצתי למקום וראיתי אישה ששכבה על הקרקע וקיבלה טיפול רפואי מהחיילים. מהר מאוד האירוע נסגר, לא נותר לנו מה לעשות כי הפצועים קיבלו טיפול ופונו לבתי החולים".

ראש האופוזיציה ציפי לבני ביקרה היום את פצועי הפיגוע והתעדכנה על מצבם מהצוות הרפואי של בית החולים שערי צדק. ״המחשבה על תינוק זעיר שיצא לעולם בנסיבות המזוויעות של פיגוע טרור ונאבק כרגע על חייו יחד עם אמו, שוברת את הלב. מייחלת להחלמתם המהירה והמלאה ומקווה לראות בקרוב את מופע המחול של מירב, שנפגעה בכף רגלה ולא יכולה להמתין עד שתחזור לרקוד״, דברי לבני.

בתוך כך, שרת המשפטי איילת שקד (הבית היהודי) קראה להסדיר את ההתנחלות עפרה: "אני קוראת לראש הממשלה לפעול להסדרת היישוב עפרה. טיוטת חוות הדעת המשפטית כבר מוכנה. אל מול 'מחירון הטרור' של אבו מאזן אנחנו מציבים מחירון משלנו: כל פיגוע יחזק את ההתיישבות במקום להחליש אותה, וכל מחבל פוטנציאלי יידע מראש שחיזוק ההתיישבות יירשם על שמו".

שליח הבית הלבן למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט גינה בחריפות את פיגוע הירי בעפרה, וקרא לרשות הפלסטינית להצטרף לגינוי אירוע הטרור. "זה פשוט מזעזע. מחבלים תקפו קבוצה של ישראלים שחגגו את חנוכה" אמר גרינבלט. "מחשבותיי ותפילותיי נתונות לקרבנות ומשפחותיהם". בהמשך תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "האם תגנה את האירוע הפעם?".

עוד תקף את התגובה של חמאס לפיגוע ואמר כי מדובר ב"תגובה מזעזעת, ותקף את האו"ם שסירב לגנות בשבוע שעבר את חמאס. "זה מה שהאו"ם סירב לגנות, על זה הגנתם בשבוע שעבר" אמר. "היה לכם את האפשרות לעזור למאבק בטרור. זה מה שהאו"ם רוצה שהמורשת שלו תהיה?".

גם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן גינה את האירוע ותקף את חמאס. "עוד מעשה מתועב של טרור פלסטיני כלל ירי לעבר אישה בהריון" כתב. "חמאס קרא ליורים 'גיבורים'- כן, אותו חמאס שהאו"ם לא יכל לגנות בשבוע שעבר. ארה"ב עומדת עם ישראל מול הטרור, גם אם אחרים לא יעשו זאת".

מדובר צה"ל נמסר כי כוח צה"ל שהיה מצוי בסמוך למקום ירה לעבר הרכב החשוד, אך זה הצליח להמלט. הסריקות בשטח מבוצעות בפיקוד תת אלוף ערן ניב, מפקד אוגדת איו"ש, שנמצא בנקודת הפיגוע. בתיעוד מצלמות האבטחה רואים בבירור כיצד הרכב מסוג פז'ו בצבע לבן מאט, ומיד לאחר מכן מבוצע ירי לעבר קבוצת אנשים שהמתינו בטרמפיאדה. המחבלים נמלטו מזירת האירוע. מאוחר יותר התקבלו דיווחים ראשוניים לפיהם הרכב היורה אותר. צה"ל סורק בכפרים סילואד ועין יברוד, וצפוי להרחיב החיפושים באזור רמאללה. ההערכה בצה"ל היא שברכב היו לפחות 2 מחבלים. נבדק אם הנשק היורה היה תיקני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבותיי דעו נא שאצל המחבלים הפלסטינים אין דבר כזה הרתעה. הם חיות אדם שלא מפחדים מהמוות. להיפך. הם ימשיכו עם הפיגועים בכל מחיר. אי אפשר להרתיע אותם.
הדרך היחידה היא להרוג אותם לאלתר ולחיים טובים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture