נשיא המדינה בסיור בגבול הצפוני (מארק ניימן / לע"מ)

ריבלין סייר בגבול הצפוני: "חיזבאללה יביא לחורבנה של לבנון"

כמה שעות לאחר חשיפת המנהרה הרביעית ביקר הנשיא בזירת הפעולה של מבצע 'מגן צפוני'. "ממשלת לבנון אחראית לנעשה - אסור לחיזבאללה להכפיף את המדינה לאג'נדה איראנית". לדבריו, "ישראל דורשת מעורבות בינלאומית באכיפת החלטות מועצת הביטחון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין סייר היום בצפון בזירות הפעולה של מבצע "מגן צפוני" אשר במסגרתו נחשפה הבוקר מנהרה רביעית. הנשיא לווה בסיורו על ידי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק ומפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף רפי מילוא אשר סקרו בפני הנשיא את מרחב הפעילות ואת האתגרים הטמונים בה.

הנשיא אמר במהלך הסיור כי, "המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה, מנהרות החודרות לתחום ישראל, מהוות הפרה בוטה של הריבונות הישראלית. חיזבאללה שמציג עצמו כ'מגן לבנון' יביא בסופו של דבר לחורבנה. אנו רואים בממשלת לבנון אחראית לכל הנעשה בלבנון, ואנו מזהירים את חיזבאללה לבל יכפיף את לבנון, לאג'נדה איראנית, או ישתמש בלבנון, כבסיס לתקיפת ישראל".

הנשיא הדגיש: "הקהילה הבינלאומית חייבת להבין כי ישראל תעשה כל הנדרש להגן על עצמה, וכי ישראל דורשת את מעורבות הגורמים הבינלאומיים, באכיפת החלטות מועצת הביטחון. היכולות הטכנולוגיות בשילוב היכולות המודיעיניות ואיכות הכוח האדם, הביאו להשיג פורץ דרך בכל קנה מידה. כמו בכל ביקור שלי בשטח, נוכחתי גם היום כי צה"ל כולו דרוך ומוכן למתן מענה. המבצע הנוכחי מוכיח את חשיבותה של המוכנות הכלל צה"לית כמו גם את מוכנות יחידות ההנדסה, לכל תרחיש שיכפה עלינו".

לאחר מכן המשיך הנשיא למפגש עם חיילים הפועלים בגזרה במהלכו הודה להם בשם אזרחי המדינה כולם על הפעילות המאומצת. ״בזכותכם, אזרחי ישראל ותושבי הצפון בפרט, יכולים להיות רגועים ובטוחים", אמר הנשיא והוסיף: "הגעתי לכאן כדי להודות ולחזק אתכם בשם כל עם ישראל. אני מברך את הרמטכ"ל וכל הלוחמים, תומכי הלחימה, והטכנולוגים שעובדים כאן יומם ולילה על מנת להסיר את האיום ולוודא שתושבי הצפון יוכלו לישון בשקט".

מוקדם יותר היום הודיע צה"ל על מציאת מנהרה רביעית של חזבאללה שחצתה מלבנון לשטח ישראל. זאת, במסגרת מבצע "מגן צפוני" שנערך בשבועות האחרונים בגבול הצפוני של המדינה. המנהרה מולכדה על ידי כוחות הביטחון ואינה מהווה איום על יישובים ישראליים. רה"מ נתניהו התייחס לנושא בישיבת הממשלה: "המבצע שלנו מתקדם כפי המתוכנן וימשיך עד שישיג את כל יעדיו".

תוואי המנהרה, כמו יתר התוואים של המנהרות הנוספות, מולכד על ידי צה"ל וכל מי שייכנס למנהרה מצדה הלבנוני יימצא בסכנת חיים. צה"ל ממשיך לפעול כעת לביצוע מחקר התוואי. מדובר צה"ל נמסר כי האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון, וכי מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל.

בצה"ל נמנעו מלדווח על מיקום המנהרה, אבל ראשי הרשויות הרלבנטיים, שבשטחיהן נמצאה המנהרה, עודכנו. בשעות הקרובות תורגש פעילות הנדסית ענפה בגבול, במטרה לתפוס מנהרות נוספות ולהיערך להשמדתן. כאמור, בתוך פחות משבועיים שבמהלכם נערך מבצע "מגן צפוני", הצליח צה"ל לחשוף ארבע מנהרות חזבאללה, והצליח לעשות זאת במבלי לדרדר את הצפון למערכה נוספת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture