צילום: פלאש 90

גל הירש שוקל כניסה לפוליטיקה: ברשימה של יעלון או שריון בליכוד?

דיווח: מי שהיה מועמדו של גלעד ארדן לתפקיד מפכ"ל המשטרה צפוי להצטרף לרשימה החדשה של שר הביטחון לשעבר. יועץ התקשורת של הירש מסר כי הוא שוקל כניסה לחיים הפוליטיים וכי פנו אליו ממפלגות רבות, אך הוא עדיין לא החליט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תא"ל במי"ל גל הירש, מי שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה לפני כשלוש שנים וסוכל, הודיע היום (שלישי) כי הוא שוקל כניסה לחיים הפוליטיים, ועל פי הערכת מקורביו תוך השבועיים הקרובים הוא אמור לקבל החלטה בעניין.

ב'כאןב חדשות' דווח כי מסתמן שתת אלוף במילואים גל הירש יצטרף לרשימה החדשה שמקים שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון. יעלון הודיע על הקמת התנועה החדשה שלו היום בשעות הצהריים. מוקדם יותר היום פורסם על הכוונה של הירש לקחת חלק במערכת הפוליטית לקראת הבחירות שהוכרזו אתמול.

מנגד, בגלי צה"ל דווח כי הירש ישוריין ברשימת הליכוד על ידי ראש הממשלה, על פי הדיווח, הודעה רשמית על כך תצא בימים הקרובים.

באמצעות יועץ התקשורת שלו שאישר את כוונתו של הירש נמסר: "חלק מהדברים שהוא שוקל זה גם כניסה לפוליטיקה, הוא עדיין לא סגור על זה סופית. נעשו אליו המון פניות. הוא התכוון להיות בהנהגת המדינה, אם זה בצד הצבאי או בצד החברתי או בצד הפוליטי. וכנראה שעכשיו זה מתקדם לכיוון החלטה בעניין".

באשר לפניות שקיבל הירש מסר יועץ התקשורת כי "יש לו פניות ממפלגות, יש לו פניות מקבוצות של אנשים מתחומים שונים שאומרים לו 'בוא אנחנו רוצים שתוביל נושאים בתוך הפוליטיקה'. השאלה פה היא לא מי פונה אליו, מאיזו מפלגה או מאיזו קבוצה, אלא אלו נושאים מעניינים אותו והוא רוצה להגשים אותם".

על הנושאים אותם הירש מעוניין לקדם פירט יועץ התקשורת: "התפיסה החברתית שלו ומה שמניע אותו קדימה זה מרכז שמאל חברתי, בצד של קידום פריפריה כמובן ולעבוד עם אוכלוסיות יותר חלשות, חינוך מסוג אחר, חינוך שמקדם אנשים. באג'נדה הביטחונית שלו הוא איש ללא פשרות בתחום הביטחוני. בדרך כלל בצד הימני של המפה נמצאים אנשים שהם בעד שוק חופשי לחלוטין, וזה לא מספיק כי לא תמיד יש שם צדדים חברתיים, מהצד השמאלי אולי יש יותר אנשים שקרובים לתפיסה החברתית של הירש אבל הם לא עונים לחשיבה הביטחונית שלו ולכן זה לא יכול להסתדר".

על פי מעריב, "הירש, מעוניין מאד להיות חלק מההנהגה של המדינה, ופוליטיקה בהחלט קורצת לו כדי שיוכל ליישם את השקפת עולמו והאג'נדה החברתית והביטחונית שלו. אלא, שמצד שני מדובר באג'נדה שאין לה לכאורה אח ורע בפוליטיקה בישראל, והוא יצטרך לבנות מהיסוד אלטרנטיבה למה שקיים היום".

הירש, שהיה מועמדו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לתפקיד מפכ"ל המשטרה, נאלץ להסיר את מועמדותו עקבות חקירה שנפתחה נגדו בחשד למתן שוחד לשר הגנה גיאורגי ולשורה של עבירות של הלבנת הון. לפני כחמישה חודשים הוחלט בפרקליטות, אחרי שלוש שנות חקירה, כי תיק החקירה נגדו ייסגר. זאת לאחר שלא נמצאו ראיות לביצוע מעשים פליליים על ידו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture