Miriam Alster/FLASH90

יעלון וגנץ לקראת הכרזה רשמית • מפלגה חדשה בשמאל • כל העדכונים

בחירות תשע"ט - 2019: בימין, במרכז, ובשמאל, נערכים לבחירות שייערכו בעוד כמאה ימים. בני גנץ ומשה יעלון לקראת חבירה סופית ורשמית, חוקרים פרטיים עקבו אחרי בני גנץ, איש השמאל אלדד יניב מקים מפלגה חדשה, גל הירש עובר סיכול נוסף • כל העדכונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחירות תשע"ט – 2019: בימין, במרכז, ובשמאל, נערכים לבחירות שייערכו בעוד כמאה ימים. בני גנץ ומשה יעלון לקראת חבירה סופית ורשמית אך בשני רשימות נפרדות, חוקרים פרטיים עקבו אחרי בני גנץ, איש השמאל אלדד יניב מקים מפלגה חדשה, גל הירש עובר סיכול נוסף • כל עדכוני הבחירות.

ב'כאן חדשות' דווח כי שר הביטחון לשעבר משה יעלון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, יודיעו בשבוע הבא כי ירוצו לבחירות בשתי מפלגות, אך ברשימה אחת. על פי הדיווח, יעלון, שעומד להציג את המפלגה שלו בשבוע הבא, וגנץ שהציג את מפלגתו "חוסן לישראל" אתמול, מחפשים גם חיבורים נוספים.

הסיבה לריצה ברשימה אחת, אך בשתי מפלגות, היא ככל הנראה חילוקי דעות אפשריים בין השניים, כשאחד הנושאים הבולטים בהם הוא האפשרות לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבחירות. בעוד גנץ לא פסל את האפשרות, יעלון מתנגד לדבר זה, ורואה בהחלפת נתניהו כיעד עליון.

יעלו אמר היום כי "אני לקואליציה בראשותו של בנימין נתניהו – לא נכנס. אין לי שום דבר נגד הליכוד למעט התהליך שנתניהו הוביל אותו". יעלון התייחס גם למבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות חזבאללה: "העיתוי של המבצע – פוליטי".

במקביל למגעים עם גנץ, יעלון מנהל מגעים להרכבת רשימתו. על פי דיווח ב'חדשות 10', מזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר נמצא במגעים מתקדמים עם יעלון וצפוי להצטרף למפלגתו החדשה. האוזר מסר בתגובה: "זה כרגע לא על הפרק". האזור היה מקורב לראש הממשלה נתניהו במשך שנים רבות, עוד בשנת 1993, כאשר שימש יועץ תקשורת למי שהיה אז יושב ראש האופוזיציה. בהמשך, האוזר שימש כמזכיר הממשלה בין השנים 2009 ו-2013. לאחר סיום תפקידו שב למגזר הפרטי והחל לשמש כיועץ מיוחד במשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן.

בתוך כך, ב'חדשות 10' דווח כי גורם פוליטי שלח חוקרים פרטיים לאסוף חומרים מכפישים על בני גנץ, השחקן החדש במערכת הפוליטית. החוקרים פעלו עוד לפני שהרמטכ"ל לשעבר הודיע רשמית על מפלגתו החדשה. גנץ, הבחין בחוקרים והבין איזה מידע הם מנסים לאתר.

סיכול נוסף? לאחר שמועמדותו למפכ"ל המשטרה סוכל לפני שלוש שנים, כעת מנסה מערכת אכיפת החוק לסכל את כניסתו של גל הירש לפוליטיקה. ב'חדשות 10' דווח כי המשטרה ורשות המסים ימליצו על כתב אישום נגד גל הירש בעבירות מס בפרשת התיק הגאורגי. על פי החשד הירש לא דיווח כנדרש על הכנסותיו בחברות שונות שהיו בבעלותו ואף ניסה להסתיר כספים רבים שקיבל. בפרקליטות סוברים שהתגבשה תשתית ראייתית בתיק והחקירה היא לקראת סיום.

מטעם גל הירש נמסר בתגובה: "למרבה הצער, הידיעה התקשורתית מהערב היא תגובה צפויה ושקופה של מערכת האכיפה לנאומו הנוקב של תא"ל הירש בערב הכרזתו על הליכה לפוליטיקה. נדמה כי אנו צופים ב'שידור חוזר' – אותה משטרה שלפני שלוש וחצי שנים סיכלה שלא כדין את מועמדותו של הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה מנסה כעת לסכל אף את מועמדותו לכנסת באותן דרכים ובאותן הדלפות נפסדות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר. משהתברר כי לא נפל כל פגם בהתנהלותו של הירש והחקירות בדבר חשד למתן שוחד ולהטיית מכרז נסגרו בעילה של חוסר אשמה, מנסה המשטרה כעת להדביק להירש עבירות מס מופרכות, אך ורק כדי להצדיק בדיעבד את החקירה הפסולה שנפתחה בעניינו".

מפלגה חדשה בשמאל: אלדד יניב וחבריו לתנועת המחאה הכריזו על ריצה לכנסת, במסגרת המפלגה שכבר רשומה אצל רשם המפלגות בשם "ארץ חדשה". בין החברים – איש השב"כ לשעבר גונן בן יצחק ופעילת העבודה לשעבר דינה דיין. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב יניב: "הגיע הרגע לאנשים חדשים ואמיתיים להנהגת המדינה". בין השמות שייצטרפו ליניב ברשימה החדשה שרצה תחת השם "תנועת המחאה" נמצאת דינה דיין שפרשה ממפלגת העבודה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמעתי את יצחק בן גונן ברדיו. אמנם הוא לא הזכיר את הצורך בחוקה אך הוא כן דיבר על הצורך בשקיפות לפני משלם המיסים על הוצאות שלטוניות. אני מוריד הכובע בפני המארחים של התוכנית שנתנו לו להביע את דברו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture