בנט במסיבת העיתונאים. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בנט ושקד הודיעו על הקמת מפלגת 'הימין החדש': "איבדנו את כוחנו להשפיע"

השרים הודיעו על הקמת מפלגה שתייצג על פי הודעתם דתיים וחילוניים. "יש לנו הערכה גדולה לנתניהו, אבל אסור שהימין יהיה שבוי בידי דמות אחת. נתניהו הבין שהציונות הדתית יושבת בכיס שלו ושתמיד הם יילכו איתו" • ח"כ מועלם הצטרפה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד, הודיעו הערב (מוצאי שבת) במסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב על הקמת מפלגה חדשה, "הימין החדש" שמה. המפלגה שהם מקימים בהנהגה משותפת תפנה לקהל ימני חילוני ודתי. השניים תקפו את נתניהו על החלטתו ללכת לבחירות, ארבע שבועות אחרי שקרא לכל הימין לא לפרק את הממשלה ושזה יהיה "אסון". "נתניהו הבין שבחירות זה טוב לו, הוא שכח הכל", אמרו השניים. "יש לנו הערכה גדולה לנתניהו, אבל אסור שהימין יהיה שבוי בידי דמות אחת. עם הימין החדש – ישראל חוזרת לנצח".

"יש דגל מרכזי שלא הצלחנו להרים מתוך מפלגת הבית היהודי – שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. עשינו מספר ניסיונות לייצר שותפות כזו, אך לצערנו זה לא צלח. לכן, היום אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, של חילוניים ודתיים, מפלגה שבה, לראשונה בתולדות המדינה, חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים. כזו שמייצרת שותפות אמת. כמו באוהל בטירונות, כמו במקום העבודה״, הסבירו השרים.

בנט ושקד הציגו את אופייה של המפלגה החדשה במילים ״מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעיסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה קורית״.

עוד הוסיפו כי ״אנחנו לא עוזבים את הציונות הדתית – אנחנו מרחיבים את הבית. אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי, ימין שלא מזגזג, שלא מניח את טובתו האישית מעל טובת המדינה״.

ח"כ שולי מועלם רפאלי הודיע כי גם היא מצטרפת למפלגת 'הימין החדש' ואמרה כי, "הגיע הזמן להרחיב את הבית. בחמש השנים האחרונות הבית היהודי והציונות הדתית שותפים להנהגת המדינה בכל תחום. עם הימין החדש ישראל תחזור לנצח. זו תהיה המפלגה שתפעל לחיזוק ההתיישבות, זהותה היהודית של מדינת ישראל ותתן את המענה הנכון לצרכיה החברתיים של החברה הישראלית".

המועד האחרון האפשרי מבחינת בנט ושקד להודעה על הפיצול הוא מחר, משום שלפי החוק – כדי ליהנות ממימון מפלגות ומזמן בשידורי התעמולה, יש להתפצל ממפלגת האם שלושה ימים לאחר פרסום החוק לפיזור הכנסת ברשומות. במקרה של פיצול, נדרש גם אישור של ועדת הכנסת עד מחר בחצות.

ב'ערוץ 7' דווח כי כי בימים האחרונים קיימו בנט ושקד התייעצויות עם בכירים בציונות הדתית בהם רבנים והחליטו כי מהלך כזה יוכל בסופו של דבר להצמיח הנהגה חדשה ואלטרנטיבית במדינת ישראל. בין השאר התייעצו השניים ביום חמישי האחרון עם הרב חיים דרוקמן והרב זלמן מלמד, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, שנתנו לשניים את ברכת הדרך אך קראו לציונות הדתית להצביע ולחזק את מפלגת הבית היהודי.

כזכור, ביום שישי הודיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כי החליט להתמודד על ראשות מפלגת האיחוד הלאומי מול עמיתו שר החקלאות ויו"ר המפלגה אורי אריאל. בעוד כחצי חודש, ב-14 בינואר, צפויים 128 חברי מרכז האיחוד הלאומי להצביע בפריימריז פנימים של המפלגה על זהות היו"ר הבא וכן על הרכב רשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-21.

במכתב ששלח חבר הכנסת סמוטריץ' לחברי המרכז של המפלגה הוא כתב: "התיישבתי לכתוב לכם על החלטתי להתמודד על הנהגת המפלגה, וכשניסיתי לצייר לעצמי איך אמור מכתב רשמי כזה להיראות זה היה נראה לי קיצ'י ולא מתאים לאופי שלי. אתם הרי מכירים אותי מצוין, על יתרונותיי וחסרונותיי, ולכן מיותר שאכתוב על עצמי ועל עשייתי בשליחותכם בשנים האחרונות".

"בראייתי בשלה העת שהאיחוד הלאומי – תקומה תעלה קומה לקראת האתגר הבא שלה ותמצב את עצמה כבית הפוליטי של הציונות הדתית ושל כל מי שמזדהה עם דרכה וערכיה", הוסיף סמוטריץ'. "זה יכול וצריך להיות בית פוליטי חי, תוסס, אטרקטיבי ומוצלח, כזה שתופס עמדות מפתח, משפיע ומוביל תהליכים משמעותיים, אך בד בבד נשאר נאמן באופן מובהק לתורת הגאולה של הציונות הדתית, מחויב לערכיה, לציבוריות שלה, ולמפעלותיה".

לדברי סמוטריץ': "זה לא האתגר שמציבה לעצמה ההנהגה הנוכחית של הבית היהודי. שאיפותיהם הפוליטיות של חברינו השרים בנט ושקד מכוונות לראשות הממשלה, ואתגר שימור הציבוריות הציונית דתית, כחיל החלוץ ההולך לפני המחנה וסולל לו את הדרך, אינו חלק מהן. זה התפקיד שלנו. הקומה הבאה הזו דורשת התחדשות, ולאחר תקופה ארוכה של התלבטות והתייעצות – עם חלק גדול מכם ועם רבנים ודמויות מובילות בציונות הדתית – אני מבקש את אמונכם בכדי להוביל אותה".

בסיפא של דבריו פרגן סמוטריץ' לעמיתו אורי אריאל וכתב: "אורי הוא איש מדהים שעם ישראל חייב לו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של עשיה. העבודה לצידו היא זכות ותענוג מרתק, וזו הזדמנות להודות לו באופן אישי. מערכת הבחירות שלפנינו תהיה קצרה, עניינית ומכובדת, ומיד לאחריה נתאחד כולנו אחרי המנהיגות שאתם תמצאו לנכון לבחור ונצא בעזרת השם לדרך חדשה-ישנה. להתחבר מחדש. לשטח, לציבור, לערכים. להוביל. להנהיג. בעזרת השם נעשה ונצליח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הם חולמים לכבוש את ראשות הממשלה? חלומות נעימים…

מעניין איזו עקיצה מושחזת תהיה לביבי נתניהו האמיתי על המפלגה הזאת.

למה הם חושבים שאם הם יקימו משהו חדש זה יעזור נתניהו ימשיך לנפנף אותם כי הם שבוים בידים שלו כי הרי לממשלת שמאל הם לא יצרפו

לדעתי ולא רק שלי הם באמת הימין האמיתי, ואני מהמר שזה מהלך קטן לקראת המהלך הגדול שלהם בבחירות הבאות, ששקד תעקוף לגמרי את בנט בהסכמה, ושקד תהיה ראש הממשלה הבא אחרי עידן נתניהו כנראה שאחרי איחוד של הימין החדש עם הליכוד שיהיה אז (כי אז יש סיכוי מצוין שהם יעקפו את הליכוד בסקרים…)תזכרו…

לכבוד"למה זה תשאל לשמי" כנראה שאתה אגודאי לפי חזיונותיך המדומינות זה יקרה כשדייטש יהיה ראש עיריית ירושליים…

כנראה שאין לך מושג אודות הפפולריות של שקד בציבור הימני,דוד ביטן אמר לפני חצי שנה שאם היא תתמודד בפריימריז בליכוד היא תעקוף את כולם,ולפני כמה חןדשים היה סקר ב"מעריב" שאם היא בראשות הליכוד היא מקבלת אותו מספר כמו ביבי,לכן…נחיה ונראה…(עלי להדגיש שכוונתי בהימורי הם רק אחרי שנתניהו יפרוש מכל סיבה שהיא)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture