צילום: פלאש 90

נקבעו התאריך והמיקום לועידת 'אגודת ישראל' • כל הפרטים

יו"ר אגודת ישראל הרה"ג ר' יוסף קופרברג: "חובתנו לעשות הכל כדי שכל קהילה וכל פרט מתוכה ירגישו את השייכות שלהם לאגודת ישראל, כי כולנו שותים מהבאר שחפרוה שרים ומחוייבים שתמשיך לנבוע מים חיים של תורה והנהגה יהודית ולהשקות אחרים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועידה הארצית של תנועת אגודת ישראל, תתכנס בחודש הבא, בימים רביעי וחמישי כ"ד-כ"ה בשבט, במלון 'גלי צאנז' בנתניה, והיא תעסוק בגיבוש יחדיו של השורות והקהילות, סביב הדגל והמבוע של תנועת אגודת ישראל והאתגרים הרוחניים והחברתיים שהיא מנהיגה.

יו"ר אגודת ישראל הרה"ג ר' יוסף קופרברג, אמר אמש, על רקע ההכנות לוועידה, כי "חובתנו לעשות הכל כדי שכל קהילה וכל פרט מתוכה, ירגישו את השייכות שלהם לאגודת ישראל. השייכות קיימת ואמיתית, אך לעתים יש אנשים או אפילו קהלים שלא מרגישים אותה די ולא מבינים משמעותה. עלינו לדעת את האמת כי כולנו שותים מהבאר שחפרוה שרים. צריכים אנו להבין עד כמה אנו מחוייבים שהבאר תמשיך לנבוע מים חיים של תורה והנהגה יהודית ולהשקות ממנה אחרים".

בישיבת הנהלת המרכז הארצי של אגודת ישראל שהתקיימה ביום ראשון השבוע בבית התנועה בבני ברק, התקבלה ההחלטה לקיים את הוועידה הארצית המדוברת. כאמור, התאריכים והמקום נקבעו, והיא תתקיים ברצות ה' בימים רביעי וחמישי כ"ד-כ"ה בשבט, במלון 'גלי צאנז' המחודשים בנתניה.

האתגר המרכזי של הוועידה הוא לאחד את כלל הציבור החסידי וקהילות הקודש, סביב תנועת אגודת ישראל, אשר עומדת מעל מאה שנה בראש המחנה התורתי, כשהיא מעוטרת בהורמנא ובהנהגה של גדולי ומאורי הדורות.

אל הוועידה יוזמנו ראשי, עסקני ופעילי אגודת ישראל מכלל קהילות החסידים די בכל אתר ואתר, מתוך מטרה לחבר את המגזר החסידי כולו, סביב התנועה המפוארת אשר נוסדה ע"י מצוקי ארץ, ולהביא לביטוי נכון, את שותפותם בעשיה ובמלאכת הקודש של אגודת ישראל, שהיא לפתור את בעיות השעה העולות על הפרק, ברוח התורה והמסורה.

בוועידה יועלו הצעות שונות לחיבור הציבור החסידי אל התנועה והעשיה בקרבה, מתוך מטרה והבנה כי אגודת ישראל היא הבית של כל ציבור החסידים ואנשי המעשה. הרעיונות יבואו לידי ביטוי, גם בשים לב לעובדה שאנו מסכמים ולומדים לעומק את תוצאות הבחירות לעיריות ולמועצות המקומיות שהתקיימו בחודש מרחשון האחרון. מאידך, הציבור בארץ ישראל ניצב כבר שוב מול תאריך בחירות לכנסת, המתקרב ובא, בראשית חודש ניסן. אגודת ישראל חייבת עבור קודשי ישראל ושבת קדשנו ולמען ציבור שומרי התורה וזכויותיו, לבחון את הדרכים להביא לכך שכל יהודי מהחסידים ואנשי מעשה, יכיר את האמת כי ביתו באגודת ישראל.

במהלך הוועידה תועלה על נס הפעילות הענפה והמאומצת של שליחי הציבור, חברי העיריות והמועצות המקומיות, למען טובת ורווחת כלל הציבור ולחיזוק גדרי היהדות.

בלב הדברים תבוא ההתבססות על הנוכחות המרשימה של התנועה בערים ובריכוזים הגדולים מחד, אבל גם בפריפרייה ובערי השדה. קיים צמאון בקרב העם שבשדות למסר האגודאי השורשי. הם יודעים שאגודת ישראל זו יהדות והתנועה יכולה לחבר אותם לתורה ולחיים של תורה.

על מלאכת הפקת הוועידה מונה צוות מיוחד מטעם המרכז הארצי, העושה בקדחתנות. ועדת היגוי המורכבת מנציגי כלל הסיעות באגודת ישראל, שוקדת על תכני הוועידה.

אתמול התכנסה ועדת ההיגוי בראשותו של יו"ר אגודת ישראל הרה"ג יוסף קופרברג. חברי וועדת ההיגוי סגן שר החינוך ח"כ הרב מאיר פרוש, מזכ"ל אגודת ישראל ומ"מ ראה"ע ב"ב הרב חנוך זייברט, סגרה"ע ב"ב הרב יהושע מנדל ומנכ"ל מוסדות בעלזא בב"ב הרב ראובן ברייש החליטו על הקמות צוותות עבודה שיפעלו במלוא במרץ במטרה לחבר ולאחד את כלל הקהילות ומתוך קריאה לפתיחת שורות התנועה.

כבר עתה ידוע כי במהלך ימי הוועידה יתקיימו מושבים שונים בהנחיית אנשי מקצוע, מתוך הפקת לקחי העבר וראיית פני העתיד. ייכונו פאנלים מרתקים בנושאים הקשורים לעבודת נבחרי הציבור, תפקידם ומהותם.

במוזמנים יהיו כבר ראשי סניפים חדשים וכן מתוגברים, שהולכים ומוקמים בעצם ימים אלה, כהחלטה נוספת של הנהלת המרכז שהתקיים השבוע. כמו כן ישתתפו בוועידה הרחבה, אישי ציבור חסידיים ואגודאיים, שאינם נוטלים עדיין חלק פעיל במסגרות העשיה של התנועה, מתוך כוונה ורצון שלהם לתרום את חלקם ולשאת במשא הקודש, להגדיל ולהאדיר תורה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן אמר לנו מפורשות (מוקלט) שהוא מחויב קודם לויזניץ-מרכז
מכיון שהם חלק מאגודת ישראל
ואנחנו לא חלק מאגודת ישראל
אז מה פתאום הם מתחנפים?
נצביע דגל!!!

אני מסכים לכך בתנאי אחד. שלא יכללו את סלאנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture