Miriam Alster/FLASH90

גנץ: "צריך לעשות מאמצים להגיע להסדרה מדינית – בלי לצאת פראיירים"

בראיון מלפני שנה שפורסם הערב לראשונה מצהיר הרמטכ"ל לשעבר על תפיסתו בנוגע לחלק מישובי יהודה ושומרון. "גוש עציון, עפרה, אלקנה - זה יישאר לנצח". גנץ חזר בו מהתזמון של נאום הכלניות בוק איתן: "הדברים היו נכונים, אבל לא במקום הנכון".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נכריז כבר באופן רשמי על כניסתו לפוליטיקה והקים את מפלגת 'חוסן לישראל', אך בכל זאת הוא עדיין מסרב להתראיין וחשוף את עמדותיו בנושאים הבוערים שעל סדר היום. בראיון נדיר שצולם לפני כשנה ופורסם לראשונה הערב ב'ערוץ 12' נחשף במעט הפוליטיקאי לעתיד.

"אני לא מאיים על אף אחד, יכול להיות שאנשים מאוימים, אבל אני לא מאיים על אף אחד", הבהיר גנץ, שהוסיף: "אותי מטריד, כשאני מסתכל על החברה הישראלית, על הפלגנות שבה, על ההקצנה שבה. לאו דווקא ימין-שמאל, שזה לא הסיפור הגדול שלנו, אלא אחד כלפי השני. אבל אני לא אזרח מודאג, אלא אזרח מוטרד. אני לא מודאג כי אני מאמין בנו. כשיש איום חיצוני אנחנו יודעים להיעמד אחד ליד השני".

כשנשאל האם לנצח נחיה על חרבנו, אמר: "אנחנו לנצח נחיה עם חרבנו, לא חייבים לחיות על החרב, לפעמים צריך לשלוף אותה ולהילחם. צריך לעשות מאמצים קבועים מתמשכים לנוכח כל קושי כדי להגיע להסדרה מדינית. לא על חשבון הביטחון שלנו, לא על חשבון העתיד של הילדים שלנו, אבל מתוך פיכחון של זה חלק מהחוסן שלנו והביטחון שלנו. צריכה להיות חתירה מדינית אמיתית בלי לצאת פראיירים ולהיות בלתי אחראים. אני מסתכל על מקומות כמו גוש עציון, אריאל, עפרה, אלקנה – זה יישאר לנצח. אבל איך מסדרים שזה יישאר לנצח?".

 

 

בתוך כך, הוא לא חסך ביקורת מהשרים בעקבות ההדלפות מהקבינט במהלך מבצע צוק איתן: "לא לגיטימי בעיניי שדיוני קבינט מהודהדים החוצה בגלל צרכים פוליטיים, ושבזמן מלחמה לרמטכ"ל תהיה יותר מאשר זירה אחת לשים לב אליה. זו לא התנהגות אתית נכונה. אני הייתי הרמטכ"ל, לא ראש הממשלה. שרה"מ יתעסק במה שהוא צריך להתעסק. אני דאגתי שהצבא יעשה מה שהוא צריך לעשות".

"יש הבדל בין דיון בתוך החדר לבין הדהודו כלפי חוץ", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר, "וגם אלה שלכאורה מספרים שהם רצים לכבוש את עזה, נדמה לי שלא עשינו את זה. תפרידו בין הרעש לבין המציאות. אם היא באה ממקום נקי ועוסקת במה שהיא צריכה לעסוק, ויש לה את הכלים לעשות את מה שהיא עושה… לא בכל אחד מהמקרים שבהם נחשפתי לביקורת כרמטכ"ל, המשפט הזה שאמרתי פה היה משפט קיום שלם לגביהם. צוק איתן הייתה מערכה מורכבת, עם אתגר תת-קרקע בסביבה אזרחית מורכבת. התוצאה בוודאי מוצלחת".

גנץ גם התחרט על דבריו לאחר מבצע צוק איתן, "בנאום הכלניות, אני חושב שאמרתי דברי תוכן נכונים. לא אמרתי אותו במקום הנכון, למרות שהנסיבות שבגינן אמרתי את מה שאמרתי היו טובות לכשעצמן. רציתי לחזק את תושבי העוטף, והחלקתי שם", אומר גנץ ומוסיף: "לא ברחתי מהאחריות, למרות שמבחינה תכנית נאום הכלניות התגשם, מאוד התגשם. אבל לא הייתי צריך להגיד את זה בזמן שאמרתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture