Yonatan Sindel/Flash90

מנדלבליט: "האמירה כי 'מיליונים לא יקבלו' את החלטתי היא חסרת אחריות"

היועמ"ש: "נשמעות טענות חסרות כל בסיס על התנהלות מערכת אכיפת החוק". מנדלבליט התייחס בעקיפין לחקירות רה"מ ואמר, כי רק הראיות ידברו וכי אנשיו פועלים במהירות האפשרית. על השחתת קבר אביו: "אני מפציר בכולם - 'חכמים היזהרו בדבריכם'"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יצא הערב (חמישי), בכנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה, נגד אמירותיו של חבר הכנסת, דוד אמסלם, שטען כי "אם נתניהו יועמד לדין – מיליונים לא יקבלו זאת". לדברי מנדלבליט, אמירות מסוג זה "מבקשות לפגוע ביסודות העמוקים ביותר של שלטון החוק, והנן חסרות אחריות".

"גם בשנה החולפת, המשפט הציבורי עמד במרכזה של העשייה המשפטית הציבורית, ושלי באופן אישי כיועץ המשפטי לממשלה", אמר היועמ"ש בפתח דבריו, והוסיף: "בשנה החולפת, עמדו בפנינו אתגרים רבים – בתחום הייעוץ המשפטי, בנושאי חקיקה, בנושאים של ייצוג המדינה בערכאות, ובנושאים של אכיפת החוק והתביעה הכללית אולם מכל האתגרים המקצועיים, האתגר הגדול ביותר הניצב בפנינו בימים אלו הוא השמירה על העצמאות של מוסדות המשפט ואכיפת החוק ועל אמון הציבור בהם, כמוסד ממלכתי , מקצועי ונקי – אמון שהוא תנאי יסודי לתפקוד התקין של מוסדות אלו", אמר מנדלבליט.

"למרבה הצער", המשיך מנדלבליט, "בעת האחרונה נשמעות טענות חסרות כל ביסוס על התנהלות לא-עניינית כביכול מצד רשויות אכיפת החוק, ובצידן נשמעות אמירות חסרות אחריות על כך ש'מיליוני אנשים לא יקבלו' החלטה כזו או אחרת. האמירות הללו מבקשות לקעקע את אמון הציבור בכך שההחלטות שלנו הן מקצועיות וענייניות. הן מבקשות לפגוע ביסודות העמוקים ביותר של שלטון החוק. האמירות הללו לא רק שאין בינן לבין האמת ולא כלום, אלא שהן גם חסרות אחריות – אחריות למדינה שלנו, לחברה שלנו, לעם שלנו".

"אם נתניהו יועמד לדין – מיליונים לא יקבלו זאת". צילום: פלאש 90

מנדלבליט הבהיר כי "מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול אך ורק על פי מצפן אחד שמכוון את דרכנו – טובת המדינה, שבאה לידי ביטוי בהקשר של תפקידנו בחובת השמירה הקפדנית על שלטון החוק. יש דרך אחת, והיא נר לרגלינו – דרך הישר של חקר וגילוי האמת".

עוד הוסיף כי בדרך זו הוא הולך עם פרקליט המדינה שי ניצן ועם אנשיו בפרקליטות המדינה, בהם פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן ארי, האמונה על תיקי נתניהו. "אנו מודעים לכובד האחריות המוטלת עלינו – אחריותנו לחתור לחקר האמת ולקבל החלטות צודקות ונכונות בתיקי החקירה שכרגע מעסיקים את כולנו", אמר מנדלבליט. "רק הראיות ידברו. אנו נמשיך לעשות זאת באופן סדור ענייני ומקצועי, ובמהירות האפשרית, מבלי להתפשר על איכות התהליך וההחלטה. אלו השיקולים היחידים אשר מנחים אותנו בהכרעות העומדות על הפרק".

בהמשך דבריו דיבר היועץ המשפטי מנדלבליט על אביו ברוך ז"ל, ברקע השחתת המצבה של קברו בבית העלמין ירקון. לדבריו, "לא רציתי שזה ייצא החוצה – אבל זה התפרסם. אבא שלי היה לוחם ומפקד באצ"ל, כמעט שילם בחייו במבצע לשחרור יפו וכשהייתי ילד בהרבה הזדמנויות הוא היה מדבר איתי. בכל פעם שהייתי אמור לקבל איזושהי החלטה שהוא חשב שהיא שגויה, הוא היה תופס אותי לאיזה סיבוב בשכונה".

"אבא לקח אותי לסיבוב בשכונה ושכנע אותי ללמוד משפטים ומשם התגלגלתי לאן שהתגלגלתי. כשהתחלתי לקיים מצוות, בערך בגיל 25, הוא לא אמר לי כלום וזה נורא הציק לי. חלפו שבע שנים ובגיל 32 קרה הרצח של רבין וקיבלתי טלפון היסטרי מאבא שלי: 'תגיד לי שאתה נגד זה'. אני חושב שהסיפור הזה מבטא את התובנה שלקחתי מאבא, שמעל לכל הדברים ישנו משהו גדול יותר מאיתנו. אני מפציר בכולם, עם כל הוויכוחים והמחלוקות אמרו חז"ל – 'חכמים היזהרו בדבריכם'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה לעשות, אם האמת לא מתווכחים, ואם יש מליונים שחושבים שיש מערכת לא בריאה אי אפשר להתעלם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture