צילומים: לע"מ והקרמלין

נתניהו לפוטין: "ישראל נחושה למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה"

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה על המצב בסוריה ועל כוונת ארצות הברית להסיג את כוחותיה מהמדינה. מהקרמלין נמסר כי השניים הסכימו על הצורך בקידום שיתוף הפעולה בערוצים הצבאיים והדיפלומטיים בין המדינות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיימו שיחת טלפון בה דנו בכוונת ארצות הברית לסגת מסוריה, כך פרסמה היום (שישי) שגרירות רוסיה בישראל. מהשגרירות נמסר כי השניים סיכמו שיש לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות בערוצים צבאיים ודיפלומטיים, וכן נמסר כי הם דנו גם בהסכמים הבילטרליים.

עוד נמסר כי השיחה נעשתה ביוזמת הצד הישראלי בכדי להביע תנחומים על אסון פיצוץ הגז בבניין בעיר מגניטוגורסק שבמערב סיביר, שבו נספו 39 בני אדם. אך שיחתם התמקדה בהתפתחות המצב בסוריה על רקע הצהרתה של ארצות הברית לסגת מסוריה. נתניהו שאף להדגיש את הצורך בחיסול הטרור וההאצת ההתקדמות בהסכמים המדיניים.

מאוחר יותר נמסר מלשכת ראש הממשלה כי במהלך שיחתם המשותפת, השניים דנו במצב בסוריה ובהתפתחויות האחרונות וסיכמו על המשך התיאום הביטחוני בין הצבאות. עוד ציון כי נתניהו אמר לפוטין שישראל "נחושה להמשיך במאמציה למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה".

זו השיחה הראשונה בין שני המנהיגים לאחר הודעת טראמפ על הנסיגה האמריקנית מסוריה, וכן הראשונה מאז התקיפה הישראלית האחרונה – והנרחבת – שיוחסה לישראל בסוריה ואשר זכתה לגינוי חריף מצד רוסיה. לטענת מוסקבה, התקיפה סיכנה מטוסים אזרחיים והיוותה הפרה של ריבונות סוריה והדין הבינלאומי.

כזכור, בתחילת החודש שעבר דווח כי השניים סיכמו להיפגש בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון, במסגרת מבצע "מגן צפוני". על פי הקרמלין, גם אז נתניהו היה זה שיזם את השיחה, ובמהלכה עדכן את פוטין על מבצע "מגן צפוני". בנוסף לכך, השניים דיברו על חשיבות היציבות באזור, ופוטין הדגיש את חשיבות שיפור התיאום ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא רוסיה בסוריה.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר הלילה כי ישראל ומדינות ערב משתפות פעולה ו"פועלות יחד בכמה חזיתות". השר ניפגש השבוע בברזיל עם ראש הממשלה נתניהו לראשונה מאז הכרזת הנשיא דונלד טראמפ על הסגת הכוחות מסוריה – ודן עמו בנושא. בריאיון לרשת פוקס ניוז, הוסיף פומפאו: "עשינו שינויים משמעותיים במדיניות החוץ של ארצות הברית. הממשל הקודם החליט שהמדינה שמממנת הכי הרבה טרור בעולם, איראן, היא שותפה במזרח התיכון".

בפגישתו עם נתניהו בברזיל אמר שר החוץ האמריקני כי ארה"ב "מחויבת לתמוך בישראל גם אחרי הנסיגה מסוריה". לדבריו, ההחלטה על הנסיגה לא תשפיע על מחוייבותה של ארה"ב לישראל". השניים דנו בהמשך האסטרטגיה המשותפת של ישראל וארה"ב מול איראן וסוריה. עוד אמר פומפאו כי "מאמצינו להיאבק בתוקפנות האיראנית נמשכים וכך גם הקמפיין נגד דאעש. אנו מבינים את משמעות האיום שבהפרת הריבוניות הישראלית על ידי חיזבאללה, הנתמכת על ידי איראן, ואנו נעבוד יחד כדי לסדר את זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture