Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ זועבי הודיעה על פרישתה מהכנסת; ברכות בימין ובשמאל

ח"כ חנין זועבי הודיעה שלא אתמודד לבחירות לכנסת ה-21: "הכנסת הייתה עוינת כלפיי כפלסטינית". ליברמן: ״מאחל לה הצלחה בעזה או בביירות״. ח"כ חסון: "זועבי פעלה בכל כוחה לחיסול דו-הקיום בישראל, ונתנה לגיטימציה מסוכנת לטרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת הודיעה תחילת ישיבת הועד המרכזי של בל"ד שלא אתמודד לבחירות לכנסת ה-21. "מדובר ברגע בו נהוג בו לסכם תקופה לעשות חשבון נפש ולהביט אל העתיד", אמרה חברת הכנסת תומכת הטרור. "לא אחלק לעצמי ציונים. היו מי שהעריכו ואף תמכו במעשיי ובמה שייצגתי והיו (ויש ) רבים יותר ששנאו ונלחמו בי ובדעותיי".

"באהדה ובשנאה לא שלטתי, (ועוד פחות בקנאה ובמלחמה אישית סמויה מין העין) בדבר אחד שלטתי: שלא אשאיר אף אחד אדיש למה שאני מייצגת. רצח האופי, ההסתה המתמשכת, הניסיון –חלקו גלוי חלקו נסתר- הבלתי נלאה ובלתי נפסק להעלים אותי, להשתיק את קולי, לעוות את דעותיי ואף את דמותי, לפסול אותי, ולהרחיק אותי מהזירה הפוליטית, היו עבורי ציון "טוב מאוד" שניתן לי מטעם כל אלה נגדם ונגד דעותיהם אני נלחמת".

"אני גאה שנתתי את כולי, ללא כל ניסיון לדלל או להתייפייף, או "לנסות להתקבל". באתי כנציגת מפלגה בשביל לערער על המציאות מין היסוד, העוול שנגרם לעמי, ותחושת חוסר האונים שמאיימת על כל עם בשל העושק האכזרי. אני גאה בכל מה שעשיתי, והייתי חוזרת על אותם דברים שוב. ייצגתי את החזון של בל"ד, את הקול האותנטי של הקורבן, את האמת ואת הצדק של מאבקו של העם שלי, על פי היושר המוסרי ואינטלקטואלי שלי".

"הכנסת אינה מקום נוח, בלשון המעטה", אמרה ח"כ זועבי. "עבורי היא אף הייתה עוינת; כלפיי כפלסטינית. הרגשת הניכור רק הלכה והתעצמה: "מאווי מרמרה" לא הייתה שם של אוניה או של הפלגה פוליטית, אלא הייתה כותרת למאבק אותו הייתי חייבת לנהל, ויש לנהל באופן יומיומי נגד התייחסות ועשייה קולוניאליסטיות. לא פחות גאה אני במפלגה שלי: בל"ד, בשל חזונה, "מדינת כל אזרחיה", ולא פחות בשל מוכנותה להציב מודל של קורבן, אותנטי ובטוח בעצמו. ללא מודל זה, אנחנו נהיה הדהוד עלוב בשיח הקולוניאלי-ליברלי".

ההודעה שלח"כ זועבי התקבלה בברכה בימין ובשמאל. יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן מסר בתגובת כי, ״‏טוב שנציגה בכירה של הגיס החמישי עוזבת את הכנסת. מאחל לה הצלחה בעזה או בביירות״.

שר המדע אופיר אקוניס מהליכוד אמר בתגובה לפרישתה של ח"כ זועבי כי היא "ניצחון גדול של חיילי צה"ל, בראש ובראשונה הכוחות שהיו על המרמרה". אקוניס הוסיף כי "זועבי הייתה צריכה מסולקת מהכנסת כבר לפני שש שנים, בעקבות יוזמתי בוועדת הבחירות המרכזית. בג"ץ, באחת מהחלטותיו האומללות בכל הזמנים, החזיר אותה ובעקבותיו הייתה צריכה כל המדינה לסבול אותה עוד שש שנים מלאות בכנסת".

ח"כ יואל חסון מהתנועה אמר היום בתגובה לפרישתה של זועבי כי "הייתה מהקולות היותר קיצוניים שהיו בכנסת, גם בעיני הציבור הערבי". לדבריו, "זועבי פעלה בכל כוחה לחיסול דו-הקיום בישראל, ונתנה לגיטימציה מסוכנת לטרור. טוב שהלכה וכדאי שתיזהר כעת במעשיה כאשר החסינות לא תגן עליה יותר. שלום ולא להתראות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב מאוחר מבכלל לא…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture