Meir Vaknin/FLASH90

גבאי: "אלה שמדברים על לאפסן את האגו, חיים מהאגו של עצמם"

יושב ראש 'העבודה' מסביר למה פירק את השותפות עם לבני: "אמרה לאחרים 'בוא תהיה מספר אחת'", וקורא לגנץ ולפיד: "תתחייבו לא לשבת בממשלת נתניהו. אתם רוצים שינוי או תיק בממשלה?". לדבריו, "אני מאמין שאהיה ראש ממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שפירק לעיניי המצלמות את השותפות עם ציפי לבני, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התייחס להחלטתו בראיון ל'חדשות 10'. "כשבנאדם שהוא מספר שתיים של המפלגה הולך למישהו, אומר לו 'בוא אלינו, אני אדאג שאתה תהיה מספר אחת'. זה נאמר לכמה מהאנשים שחשבו או ניסו לעניין אותם בלהצטרף. הדרך הזאת לא תוביל לשינוי", תקף גבאי את לבני שקידמה את הדחתו מראשות המחנה הציוני.

"יש אנשים שהולכים איתי ברע. כשהולכים איתי ברע", הסביר גבאי את המניע שלו להפתיע את לבני עם הצהרתו מול המצלמות. "אני יודע גם ללכת ברע. לפני כמה חודשים היא עשתה אותו דבר, היא החליטה שהיחסים בינינו הם מול המצלמות. היא קבעה את הכלל. בזמנו היא עשתה את זה מול המצלמות, אז אני עושה אותו דבר. ככה אני עובד".

ביום בו הצהיר גבאי על פירוק המחנה הציוני, אמרה לבני כי, "הנאום ששמעתם היום היה מה ששמעתי כל התקופה הזו: 'אני אני ואני'. קראתי לחיבורים בעד מהפך וקיבלתי תדרוכים נגד. בכל זאת קיימתי את חלקי בשותפות". גבאי הגיב לאמירה זו ואמר: "את יודעת מה חז"ל אמרו על הדברים האלה. הפוסל במומו פוסל. אלה שמדברים על לאפסן את האגו, חיים מהאגו של עצמם".

גבאי התייחס גם לחבריו לגוש המרכז – בני גנץ ויאיר לפיד, ואמר: "אנחנו הולכים לבחירות, והבחירות האלו יהיו מאוד פשוטות. הן יהיו בין קואליציה שרוצה שינוי לבין קואליציית נתניהו. אני פונה לגנץ וגם ללפיד: תתחייבו לא לשבת בממשלה של נתניהו. או שאתם רוצים שינוי – או שאתם רוצים להיות שרים".

גבאי הגיב לביקורת שהופנתה כלפיו השבוע מצד חברי מפלגתו איתן כבל ויוסי יונה, ומסרב להתרגש: "יש אנשים שהם אנשים של העבר, הם לא משפיעים על העתיד של המפלגה, הם לא משפיעים על העתיד של המדינה. וחלק מהשינוי שאנחנו צריכים לעשות זה שאנשים כאלה לא יתנהגו בצורה כזאת". על השאלה מדוע לא חלק את תוכניתו עם חברי המפלגה השיב: "אפשר לשתף פוליטיקאים בהחלטה כזאת וזה לא ייצא החוצה?"

בראיון ל'החדשות' הגיב גבאי לביקורת של לבני על כך שהוא מתמקד בסוגיות החברתיות ולא המדיניות, סוגיות שלדעתה לא מנצחים איתה בבחירות. "אני גאה מאוד בזה שאני עוסק ביוקר המחייה", אמר גבאי. "בזה שיש לי תכניות איך להוריד את מחירי החשמל. איך להוריד את מחירי המים. ואיך לטפל בביורוקרטיה הממשלתית. ואיך לדאוג לבריאות טובה. אני הסתובבתי בשנה האחרונה ב-20 בתי חולים, עם איציק שמולי כדי להכשיר אותו להיות שר בריאות".

גבאי מתעקש שלמרות הסקרים שמנבאים לו ולמפלגת העבודה שמונה מנדטים בלבד הוא עדיין יכול להיות זה שירכיב את הממשלה הבאה. "המבחן שלנו בקלפיות", הצהיר גבאי. "אין לנו מבחן לפני זה. כמו שאמרו לי הרבה פעמים לפני כן, לא תצליח לא תצליח – בהרבה דברים שעשיתי בחיים שלי – גם הפעם אומרים לי את אותם הדברים . ואני יודע מה עשיתי בשנה וחצי האחרונות. אני הייתי בכל הארץ".

גבאי גם התייחס לקולות במפלגת העבודה שקוראים להדיח אותו. "רוב המפלגה, הרוב המכריע של המפלגה נגד הדבר הזה – אז אתה מבין שהכול בסדר בעניין זה", אמר גבאי. "המפלגה הזו חיה ופורחת. אז יש כאלה שהם נגד, כי הם היו אגב חלק מניסיון לפצל את המפלגה, והם לא הצליחו. הצלחתי למנוע מהם את המהלך הזה"

יו"ר העבודה דיבר גם על חיבורים אפשריים עם מפלגות אחרות. "אתה יודע מה ההבדל ביני לבין כל אלה שמדברים הרבה על חיבורים? אני עובד בזה", אמר גבאי. "נפגש עם אנשים בדיסקרטיות, מדבר עם אנשים ובדרך הזו אפשר אולי להגיע לשם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture