צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

רוב הציבור: היועמ"ש צריך להחליט בתיקי נתניהו לפני הבחירות

ראש הממשלה מתנגד בחריפות לפרסום המלצות המשטרה בעניינו קודם הבחירות, אם השימוע לא יסתיים גם כן לפני הבחירות. סקר שנערך הערב מגלה כי מרבית הציבור תומך בפרסום ההמלצות. לפיד: "ראש ממשלת ישראל חושב שאנחנו בסעודיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע הדיווחים כי היועץ המשפטי לממשלה נערך לפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו טרם הבחירות, סקר שנערך הערב ופורסם ב'החדשות' מעלה כי רוב הציבור תומך בכך. על פי הסקר, "האם לדעתך היועמ"ש אביחי מנדלבליט צריך לפרסם את החלטתו בדבר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה לפני הבחירות הקרובות?", 64% השיבו כי היועץ המשפטי לממשלה צריך לפרסם את החלטתו, 22% טענו שהוא לא צריך לפרסם ו-14% ענו: "לא יודע".

מנגד, ראש הממשלה מתנגד בחריפות לפרסום ההמלצות קודם הבחירות, הערב פרסם סרטון בו אמר כי, "מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות?". זאת, על רקע הדיווחים על כוונת היועץ המשפטי לממשלה לפרסם החלטה על המלצה על כתב אישום לפני הבחירות. בסרטון חזר נתניהו על אמירתו כי "לא מתחילים בשימוע לפני הבחירות אם לא מסיימים את השימוע לפני הבחירות".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה כי "ראש ממשלת ישראל חושב שאנחנו בסעודיה". זאת, בתגובה לסרטון שפרסם נתניהו. "אם למישהו יש כתב אישום – הוא לא יכול לרוץ לבחירות", הוסיף לפיד.


הסירטונים של נתניהו ולפיד

ב'כאן חדשות דווח כי פרקליט המדינה שי ניצן תומך בהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של שוחד ומרמה ובכך מאמץ את המלצות פרקליטות מיסוי וכלכלה. על פי הדיווח, בשלב זה תומך ניצן בהגשת כתב אישום על שוחד בתיקי נתניהו-מוזס ובזק-וואלה – המכונים 2000 ו-4000.

עוד דווח, כי בתיק 1000, תיק טובות ההנאה, תומך פרקליט המדינה באישום במרמה והפרת אמונים. מתחת לפני השטח קיים מתח גדול על רקע חשש שיהיו מי שינסו להשפיע על עמדתו של ניצן, שעוד לא פרסם רשמית את חוות דעתו, וישכנעו אותו לקבור את תיק 2000 – המוצק ביותר מכל התיקים. הראיות בתיק מוקלטות מפי שני גיבורי העסקה – מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס ונתניהו.

תגובה מטעם ראש הממשלה נתניהו נמסר כי, "הזמן הממוצע להחלטה בתיקים של אנשי ציבור בפרקליטות מגמר חקירות המשטרה הוא 18 חודשים, בתיק 4000 זה לוקח פחות מ- 18 ימים. ברור לכל שחוסר תום הלב לא נמצא אצל ראש הממשלה נתניהו אלא אצל מי ששוב הדליף את ההתקפה משולחת הרסן וחסרת הבסיס נגד ראש הממשלה נתניהו".

בתוך כך, ב'חדשות 10' דווח כי לקראת תחילת הדיונים בתיק 2000 בשבוע הבא, גורמים בכירים במשרד המשפטים שינו את עמדתם בשבועות האחרונים בתיק זה – וסבורים כעת שמדובר בתיק שוחד מובהק. מוקדם יותר השבוע דווח כי קיימים פערים גדולים במערכת המשפט, כאשר חלק מהבכירים בפרקליטות סבורים כי יש להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד, בעוד בכירים אחרים מחזיקים בדעה כי יש לסגור את התיק.

עוד דווח כי על פי הערכות, מנדלבליט, יזמן את נתניהו לשימוע לפני הבחירות באפריל. גורם משפטי אמרכי קצב הדיונים המהיר בפרקליטות בנוגע לחקירות נתניהו עשוי להביא לכך שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יפרסם את מסקנותיו כבר בחודש פברואר – כחודשיים לפני הבחירות. היועמ"ש על פי הדיווחים צפוי להגיש כתב אישום בגין הפרת אמונים נגד ראש הממשלה בתיק 1000.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture