צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב

בולטון לנתניהו: "הנסיגה מסוריה תיעשה כך שישראל תישאר מוגנת"

ראש הממשלה והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מסרו הצהרה משותפת בירושלים בעקבות הנסיגה האמריקנית מסוריה: "טראמפ מגבה את זכותכם להגנה עצמית". נתניהו ביקש בהצרה שממשל טראמפ תכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, ג'ון בולטון. בולטון נחת אמש בישראל, וצפוי להמשיך מישראל לטורקיה. סיבת הביקור: חלק ממסע הסברה והרגעה שמבצעים יועציו הקרובים של טראמפ בעקבות הנסיגה האמריקנית המתוכננת מסוריה.

בולטון אמר בהצהרה משותפת עם נתניהו כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ "חוזר כל הזמן על כך שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה. אני אומר לכל מדינה באזור ומחוצה לו שיש לה ספקות לגבי תמיכת ארצות הברית בזכות של ישראל להגנה עצמית – שתחשוב על כך שוב". בולטון הוסיף כי, "אנו דנים על הנסיגה האמריקנית מצפון מזרח סוריה, אבל בדרך שבה נוודא שדאע"ש הובס ולא יהווה עוד איום. נוודא שישראל, ובעלות בריתנו באזור, מוגנות". בתום מסירת ההצהרות לתקשורת, יקיימו השניים פגישת עבודה נוספת.

בולטון התייחס למערכת היחסים בין ארה"ב וישראל, ואמר: "איזה הישג מדהים השגתם אתה וטראמפ. זאת הייתה אחת מהבטחות הקמפיין של טראמפ, והוא פעל לצידך כדי להפוך זאת למציאות. תחת הנהגתך יש את השותפות האמריקנית-ישראלית המוצלחת בהיסטוריה". בהתייחס לאיום הגרעיני מצד איראן אמר היועץ האמריקני כי "למרות היציאה מהסכם הגרעין, אנחנו יודעים שאיראן מחוייבת להשגת גרעין. ארה"ב וישראל מחוייבות לוודא שזה לא יקרה".

צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב

בפתח הפגישה, ראש הממשלה נתניהו הודה לבולטון על תמיכת הממשל האמריקני בישראל: "ראשית, הנשיא טראמפ נטש את הסכם הגרעין המסוכן והחזיר את הסנקציות. זהו חשוב לישראל, לארה"ב ולעולם; שנית, הנשיא החליט להכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר לכאן את השגרירות, החלטה היסטורית; ושלישית, התמיכה הבלתי מתפשרת שלכם בישראל באו"ם. זה דבר שכל הישראלים מעריכים מאוד. תמכת גם במילים ובמעשים את זכותה של ישראל להגן על עצמה, זכות שאנו נוקטים בה רבות".

נתניהו קרא לארצות הברית להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן וציין כי השניים צפויים לבקר מחר ברמת הגולן. "זהו אזור שחשוב מאוד לביטחון ישראל. מחר נלך יחד לרמת הגולן ותוכל להבין מדוע לעולם לא נעזוב אותה, ולמה חשוב שכל המדינות יכירו בריבונות שלנו שם. דיברתי על כך גם עם הנשיא טראמפ ואני מקווה שתבין למה חשוב להכיר בכך".

לפי דיווח ברשת NBC, בולטון מתכנן לדון עם בכירים ישראלים באפשרות להשאיר כוחות אמריקניים בבסיס סמוך לאזור הגבול עם ירדן, שחשוב למאמץ האמריקני לצמצם את ההשפעה האיראנית באזור. בסוכנות הידיעות AP דווח מפי בכיר אמריקני כי בולטון יעביר את המסר לפיו ארה"ב תתמוך בתקיפות ישראליות נגד מטרות איראניות בסוריה. עוד דווח כי בולטון יבקש מנתניהו להקשיח מדיניות כלפי חברות התקשורת הסיניות וואווי ו-ZTE מחשש לריגול.

מוקדם יותר ראש הממשלה אמר כי "אדון [עם בולטון] במאמצים לבלום את התוקפנות האיראנית באזורנו, במצב בסוריה- בהמשך להחלטת הנשיא טראמפ וגם בהמשך לשיחה שקיימתי עם הנשיא פוטין ביום שישי, וכן בהעמקת שיתוף הפעולה המודיעיני-מבצעי בין ישראל לארה"ב שמתהדק כל הזמן". עוד הבהיר כי "העמדה שלנו ברורה – אנחנו ממשיכים לפעול נגד ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, כולל בימים אלה, ואנחנו פועלים נגד כל גורם שיערער או ינסה לערער את ביטחון ישראל".

בולטון אמר אמש כי "אין שום שינוי בעמדה של ארה"ב בונגע להתנגדותנו לשימוש בנשק כימי של המשטר הסורי" אמר בולטון. "כפי שנהגנו פעמיים בעבר, שימוש בנשק כימי יביא לתגובה נוקשה מצידנו. אנחנו לא רוצים שמשטר אסד יראה בנסיגה מסוריה הפחתה בהתנגדותנו לשימוש בנשק להשמדה המונית. העובדה שיצאנו לא מהווה הזמנה לשימוש בנשק כימי". עוד ציין כי "בשלב הזה לא ברור מה לוח הזמנים של הנסיגה האמריקנית תהיה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture