משרד המשפטים מגיב: "אין בדעתנו להתייחס לגופם של דברים"

משרד המשפטים הגיב להצהרה של נתניהו וטען כי, "כל פעולות החקירה שבוצעו בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשו באופן מקצועי ויסודי. אין זה ראוי שרשויות אכיפת החוק תתייחסנה לפעולות החקירה ולפרטי העדויות בתקשורת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הצהרת נתניהו בו דרש לקיים עימות עם עדי המדינה, הגיב הערב משרד המשפטים בהודעה לא שגרתית מטעמו ומסר כי, "כל פעולות החקירה שבוצעו בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשו באופן מקצועי ויסודי בליווי פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ובפיקוחם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, והכל עפ"י שיקולים מקצועיים של ניהול חקירה וחתירה לחקר האמת בלבד".

עוד הוסיפו, "אין זה ראוי שרשויות אכיפת החוק תתייחסנה לפעולות החקירה ולפרטי העדויות בתקשורת, ודאי לא בשלב זה .משכך, אין בדעתנו להתייחס לגופם של דברים. בחינת ממצאי החקירה מתבצעת כעת בידי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ואנשי צוותם במסגרת תהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו מתנהל ולא אמור להתנהל באמצעי התקשורת".

גם במשטרה הגיבו, אך שם בחרו להגיב באופן לא שמי. גורמים במשטרה המעורים בחקירות נתניהו צווטו במעריב כי, "חקירות משטרה כנגד דמויות בדרגים של רה"מ מתנהלות כידוע בליווי צמוד של פרקליט המדינה והיועמ"ש, כך שהטענות על החלטות שהתקבלו היו מגובות על ידי פרקליט המדינה". גורם אחר אמר ל'וואלה' כי "לא היה צורך בעימות במהלך החקירה".

"נתניהו מבקש לטעת רושם שלפיו לא ננקט כלפיו הליך הוגן במהלך החקירות. הוא נחקר בקצב ובהגינות שאף חשוד לא זוכה להם. לא הייתה כל חובה להסכים לעימות בינו לבין עדי המדינה, שיש בו משום הפעלת לחץ עליהם אם יתקיים. עימות כזה יתקיים אם יוגש כתב אישום", מסרו גורמים במערכת המשפטית. הם הוסיפו כי נתניהו כבר מקיים לעצמו שימוע פומבי במקום שימוע שייערך לו אם יוחלט על הגשת כתב אישום.

 

 

בהצהרה הערב אמר נתניהו כי "במהלך החקירות נגדי דרשתי עימות עם עדי המדינה. רציתי להסתכל להם בעיניים ולהטיח בהם את האמת. דרשתי עימות פעם אחת – וסורבתי. דרשתי עימות פעם שנייה – וסורבתי בשנית. מדוע סירבו לאפשר לי את העימות הזה, שהוא כל כך הכרחי לבירור האמת? ממה יש להם לפחד? מה יש להם להסתיר? אני לא מפחד. לי אין מה להסתיר. ולכן הערב אני חוזר על הדרישה הזאת לעימות עם עדי מדינה. מצידי שהעימות הזה יהיה בשידור חי. שהציבור יראה הכל, ישמע הכל, ידע את כל האמת".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "אני בטוח בצדקתי. יותר מזה, אני מבקש להתעמת עם כל עד שמסר דברים שלא תואמים את העמדה שלי. גם לראש הממשלה יש את הזכות להליך הוגן. אני אסתור את כל הדברים שהם אומרים, כי אני יודע את האמת ואני בטוח באמת, ב-4000%. אבל איך אפשר להגיע לחקר האמת כשמצד אחד לא נותנים לי להתעמת עם העדים נגדי, ומצד שני לא מזמינים עדים מרכזיים שמחזיקים במידע שמפריך את הטענות נגדי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture