צילום: פלאש 90

כמעט יממה: הסתיימה ספירת הקולות בפריימריז בליכוד • הרשימה המלאה

תוצאות הפריימריז בליכוד: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נבחר במקום הראשון, שר התחבורה ישראל כץ במקום השני, גדעון סער במקום הרביעי אחרי גלעד ארדן. מקורבו של נתניהו דוד שרן שנחשד בפרשת הצוללות, לא נבחר ויישאר מחוץ לכנסת. הרשימה המלאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר ספירה כל הקולות בפריימריז של מפלגת הליכוד שלקחה כמעט יממה שלמה, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ניצב במקום הראשון, שר התחבורה ישראל כץ במקום השני, במקום השלישי השר לביטחון פנים גלעד ארדן ובמקום הרביעי גדעון סער.

וזו הרשימה, המלאה לאחר סיום ספירת כל הקלפיות, כולל שלושת השריונים שביקש נתניהו, וכולל נציגי המחוזות:

במקום הראשון ניצב ראש הממשלה בנימין נתניהו שנבחר כבר לפני שנה ליו"ר מפלגת הליכוד. לאחריו ניצח יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שקיבל את מספר הקולות הגבוה בפריימריז. במקום השלישי, שר התחבורה ישראל כץ. מיד לאחר מכן השר גלעד ארדן שצנח מהמקום השני מהבחירות הקודמות. סוגר את החמישייה הראשונה השר לשעבר גדעון סער שנלחם על מקומו בליכוד מול ההתקפה החזיתית של נתניהו נגדו.

מיד לאחר מכן ברשימה השרה מירי רגב, השר יואב גלנט שערק ממפלגת כולנו והגיע להישג נאה. יריב לוין, ניר ברקת וגילה גמליאל סוגרים את העשירייה הראשונה.

בעשירייה השניה, אבי דיטר השר זאב אלקין שהתמודד כזכור לראשות העיר ירושלים והפסיד. צחי הנגבי, אופיר אקוניס, חיים כץ, ציפי חוטובלי, יובל שטייניץ, דוד אמסלם, פנחס עידן – נציג השפלה וח"כ אמיר אוחנה מקורבו של ראש הממשלה סוגרים את עשירייה השניה.

במקום ה21 יוצב מועמד שישוריין על ידי נתניהו, וזאת לאחר שמצביעי הליכוד אישרו אמש את בקשת נתניהו להציב שלושה משוריינים ברשימה לכנסת. אופיר כץ – נציג הגליל והעמקים, אתי חווה עטיה – נציגת גוש דן, ח"כ יואב קיש, דוד ביטן, שריון לאישה חדשה, שלמה קרעי – נציג מחוז נגב, שריון נוסף של ראש הממשלה, ח"כ מיקי זוהר ושריון של עולה חדש.

חברי הכנסת שרן השכל, יהודה גליק, איוב קרא, אורן חזן, ענת ברקו, נורית קורן, נאוה בוקר וירון מזוז נבחרו במקום לא ריאלי ולא יכהנו כחברי כנסת לאחר הבחירות.

ראש הממשלה פרסם תגובה לאחר תוצאות הפריימריז ואמר, "אני מאוד מאוד מרוצה, כי מתפקדי הליכוד בחרו באופן מדויק ודמוקרטי רשימה חזקה, מרשימה, טובה לישראל. הם גם הצביעו בעד ההצעה שלי".

"אבל הצרה היא שגם אבו מאזן מרוצה, כי בני גנץ אמר היום שהוא יבצע התנתקות שנייה ביהודה ושומרון ואבו מאזן איחל לו הצלחה בבחירות. לכן אנחנו חייבים ללכת יחד, לנצח את הבחירות האלה ולמנוע את זה. זוהי התמצית האמיתית של הבחירות: ממשלת שמאל בראשות בני גנץ או ממשלת ליכוד בראשותי".

עם היוודע התוצאות הסופיות מיהר השר לשעבר גדעון סער לברך את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על ניצחונו בפריימריז ובחירתו במקום הראשון. לדבריו, "יש מחיר לממלכתיות".

בין השניים קיים קשר אדוק וגורמים בליכוד טוענים כי החשש של נתניהו הוא ממהלך של שניהם יחד נגדו בעתיד הלא רחוק. אדלשטיין אף נתמך בפריימריז על ידי הליכודניקים החדשים שנגדם יצא נתניהו במלחמה חזיתית. זכורה גם תקרית טקס המשואות כאשר ראש הממשלה הביע את רצונו להשתתף ונתקל בתחילה בסירוב מטעמו של אדלשטיין שאף איים כי הכנסת תחרים את הטקס. ורק לאחר מגעים, הושגה פשרה בין הצדדים.

בסביבת הליכודניקים החדשים הגיבו לתוצאות הפריימריז: "זהו ניצחון אדיר לליכודניקים החדשים: 9118 קולות למועמד הליכודניקים החדשים: "זהו ניצחון לדרך שלנו. אנחנו בדרך להחזיר את הערכים הישנים לליכוד".

"עם סיום ספירת הקולות מקבל מועמד הליכודניקים החדשים ניר הירשמן 9118 קולות בבחירות המקדימות. "זהו ניצחון לדרך שלנו, לאנשים שלנו ולתנועת הליכוד כולה. הוכחנו שהליכודניקים החדשים יודעים להצביע יחד. 12 המומלצים השיגו תוצאות מצויינות, שסייעו לגבש רשימה ראויה שתוביל את הליכוד לניצחון בבחירות. הוכחנו שחברי כנסת שיעמדו על משמר שלטון החוק, בית המשפט, שומרי הסף והכלכלה החופשית יוכלו להיבחר ולהוביל את רשימת הליכוד לכנסת. אני גאה באנשים הנפלאים של המטה, במתנדבים האדירים, ובאנשי הקבוצה שלנו שעזבו הכל ובאו להצביע כדי לעצב את עתידה של מדינת ישראל. רשימת הליכוד שהוצגה היום היא ההישג הראשון שלכם. יחד עם השותפים שלנו, אנחנו בדרך להחזיר את הערכים הישנים לתנועה, ועכשיו נוביל אותה לניצחון בבחירות".

שר העבודה והרווחה חיים כץ פרסם את תגובתו בעקבות תוצאות הפריימריז: "הבחירות האלו לימדו אותי שיעור. לחלק אני סוציאליסט מידי, לטעמם של אחרים אני קפיטליסט מידי אבל מה שנכון הוא שאני ליכודיניק. אני רוצה להודות לכל מתפקדי הליכוד שלקחו חלק בהליך דמוקרטי מדהים, ונתנו בי את אמונם. שאיפתי היא להמשיך ולשרת את אזרחי ישראל כשר העבודה והרווחה מטעם הליכוד בממשלת הימין הבאה שתקום בראשותו של בנימין נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רשימה משעממת! בלי אורן חזן!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture