צילום: שריה דיאמנט

ראשי 'כחול לבן' על גבול סוריה: "לעולם לא נרד מרמת הגולן"

בסיור בחירות הנערך כעת על ידי ראשי מפלגת 'כחול לבן' ברמת הגולן על גבול סוריה, פיזרו גנץ ולפיד הצהרות מדיניות וביטחוניות • "נמצאים לפניכם שלושה רמטכ"לים ושר לשעבר, עם ניסיון מדיני ו-117 שנות ניסיון ביטחוני. נדע לטפל בכל איום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי מפלגת 'כחול לבן' סיירו היום ברמת הגולן, ועל רקע הגבול הסורי פיזרו הצהרות מדיניות וביטחוניות, הן בנושא איראן והן בנושא הריבונות הישראלית על רמת הגולן.

במסיבת העיתונאים בה השתתפו ארבעת בכירי המפלגה, יאיר לפיד, משה בוגי יעלון, גבי אשכנזי ובני גנץ, אמר האחרון, כי "אי אפשר לתת לציר האירני לשעוט מאירן, דרך עירק, סוריה ולכאן, ועוד שנייה אחת באגן הכינרת. לכן לעולם לא נרד מרמת הגולן".

"חלק מהעובדה שאנחנו פה זה להזכיר לעולם כולו שאנחנו את רמת הגולן לא נחזיר לעולם, וכי לישראל יש ריבונות על רמת הגולן", הוסיף גנץ ואמר, כי "העובדה שיש ברמת הגולן היום רק 30 אלף תושבים זו תעודת עניות. צריך להגדיל את האוכלוסייה ואפילו להכפיל אותה".

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לאיומים הביטחוניים השונים, בפרט להתבססות האיראנית בסוריה ואמר, כי "נמצאים לפניכם שלושה רמטכ"לים ושר לשעבר, עם ניסיון מדיני ו-117 שנות ניסיון ביטחוני", תוך שהוסיף להצהיר, כי "אנחנו נדע לטפל בכל איום, בכל אחת מהזירות ככל שנידרש. נבנה קבינט מאוזן, אחראי ותקיף. לא נהיה סלחנים כלפי תוקפנות נגד מדינת ישראל בשום אופן ובאף אחת מהזירות".

בדבריו עקץ גנץ את ראש הממשלה ואמר כי בכוונתו לנהל את המדיניות הביטחונית של ישראל מחוץ לתקשורת: "את הדברים האלה אנחנו נעשה מול צה"ל ומול ארגוני הביטחון בצורה אחראית, נחרצת ובערוצי העבודה ולא בערוצי התקשורת. אני חושב שהעניין של להנחות את צה"ל הוא עניין חשוב ולא צריך לדבר עליו בתקשורת יותר מדי פעמים כפי שראינו לאחרונה".

גם השותף להנהגת המפלגה, יו"ר סיעת 'יש עתיד' בכנסת החולפת הצטרף להצהרתו של גנץ ואמר כי ישראל לעולם לא תוותר על רמת הגולן: "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. היא נכס אסטרטגי ויש לנו עליה זכות היסטורית. ישראל לא תחזיר לעולם את רמת הגולן. היא שלנו, והיא תישאר שלנו".

"בשנתיים האחרונות אנחנו מנהלים קמפיין שיוביל להכרה אמריקאית בריבונות הישראלית על רמת הגולן",הוסיף לפיד. "גם מול הקונגרס, גם מול הבית הלבן. בעקבות פניות של צביקה האוזר ושלי, הגישו שני סנטורים אמריקאים, טום קוטון וטד קרוז, הצעת החלטה לסנאט האמריקאי להכיר בריבונות שלנו על הרמה".

יו"ר יש עתיד הוסיף בדבריו ואמר, כי "לפני שנה, בביקור בסנאט, הבאתי במתנה לחברי הטוב, הסנטור טום קוטון, מטבע שנמצא בחפירות הארכיאולוגיות ברמת הגולן. המטבע הוא משנת 67 לספירה, מימי המרד ברומאים. כתוב על המטבע 'לגאולת ירושלים'.

"היסטורית הגולן שלנו. אסטרטגית, הגולן הוא שלנו. ממשלה בראשותנו לעולם לא תחזיר את רמת הגולן. בצד השני של הגבול יושב רודן שרצח חצי מיליון בני אדם, מבני עמו. מי שמחזיק את המשטר שלו הם האיראנים והחיזבאללה. אנחנו קוראים גם לאיחוד האירופי ולאו"ם להכיר במציאות. להכיר במה שנכון וצודק. להכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן", הוסיף לפיד.

"לישראל יש ריבונות על רמת הגולן ותמיד תהיה ריבונות. בשנתיים האחרונות פעלנו לגייס הכרה אמריקנית בריבונות שלנו על רמת הגולן ואף הוגשה הצעת החלטה בסנאט להכרה בריבונות הישראלית על רמת הגולן. הצורך האסטרטגי שלנו מתחיל בהיסטוריה של המקום הזה. אנחנו מצפים גם מהאיחוד האירופי והאו"ם להכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן".

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון אמר, כי ״הגבול שלפנינו הוא לא רק גבול בין מדינות, הוא גם גבול בין ציביליזציות: הירוק, המלבלב, הפורח והמשגשג שבצד שלנו מול השחור, השרוף, המדמם שבצד הסורי. זהו גבול התקווה מול הרשע. במשך כל מלחמת האזרחים העקובה מדם שהתחוללה על אדמת סוריה, ידענו להציב קווים אדומים, להכות היכן ומתי שצריך כשניסו לפגוע בנו ובריבונותנו. ידענו למגר כל ניסיון איראני ישיר או באמצעות שליחים לפתוח חזית מולנו כאן. גבינו מחירים כבדים מהאויב, שמרנו על העיקרון של לבצע ולשתוק, וכוח ההרתעה שלנו הוכיח את עצמו".

"המדיניות הזו", הוסיף יעלון, "אותה קבעתי כשר הביטחון ולפיה פעל צה״ל , הוכיחה את עצמה ואני שמח שהיא נמשכת ומקוימת. צריך גם לחזור לעיקרון של לבצע ולשתוק. אנחנו יחד, עם כמעט 120 שנות ניסיון ביטחוני מצטבר, שנים שגם האויב למד להכירנו ואת נחת זרוענו לא רע, נדאג שהאינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ישראל יישמרו בעוצמה ובאחריות".

"לא נאפשר, לא לאיראן ולא לחיזבאללה להתבסס ולהתעצם בסוריה ובלבנון ונמנע כל ניסיון לפגוע בנו ולאיים עלינו בכוח ובנחישות", סיכם יעלון את דבריו. "רמת הגולן היא נכס אסטרטגי ראשון במעלה ונפעל כדי לחזק אותה ולהכיל עליה בהקדם האפשרי ריבונות ישראלית מלאה. הוכחנו כי אנו נאמנים לערכים אנושיים במבצע החשוב שהתנהל כאן תוך כדי הלחימה, מבצע 'שכנות טובה', שהייתה לי הזכות להיות מאחוריו, הוכחנו שאנו יודעים להילחם ולהישאר בני אדם. אל יטעו אויבינו, אנחנו נכונים וערוכים להגן על מדינת ישראל בנחישות ובמסירות כפי שעשינו כל חיינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ רמטכל ומנכל כושל.
ללפיד אין אפילו תעודת בגרות .סגן אלוף חייב תואר ראשון, ובמדינה יש אנשים שרוצים לשים ראש ממשלה לא שאין לו תואר ראשון, אלא אפילו תעודת בגרות אין לו. ותואר ראשון הוא ניסה לארגן לעצמו בקומבינה ולא הצליח.
תגידו אתם נורמלים? דוח צהל אחד הוא לא ידע לקרוא ולהבין, כי אין לו הבנת הנקרא. אוטו גלידה לא הייתי נותן לו לנהל ויש אנשים במדינה שרוצים לתת לו לנהל מדינה , ועוד מדינת ישראל. שתהיו לי בריאים

חבורת לוזרים

שלושה רמטכלים כושלים וחיל בלהקה צבאית טח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture