Hadas Parush/Flash90

ההערכה בצה"ל כי הירי היה בטעות; מצרים ממשיכה בניסיונות ההרגעה

גוברת ההערכה בצה"ל כי הירי שבוצע ע"י חמאס לגוש דן הוא טעות. השיגור בוצע בזמן שהחמאס ישב עם המצרים. מקורות מצרים אמרו כי הם ממשיכה במאמצים להביא לרגיעה, המקורות ציינו כי הפלסטינים התחייבו לא להסלים את המצב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גוברת ההערכה בצה"ל כי הירי שבוצע ע"י חמאס לגוש דן הוא טעות. הרקטות שנורו אתמול בלילה הן רקטות M-75 מיצור עצמי, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח. השיגור בוצע בזמן שהחמאס ישב עם המצרים. לפי ההערכה, מדובר בתקלה טכנית הקשורה לטיפול במערכות השוטפות של חמאס. עוד צוין, כי עדיין לא אותר הטיל השני שנורה אמש מהרצועה, ההערכה היא שהתפוצץ באוויר.

במערכת הביטחון מציינים כי על אף שנראה שלא הייתה כוונה לבצע את הירי, התגובה הישראלית לא התחשבה בכך וצה"ל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה. במהלך הלילה נמסר מדובר צה"ל כי, "הירי שבוצע מוקדם יותר הערב לאזור גוש דן בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס".

מקורות מצרים אמרו לאתר חדשות פלסטיני כי מצרים ממשיכה במאמציה בכדי לא להביא להסלמה גדולה בעזה. כמו כן, המקורות ציינו כי הארגונים הפלסטינים נתנו התחייבות ברורה למשלחת המצרית לפיה הם לא יסלימו את המצב – כל עוד ישראל לא תמשיך להסלים את המצב. מקור בחמאס אמר לערוץ הערבי אל-חדת' כי בארגון התחייבו בפני המודיעין המצרי להציג הסברים על ירי הרקטות לגוש דן אמש. עוד אמר המקור בחמאס כי בפלגים בעזה לא מעוניינים לפתוח כעת במלחמה עם ישראל.

ארגון חמאס הגיב לתקיפות צה"ל, ומסר כי "למרות התוקפנות הישראלית – העם הפלסטיני בשום פנים ואופן לא ייסוג ממאבקו נגד הכובש וימשיך במאבקו להסרת המצור. רצון העם המתקומם חזק יותר ממה שחושבת ישראל והרצון הזה מסוגל להשיג ניצחון", כך כתב הבוקר דובר חמאס חאזם קאסם בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, שתי רקטות מסוג פג'ר נורו אמד (חמישי) לעבר גוש דן. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש, אולם לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. לא מוכר נזק או נפגעים באירוע, וכמו כן אין הנחיות מיוחדות לעורף. בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי, "הירי שבוצע מוקדם יותר הערב לאזור גוש דן בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס".

אזעקות נשמעו הלילה והבוקר במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, אשכול ובעיר שדרות. כל האזעקות הופעלו בעקבות זיהוי שיגורים לעבר ישראל – 9 במספר – 3 יורטו, 5 נפלו בשטחים פתוחים ואחת מהם נפלה בתוך שטח הרצועה. רסיסים מיירט של כיפת ברזל נמצאו בחצר בית ספר בשדרות. העירייה הבהירה כי לא נפלה רקטה בבית הספר וכי אין נפגעים.

דובר צה"ל מסר כי הלילה (שישי) מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמאה יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. בין יעדי הטרור נתקף מתחם המשרדים של מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה. המטה אמון על הכוונת פעילי הטרור של ארגון הטרור חמאס באיו"ש וזאת באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים כנגד ישראל ואזרחי ישראל.

בנוסף נתקף אתר הייצור המרכזי לאמצעי לחימה רקטיים תקניים ברצועה. מדובר באתר תת קרקעי ובו יכולת לייצור רקטות ברצועת עזה. בנוסף נתקפו מספר מתחמים צבאיים, בהם מוצב של הכוח הימי של חמאס המשמש גם הוא לייצור אמצעי לחימה. במהלך הלילה נתקף מתחם אימונים צבאי המשמש כמרכז של מערך הכלים האוויריים הבלתי מאויישים של חמאס בדרום רצועת עזה. כמו כן נתקפו מוצבים ומספר תשתיות תת קרקעיות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה אמת אני שמעתי את המשגר הטיל צועק אופסססס ואחיריו כל היחידת שיגור צועקים עליו מהההה אתתתההה עוששה למה נגעתה.

אתמול הקבינט התכנס בדחיפות כדי למצוא תירוץ טוב למה לא מגיבים גם בפעם הזאת. התוצאה לפניכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture