Tomer Neuberg/Flash90

חברי כחול לבן: "נקים ועדת חקירה שתבדוק את פרשת הצוללות" • צפו

בכירי כחול לבן תקפו את רה"מ בעקבות הגילויים החדשים בפרשת הצוללות. גנץ: "זו פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה". יעלון: "ביבי, מה גרם לך לחתום עם גרמניה על עוד 3 צוללות". אשכנזי: "נתניהו, פגעת ביתרון האיכותי של צה"ל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי כינסו הערב (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת בגני התערוכה על רקע ההתפתחויות בפרשת הצוללות. גנץ קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את מעורבות ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות ואמר: "מגיע לכל חייל, לכול הורה, לכל אזרח ישראלי תשובות. אחננו לא ננוח ולא נרפה עד שהאמת הזו תצא לאור. מגיע לכול אזרח ישראלי הנהגה עם ערכים".

"בשבועות האחרונים המצב הבטחוני של ישראל עומד שוב במבחן", אמר גנץ. "בימים האחרונים התגלו פרטים חדשים וחמורים אודות עסקת הצוללות. פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. עומדים מולכם שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שראש הממשלה מקבל כסף. שישה עשר מיליון שקל שהלכו לכיס שלך נתניהו. מחברה שקשורה ישירות לעסקת הצוללות".

"זה אובדן אמון מוחלט במנהיגות, זה שבר שלא ניתן לרפא", קבע גנץ. "השבוע נחשף גם שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות מתקדמות למצרים בלי שאף אחד מהגורמים המוסמכים במערכת הביטחון ידע. נתניהו הכחיש זאת עד היום. הוא שיקר. פשוט שיקר. גם זו פגיעה חמורה באמון הציבור ובמערכת הביטחון". גנץ אף שב על קריאתו מאתמול והבטיח להקים ועדת חקירה שתחקור את הפרשה.

במענה לשאלה, מה השתנה מהצהרתו בעבר על הפרשה, ענה גנץ: "אתה עומד על אחת האכזבות הגדולות שלי, אני מתאכזב לגלות עובדות חדשות ונוספות שלא הכרתי במועד שבו אמרתי את הדברים. לא הכרתי שנתניהו קשור דרך חברות נוספות לעסקת הצוללות, לא הכרתי שנתניהו אישר את העסקה מאחורי הגב של האנשים האחרים ושלא על פי הנהלים שאני מכיר, ממש התאכזבתי לשמוע את הממצאים החדשים".

שר הביטחון לשעבר יעלון אמר: "כולם קבעו שאין צורך ביותר מחמש צוללות, ביבי החליט להעלות את המספר לתשע צוללות בלי אישור. ביבי, מה גרם לך לחתום על הסכם עם גרמניה על עוד שלוש צוללות? איש לא דרש. את החתימה על החוזה הזה אני מנעתי בפברואר 2016. באביב 2015 הסתבר לי שממשלת גרמניה החליטה למכור צוללות באיכות דומה לזו שלנו למצרים. החלטה זו הפתיעה אותי.

"בבירור שעשה עמוס גלעד עם הגרמנים, למדתי שהאישור ניתן על ידך ביבי. שאלתי אותך את נתת את האישור הזה והכחשת. לכן ביקשתי מנשיא המדינה טרם נסיעתו לגרמניה לבדוק את הנושא עם הקנצלרית. הנשיא ריבלין חזר עם אותה תשובה, שגרמניה קיבלה אישור ממך ביבי. ביבי, מה גרם לך לך לאשר זאת מבלי ליידע אותי או את הקבינט?"

חבר הכנסת יאיר לפיד אמר: "זאת פרשת השחיתות הכי גדולה. לא יהיה מנוס, הוא ייחקר, ונתניהו חייב חמש תשובות. למה קיבלת 16 מיליון ש"ח מחברה שסחרה עם טינסקרופ שאתה מנהל מו"מ עם החברה. איך מכל עשרות החברות, החזקת מניות דווקא בחברה הזאת?". הוא המשיך: "למה שיקרת ואמרת שלא אישרת את עסקת הצוללות עם מצרים, שכן אישרת. למה הסתרת את זה מכל הגורמים המקצועיים. איך יכול להיות שלא ידעת ששני האנשים הקרובים אליך, המשפחה שלך, מקבלת עמלות במיליוני יורו, שאתה אישרת באופן אישי".

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אמר: "ב-2010 קיבלתי כרמטכ"ל הוראה לרכוש צוללת שישית, מי שלא חקר את הצוללת השישית קיבל את התשיעית. ביבי, אישרת לגרמנים למכור למצרים צוללות תקיפה מתקדמות. עשית את זה מאחורי גבה של מערכת הביטחון, ופגעת ביתרון האיכותי של צה"ל בזירת ים סוף".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא קיבל שקל אחד מעסקת הצוללות. רק לפני שנה גנץ עצמו אמר שהוא משוכנע שלא הייתה שום שחיתות ברכש הצוללות. עכשיו לפיד וגנץ בפאניקה מהמחדל של גנץ, אז הם מקדמים עלילת דם שנועדה להסיט את תשומת הלב מהמבוכה הגדולה בכך שגנץ לא הצליח לשמור אפילו על הטלפון שלו. הציבור לא קונה את הקשקוש שלהם. אם צריך לחקור משהו זה את השיחות הסודיות של לפיד עם נוני מוזס, את התנהלותו של אשכנזי בפרשת הרפז ואת המיליונים שגנץ קיבל מהמשטרה ללא מכרז".

"אני לא חשוף לסחיטה"

בהמשך דבריו התייחס בתשובה לשאלה עיתונאי לפריצה לטלפון ואמר כי, "לא התכנסנו כדי לדון בגודלו של מכשיר קטן של אדם פרטי. מסרתי כבר בעבר שלא היה שום מידע ביטחוני, ושאינני חשוף לסחיטה ואיומים. אין שום סכנה ביטחונית לי, או למדינת ישראל. הסכנה שאולי קיימת היא חשיפה של מקורות בטחוניים. אנחנו ניצבים בפני פרשה מגה-חמורה שראש הממשלה עושה מעל המערכת".

על הירידה של מפלגתו בסקרים אמר גנץ כי "אנחנו הקמנו את האיחוד הזה בשביל לאפשר לאזרחי ישראל אופציה שיכולה לתפוס את השלטון. זה מה שקרה בחודש האחרון, מטבע הדברים בבחירות יש עליות, יש ירידות. מפלגת כחול לבן היא מפלגה שמסוגלת להכיל שלוש מפלגות, היא יודעת למצוא מכנה משותף, כל אזרח שרק רוצה ורוצה שיקרה שינוי, צריך לבוא למפלגה הזאת, והמפלגה הזאת יכולה להחליף את השלטון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture