Sliman Khader/FLASH90

"מנסה לגנוב את הבחירות": הליכוד הפעיל רשת חשבונות מזוייפים בטוויטר

הרשת הזו הפיצה יותר מ-130 אלף מסרים, לחומרים שפרסמה נחשפו הישראלים 2.5 מיליון פעמים ומטרתה אחת - להלל את נתניהו ולהפיץ מידע כוזב על יריביו, ובראשם גנץ. דו"ח חדש מגלה את השיטה. הליכוד: "המפלגה לא קשורה לרשת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההאקרים נעם רותם ויובל אדם, במסגרת 'פרויקט הבוטים הגדול', חשפו הבוקר (שני) מחקר אודות רשת של מאות חשבונות טוויטר מזויפים ואנונימיים, אשר הפיצו באמצעות הרשת כ-50,000 ידיעות מדי חודש, זאת במטרה להשתלט על השיח הציבורי והתקשורתי. על פי הפרסום ב"ידיעות אחרונות" וב"ניו יורק טיימס", הם פרסמו מסרים התומכים בליכוד ובראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווח, אותרו למעלה מ-130 אלף מסרים מזוייפים, המשבחים את נתניהו ומשמיצים את יריביו. כ-2.5 מיליון בני אדם נחשפו למסרים אלו. על פי הערכות מפעילי "פרויקט הבוטים הגדול", הפעילות של מערך המשתמשים גדלה פי ארבעה וחצי מאז הכרזת נתניהו על הקדמת הבחירות בחודש דצמבר האחרון. המידע שנחשף מעלה לכאורה שורת חשדות לעבירות פליליות חמורות, בהן עבירות על חוק דרכי תעמולה, מימון בחירות, התחזות ועוד.

לדברי ההאקרים, לא נמצא קשר ישיר בין רשת הבוטים, לראש הממשלה, למפלגת הליכוד או למשפחתו. עם זאת, הם הסבירו כי "הרשת פעלה בתיאום עם הליכוד ועם קמפיין הבחירות שלהם". אך בתחקיר נמצא כי חברי הרשת משתמשים בשורת ביטויים הנראים כלקוחים מתוך דף המסרים של הליכוד באופן מתואם. כך לדוגמה, לאחר הפרסום על פריצה איראנית לטלפון הנייד של יו"ר כחול לבן בני גנץ, החלו מפעילי החשבונות המזויפים לפרסם מסרים לפיהם גנץ נתון לסחיטה וקראו לו לפרוש.

במסגרת התחקיר נחשף חשבון טוויטר המכונה "BOND" שנמצא במרכז הרשת וקשור לכל חבריה. בשיחה שניהל עם חוקר פרטי, סיפר יצחק חדאד מאשדוד שאליו משויך החשבון כי הוא "פעיל סמוי" שמחובר ל"אנשים בכירים מאוד" בליכוד ולאחר שנשאל האם פעילותו ברשת ממומנת – השיב שכן והוסיף כי מדובר בסכומי כסף גבוהים מאוד. בשיחה עם אותו החוקר סיפר יונתן אוריך, אחד ממנהלי קמפיין הליכוד ויועצו של ראש הממשלה, כי הוא אכן מכיר ועובד עם חדאד ומאוחר יותר אמר כי הוא מכיר אותו רק מהפייסבוק ומעולם לא פגש אותו.

אחד ממאות החשבונות פועל תחת השם "משה", ותמונת הפרופיל שלו שייכת לאזרח מיווני בשם תיאו תיאודורידיס. "משה", שהציוצים שלו משבחים את ראש הממשלה ומותחים ביקורת קשה על יריביו. הוא צייץ 16 פעמים בלבד במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2018, אך בשלושת החודשים הראשונים של השנה, לאחר ההכרזה על מועד הבחירות, הוא צייץ 2,856 פעמים. עוד פורסם בדוח כי החשבונות ברשת מסונכרנים אחד עם השני, וכאשר אחד מהם פרסם שמועה שלילית על בני גנץ, רבים מהם פרסמו זאת גם הם. כמו כן, בסוף השבוע האחרון הם הפיצו, כמעט באותו הזמן, את הטענות לפיהן גנץ לוקה בנפשו.

מי שזוכה ליחס אוהד במיוחד מהרשת ואף מנהל איתה קשר הדדי הוא לא אחר מבנו של רה"מ – יאיר נתניהו. החשבונות המזויפים עושים "לייק" ומשתפים מחדש את ציוציו בשיעור גבוה, וגם בנו של נתניהו מצדו מסמן ב"לייק" ומשתף מחדש את ציוצי הרשת.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הליכוד לא קשור בשום צורה לרשת אליה התייחסתם. בכלל, הליכוד לא מפעיל שום רשת של בוטים, אוואטרים, פרופילים מזויפים וכדומה. הליכוד היא כמעט המפלגה היחידה שלא משתמשת באמצעים כאלה. הפעילות הדיגיטלית של הליכוד חוקית לחלוטין ומדווחת כראוי בשקיפות מלאה למבקר המדינה ולגורמים המוסמכים. בניגוד לנטען, יונתן אוריך לא מכיר את מר חדאד, הוא אינו מועסק על ידי הליכוד ואין לו או לליכוד קשר איתו. האהדה הגדולה ברשת לליכוד ולראש הממשלה נתניהו מתבססת אך ורק על ההישגים הגדולים של ראש הממשלה נתניהו למען אזרחי ישראל ולמען מדינת ישראל".

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "יאיר נתניהו אינו נושא שום תפקיד בקמפיין הליכוד, אינו מכיר את אנשי הרשת ואינו מעורב בפעילותה, ככל שיש כזו". מקורבים ליאיר נתניהו מסרו עוד כי "הליכוד היא המפלגה היחידה בארץ שלא מפעילה פרופילים מזויפים. יש המון פרופילים מוזרים שמקללים את יאיר ומהללים את גנץ – הם החשודים האמיתיים. בליכוד לא יפעילו בוטים מתוך ידיעה ש'ידיעות אחרונות' ושאר התקשורת המגויסת תגלה את זה תוך שנייה".

מכחול לבן נמסר: "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות. התחקיר מגלה שמערכת ההשמצות המכוערת בתולדות ישראל מופעלת ישירות על ידי נתניהו. אנחנו קוראים לפתיחה מיידית של חקירת משטרה אחרי מקורות המימון של הקמפיין. אנחנו קוראים לשופט מלצר, יו״ר ועדת הבחירות, להורות בהקדם על עצירת קמפיין הפייק ניוז המכוער הזה. אחרי 13 שנות שלטון, נתניהו איבד את הרסן. אחרי שהבין שהוא עומד להפסיד בבחירות, הוא מנסה לנצח במירמה. אם זה יצליח לו, ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה. אזרחי ישראל צריכים לדעת הבוקר שהליכוד שופך תקציבי עתק מתקציב המדינה על תעשיית שקרים והכפשות נגד הרמטכ״ל ה-20 של המדינה. כל אזרח הגון בישראל, מימין או משמאל, צריך להתייצב נגד הניסיון להרוס את היסודות הדמוקרטיים שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוקר טוב אנו ב2019 אין מפלגה שלא עושה את זה.

כחול לבן מכינים את התירוץ לאי הצלחתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture