Abed Rahim Khatib /Flash90

בתגובה לבלוני התבערה: מרחב הדייג יצומצם "עד להודעה חדשה"

יממה אחרי שמרחב הדיג הוגדל ל-15 מיילים: מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על צמצום הטווח ל-10 מיילים ימיים, בהודעה נמסר כי צמצום הטווח הינו "עד להודעה חדשה". צוותי כיבוי פעלו היום לכבות 11 שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף במיל' אבו רוקון, הודיע הערב (רביעי) כי הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בעקבות הפרחת בלוני תבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל, הבלונים גרמו ל11 שריפות ביישובי עוטף עזה. מדובר בכמות השריפות הגדולה ביותר מאז "יום הנכבה".

צוותי כיבוי העסוקים ממילא בעקבות ל"ג בעומר, נעזרו בסיוע של קק"ל ורשות הטבע והגנים, לכבות את השריפות בשטח ולמנוע את התפשטות הדליקות, זאת ברקע גל החום הכבד השורר ברחבי הארץ.

רק אתמול הורה אבו רוקון, על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים. לדבריו, "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". כמו כן מסר רוקון כי "מימוש הצעד מותנה בכיבוד ההסכמות על ידי הדייגים, ולא תתאפשר כל חריגה מהטווחים שסוכמו". הרחבה זו מגיעה לאחר שלפני עשרה ימים הורחב מרחב הדייג לטווח של עד 12 מיילים ימיים. אך כאמור הערב הוחלט על צימצום ל10 מיילים.

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ מוטי יוגב, תקף את ההחלטה להקטין את מרחב הדיג של רצועת עזה: "מדיניות הביטחון ברצועת עזה שגויה. במקום לפגוע בראשי הטרור ולהרתיעם ולתת מרקם חיים לתושבי עזה, בהקטנת מרחב הדיג, אנחנו פוגעים בתושבי עזה ולא מרתיעים את ראשי הטרור. רק פגיעה בראשי הטרור תייצר הרתעה ותגן על ביטחונם של תושבי עוטף עזה ותחזק את חוסנם".

מוקדם יותר הערב הגיב להצתות ביישובי עוטף עזה ראש מועצת שער הנגב לשעבר, ח"כ אלון שוסטר ממפלגת (כחול לבן) ואמר כי "למרות הבטחות ההסדרה וההרגעה, העוטף שוב בוער, וממשלת ישראל בהובלת נתניהו לא מציעה לתושבים שום אופק של תקווה. נתניהו יודע שחוסנם של תושבי העוטף יעמוד בכל מבחן, ולכן מפקיר אותם לחסדי חמאס ופעיליו. נתניהו לא מעוניין להתמודד עם חמאס, הוא זקוק לארגון הטרור כיוון שעתידו הפוליטי תלוי בהמשך הסטטוס קוו המדמם והבוער, ובאי מציאת פתרון אסטרטגי ארוך טווח".

בתוך כך, היום הותר לפרסום כי סוכלה הברחת מאות אלפי בלונים לרשות הפלסטינית, לפי הדיווח בית משפט השלום באשקלון, נעתר לבקשת יחידת יס"מ של בית מכס אשדוד והורה על שחרורו בתנאים מגבילים, של דוד כהן, בעליה של חברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, בחשד ליבוא מאות אלפי בלונים, בצבעי הרשות הפלסטינית, תוך שימוש באזרחותו הישראלית על מנת להשתמט מבדיקות ביטחוניות.

על פי המתואר בבקשת המעצר, ביחידת היס"מ של בית מכס אשדוד הצטבר מידע מודיעיני שהצביע על כך שחברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, שבבעלותו של החשוד, מתכוונת לייבא באמצעותו כמות אדירה של בלונים ולהעבירם באופן מיידי לתושב חברון , ואשר בסופו של יום , על פי החשד, יועברו באופן הדרגתי לעזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture