קושנר סיכם את הועידה בבחריין: "השארנו את הדלת פתוחה לפלסטינים"

"הסדנה הכלכלית בבחריין" שיזם הבית הלבן ננעלה הערב ויועצו הבכיר של טראמפ סיכם את הועידה ואמר: "אנשים לא ידעו למה לצפות. הם עוזבים חדורי אנרגיה והתלהבות". קושנר הגיב לביקורות על הוועידה: "תמיד כשיש פרטים זה מזמין ביקורת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב (רביעי) ננעלה הועידה הכלכלית שערך ממשל טראמפ במנאמה, בירת בחריין, בתדרוך לכתבים לסיכום הוועידה אמר יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, כי הוא יוצא מהועידה אופטימי. לדבריו: "אנחנו עוזבים את הסדנה הרבה יותר נלהבים מאיך שנכנסנו אליה. עבדנו על זה בשקט במשך הרבה זמן ושמרנו על הקלפים קרוב מאוד לחזה. לא ראיתי ביקורת מהותית על התוכנית שלנו", אמר קושנר.

קושנר התייחס גם לביקורות על כך שהתוכנית הכלכלית אינה כוללת פתרון פוליטי. "קל להיות נגד דברים אבל זה לא יעזור לעם הפלסטיני ולאזור. ניסינו לקחת את המשימה הקשה של להציע תוכנית מפורטת ותמיד כשיש פרטים זה מזמין ביקורת", אמר קושנר והסיף: "אנשים אומרים בצורה אוטומטית שאי אפשר לעשות את זה כי אין תוכנית פוליטית. הם פשוט לא שמו לב שאמרנו במפורש שזה יעבור רק אם יהיה פתרון פוליטי, ולכן הביקורת שהם משמיעים היא לא ביקורת אמינה".

יועצו של הנשיא סיכם את הוועידה ואמר כי "אלה היו יומיים מרשימים מאוד. הגיעו לכאן אנשים מכל העולם והם לא ידעו למה לצפות. אבל הם עוזבים חדורי אנרגיה והתלהבות מכך שיש הרבה אנשים שחושבים כמוהם. עיצבנו את הוועידה כך שלא יגיעו שרי חוץ. אנשים תקועים בפרדיגמה שלא מתקדמת לשום מקום. בכך שהבאנו שרי אוצר ואנשי עסקים הבאנו אנשים שרואים את הבעיה כמונו – שזו בעיה פתירה מבחינה כלכלית".

קושנר הסביר מדוע הממשל חילק את "עסקת המאה" לשני חלקים, כלכלי ופוליטי. לדבריו: "החלטנו שחשוב להציג את החזון הכלכלי לפני הפוליטי כי אנחנו רוצים שאנשים יחושו כיצד העתיד יכול להיראות. הבטיחו דברים רבים לעם הפלסטיני שלא התממשו. אנחנו רוצים להגיד להם שזאת התכנית, בואו נקבל עליה פידבק, וזה מה שיקרה כשתהיה תוכנית שלום. אנחנו רוצים לקבל פידבקים ואז נדבר עם האנשים ונחשוב איך לגייס מחויבויות לכספים. בהתבסס על השיחות לדעתנו זה מאוד ישים. אנשים חושבים שהתוכנית ישימה".

יועצו של טראמפ הודה שלהיבטים הפוליטיים יהיה קשה יותר למצוא פתרון. "הנושאים הפוליטיים מסובכים. אנו דנים בהם בצורה שיטתית, בדומה לדרך שבה דנו בתוכנית הכלכלית. זאת הגרסה הראשונה של תוצר העבודה שלנו. הביקורות היו מרשימות. הופתענו מכמות ההורדות של התוכנית מאתר הבית הלבן: יותר מחצי מיליון. זה מראה שאנשים מעורבים בזה. אני חושב שהמסמך מדבר בעד עצמו".

בנוגע להיעדרם של נציגי הרשות הפלסטינית בוועידה אמר קושנר כי "אין לפלסטינים רקורד של לעשות עסקאות. ניסינו לפעול בדרך שבה נוכל להתקדם, בדרך שיש לה הסיכוי הגבוה ביותר להשיג תוצאות. העם הפלסטיני, הקהילה העסקית, בוחנים את התוכנית שהצגנו". היועץ הבכיר הוסיף כי "השארנו את הדלת פתוחה לפלסטינים. הנשיא טראמפ עומד במילתו. הוא הבטיח להעביר את השגרירות לירושלים, לסגת מהסכם הגרעין ולחסל את חליפות של דאע"ש ועמד במילתו. הוא אמר שהוא רוצה לעזור לפלסטינים להשיג עתיד טוב יותר – והוא עומד בזה". קושנר סיפר כי "היה כאן מאמץ בדרגים מאוד בכירים. נמשיך להתקדם ונציג את התוכנית הפוליטית בזמן הנכון. אני מאמין שהצלחנו לעזור לאנשים להסתכל על הסכסוך הזה אחרת, וזה היה היעד שלנו".

לסיכום אמר קושנר: "אנחנו שחקנים מאוד רציונליים. אנחנו עושים מה שאנו אומרים",עוד הוסיף: "במשך שנים המנהיגות הפלסטינית האשימה את ישראל בכל הבעיות. הבעיות היו פתירות אם הם רק היו רוצים. זה הצליח במקומות אחרים בעולם שבהם הייתה ממשלה שרוצה עתיד טוב יותר. אם הם רוצים לשפר את חייהם של הפלסטינים, הצבנו תוכנית שיכולה לעזור להם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture